seoska bogatstva

Doživi domaće: Hrvatska ne raspolaže samo prirodnim ljepotama već i mnogim dodatnim sadržajima

Foto: Ivo Biočina/ CNTB
HTZ
Foto: Maja Danica Pečanić/CNTB
HTZ
HTZ
17.09.2021.
u 08:00
Kad živimo u državi koja je gotovo u cijelosti prekrivena ruralnim područjima, naša djeca ne bi trebala gledati samo ljubičaste krave na reklamama. Već nešto podalje od Zagreba, nalaze se pravi seoski biseri Hrvatske
Pogledaj originalni članak

Posljednjih šest godina živim u glavom gradu. Volim ga – užurbanost, stalni šušur i svjetla u daljini. Ali odlazak na selo, k roditeljima, u meni uvijek izaziva posebni ushit. Znam da ću prvu jutarnju kavu popiti okružena cvjetovima uljane repice. Pokraj mene će sjediti tišina, a osjetit ću napokon i najdraži miris – travu koja će se uskoro osušiti u sijeno. Zemlja pod noktima smetat će mi samo prvih nekoliko dana, a u grad ću se vratiti s oguljenim koljenima od klečanja pri ružđenju kukuruza. I znam, sve to će mi početi nedostajati istog trena kad kročim u plavu devetku i krenem prema Remizi.

Autentičnost sela dvadesetak minuta od Zagreba

Više od 90% Hrvatske prekriveno je ruralnim područjima, a Središnja Hrvatska je najveća i najraznolikija turistička regija lijepe naše koja autentičnost sela pruža već nedaleko od Zagreba. Berba grožđa trenutno je u punom jeku, a karakteristični brežuljci na kojima se loza uzgaja, pravo su mjesto za uživanje u širokom pogledu na Bregovitu Hrvatsku. Vinogradari ove vinske regije uzgajaju pretežito bijele sorte poput rajnskog rizlinga i muškata žutoga, ali i stare autohtone sorte škrleta i pušipela. Iznenađujuće, ista je sve više poznata i po pjenušcima koji nastaju u živopisnim kletima pored vinograda u koje možete proviriti i upoznati proces proizvodnje vrhunskih vina. Osim žeđi, utažiti se može i glad, i to jelima koja su tik prije posluživanja još bila samo plodovi na polju. Kruh još topao iz peći, stožasta prga, krvavice koje se spominju u 17. stoljeću i slatka zlevanka samo su dio seljačke hrane koja se uz rakiju i sok od bazge nosila kao okrepa pri oranju, vršidbi ili kosidbi.

Energetske pločice onih vremena

Poderane gaće jelo su koje nakon pečenja nalikuje potrganoj tkanini, a pravi se od jeftinih, lako dostupnih sastojaka – brašna, šećera i jaja. Kao desert, jele su se u trenucima neimaštine u Slavoniji. Slavonski kraj zovemo žitnicom Hrvatske jer ne tako davnih dana, prehranjivala je čitavu zemlju, a ljepotu ovog mozaika polja vrijedno je vidjeti iz ptičje perspektive. Autohtona jela ove regije zasitna su, ljuta i redom pripremljena na svinjskoj masti. To potječe iz perioda kad su seljaci cijeli dan provodili obrađivajući zemlju, a znamo, to se ne može polupraznog trbuha. Umjesto za energetskom pločicom, posezali su tako za čvarcima i čobancem.

Foto: Maja Danica Pečanić/CNTB
HTZ

Adrenalin ili opuštanje uz bazen – oboje je moguće

Spojnica kontinenta i obale gdje se paško vino, žutica, pije još od doba Rimljana je, dakako, Lika. Na Kvarneru je u istom danu moguće i kupanje i skijanje, a Istra ima najveće tartufe na svijetu. U Dalmaciji je neizbježno kušanje maraskina, a u južnijim predjelima odsjedali su najviši slojevi plemićkog staleža.  Sve su to mjesta u kojima su ljudi vezani za život na zemlji, a zajedno s prirodnim ljepotama krajolika, hrvatskom turizmu donose prava mala bogatstva. Osim kao usputna destinacija, naša sela su vrijedna pozornosti i kao mjesta za višednevni odmor. Uvjerili smo se, isti može izgledati kao opuštanje uz bazen i čašu najboljeg vina, negdje u hladovini, daleko od zvukova grada. Ali može biti i aktivan odmor za upoznavanje sa seoskim poslovima, rutinom ili pak potražnja za adrenalinskim iskustvima. Upravo zbog dodatnih sadržaja poput toplica i adventure parkova, te zbog radinosti svojstvenih svakom selu, poput farma, vinskih podruma, sirana i drugih OPG-ova koji otvaraju vrata turistima, ruralna Hrvatska prigodan je izbor za odmor tijekom cijele godine, u svim godišnjim dobima.

HTZ

„Doživi domaće, istraži ruralnu Hrvatsku“  kampanja je u kojoj naša filmska i kazališna glumica, Doris Pinčić, predstavlja ruralne krajeve Hrvatske. Kako smo tek zagrebali po površini, dodatne zanimljivosti o Lijepoj našoj možete saznati na službenim stranicama, a svoje predstavljanje uskoro će doživjeti i Istra. Cilj kampanje je približavanje ponude hrvatskih ruralnih destinacija upravo domaćoj publici. Kampanju provodi Hrvatska turistička zajednica u suradnji s Ministarstvom turizma i sporta.

Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom.

Pogledajte na vecernji.hr