Zadnji dan smotre

Miloš Sofrenović gostuje na 28. Tjednu suvremenog plesa

Foto: arhiva VL
Miloš Sofrenović gostuje na 28. Tjednu suvremenog plesa
29.05.2011.
u 14:15
Kroz dijalog sa najznačajnijim djelom Marcela Prousta "U potrazi za izgubljenim vremenom" autor otkriva snažnu vezu između tri diskursa - SJEĆANJA, POKRETA I MONOLOGA
Pogledaj originalni članak

Četvrtak, 2. lipnja, zadniji je dan 28. Tjedna suvrmenog plesa, a na programu su tri izuzetna plesna projekta. "M. - Solo za tri uma (dijalozi s Marcelom Proustom) autora Miloša Sofrenovića možete pogledati u 19 sati u  Zagrebačkom Plesnom Centru.  Fizički pokret, izveden i doživljen u sadašnjem vremenu, zapravo je, vremenski gledano, prolazni doživljaj. Jednom izveden, pokret se zapravo uvijek analizira i razumije kroz ponovno vraćanje iskustvu koje pripada prošlosti. Kroz dijalog sa najznačajnijim djelom Marcela Prousta "U potrazi za izgubljenim vremenom" autor otkriva snažnu vezu između tri diskursa - SJEĆANJA, POKRETA I MONOLOGA. Solo projekt "M. - SOLO ZA TRI UMA" (Dijalozi s Marcelom Proustom) istražuje i istovremeno dovodi u pitanje korelaciju između ova tri diskursa.  

Studio za suvremeni ples izvodi  Spin, u 21. 30, djelo koreografa Matthewa Williama Smitha. ‘Spin’ referira na tijelo u rotaciji oko svoje osi. Kako kaže sam autor: “Zanimao me je rad u polju minimalizma: pronaći reducirani vokabular pokreta koji je učinkovit i pročišćen, gotovo elegantan… Generiranje pokreta tiče se upošljavanja centrifugalne sile, no što je manje poznato i centripetalne. Volim misliti o plesačima kao o eksperimentalnim fizičarima koji posjeduju intimno razumijevanje sila koje djeluju na nas. Čak i u potpunom mirovanju mi se sastojimo od kretanja, tako da gdje god postoji ljudsko biće, uvijek će biti i spina.”

 Tog istog dana Riječani mogu vidjeti balet   Roberta, Roberta, Roberte Milivoja i Matije Debeljuh (u  20 sati u  HKD Rijeka). Pleše Roberta Milevoj i pri tomeotkriva što ako plesaču vlastito tijelo više ne dozvoljava da koristi vokabular koji je razvijao od trenutka kada je počeo učiti plesati? Što ako novo tijelo i nove okolnosti čine svaki prethodno izučen pokret lažnim? U pedesetominutnom solu, izvođačica podržana video projekcijama, iznosi pred publiku autobiografsku priču u kojoj je primorana nanovo ispisati vlastito tijelo kako bi mogla nastaviti plesati.

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.