Profesionalni ubojice u službi najmoćnije zemlje na svijetu. To je svijet o kojem piše David Baldacci, suvremeni američki pisac krimića, kojem je u Hrvatskoj izašao drugi roman iz serija o Willu Robieju, čovjeku od najvećeg povjerenja američke vlade. “Hitac” (Znanje, urednik Tomislav Zagoda, prijevod Zoran Juras, 99 kuna) svojevrsni je nastavak romana “Nevini” koji je također objavilo Znanje, no ovaj se novi roman čita i prati neovisno o tome.
I ovdje se, u novoj velikoj enigmi koju rješava glavni lik, a koja, naravno, prijeti apokalipsom cijelom svijetu, pojavljuju neki od likova iz prethodne priče.I ovog puta Baldacci piše priču koja je klasični sukob dobra i zla. S jedne su strane momci (i cure) koji nose bijele šešire, s druge oni u crnima, a negdje iz pozadine vrebaju oni koji su zbog svog probitka “promijenili” stranu. Svi odreda imaju podjednako krvave ruke, jer ipak smo u svijetu profesionalnih ubojica, a ovo je samo još jedan u nizu trilera koji pokušava razriješiti teoriju zavjere koja prijeti cijelom svijetu.Na žalost, Baldacci ovdje radi ozbiljnu grešku jer sama zavjera nije dovoljno jasna. Junaci spašavaju vlastite živote i svijet, ali sasvim je nejasno tko su zapravo ciljane žrtve. Je li zavjera usmjerena prema vođama najbogatijih zemalja svijeta ili pak vođama koje prijete islamski svijet odvesti u radikalizam?
Ta nepoznanica trebala bi biti glavno uzbuđenje cijele priče, ali ona ovdje nije dovoljno uvjerljiva. Naravno, Baldacci zna pisati, “Hitac” nastavlja dobro zamišljenu priču o svijetu profesionalnih ubojica, koje autor opisuje kao autiste koji su se, kako bi bili izvrsni u “poslu” koji obavljaju, odvojili od cijelog svijeta. U tom je dijelu vrlo uvjerljiv, zapravo najbolji i čitatelj lako povjeruje da ti i takvi ljudi žive negdje u Americi i “operiraju” po cijelom svijetu te im, unatoč svoj toj prolivenoj krvi i vlastitom pacifizmu, ipak drži stranu.Taj svijet vrhunskih profesionalaca koji djeluju uime neke vlade i nečijih prosudbi o tome što je dobro, a što loše u svijetu koji nas okružuje, sam po sebi jest intrigantan i kao takav tema mnogih suvremenih trilera. Ali stvoriti uvjerljive likove i uvjerljive priče o njemu svakim danom postaje sve teže. Autori takvih romana trebaju biti brži od stvarnosti, ali kako o tome pisati u okruženju vijesti s TV ekrana. Dok po centru Pariza odjekuju pucnjevi, a pod mecima padaju mrtvi novinari i karikaturisti, dok istovremeno u Nigeriji u napadu islamista gine dvije tisuće stanovnika gradića Baga, kako se uopće uživjeti u triler koji raspreda još jednu u nizu teorija zavjere? Ovaj je roman samo još jedno u nizu upozorenja autorima koji se u krimićima bave svijetom visoke politike, da u njihovim glavama nema dovoljno zla.