Sućut modernog doba

Kobea otkad je poginuo lajkalo još pet milijuna ljudi; tugu izražavamo na društvenim mrežama

Foto: PIXSELL
Kobea otkad je poginuo lajkalo još pet milijuna ljudi; tugu izražavamo na društvenim mrežama
27.01.2020.
u 09:36
Vijest o smrti Kobea Bryanta odjeknula je društvenim mrežama, a o tome zašto broj pratitelja na njegovom Instagramu nezaustavljivo raste otkad se doznalo za tragičnu vijest, porazgovarali smo sa stručnjacima iz domaćih marketinških agencija i novinarom Netokracije.
Pogledaj originalni članak

Iako su se svi nadali da je riječ o fake newsu i još jednoj neslanoj šali na društvenim mrežama, brzo je potvrđeno da je legendarni košarkaš Kobe Bryant poginuo u helikopterskoj nesreći, a Facebook, Instagram i Twitter preplavile su fotografije Kobea i njegove kćeri, popraćene porukama tuge i žaljenja. Koliki je bio Kobeov utjecaj pokazuje, između ostalog, i njegov profil na Instagramu koji je, prije tragičnog događaja, brojao nešto više od 11 milijuna pratitelja, a u trenutku pisanja teksta, kojih 15 sati poslije potvrde nesreće u medijima, ta se brojka popela na 16 milijuna, a i dalje nezaustavljivo raste. O ovom fenomenu na društvenim mrežama porazgovarali smo sa stručnjacima iz domaćih agencija i novinarom Netokracije. 

Foto: Pixsell/Reuters
Kobe Bryant

Vanja Prahićhead of social media u 404 agenciji rekao je da su ljudi nekad čuvali postere, novinske članke, markice i razglednice s osobama koje su bili njihovi idoli, a smatra da je ovo način na koji se digitalne generacije opraštaju od velikana i svojih idola:

Svatko od nas želi biti dio toga, želimo na neki način komemorirati osobu. Društvene mreže postale su veliki dio naših života te su nam dodatno približile osobe kojima se divimo i koje nas inspiriraju i omogućile nam, nikad prije, dostupan blizak kontakt. Vijest o smrti obišla je cijeli svijet i vjerujem da je rast fanova na društvenim mrežama samo način da ljudi još jedan, zadnji put izraze poštovanje.

Ivan Šimić, novinar Netokracije, dijeli slično mišljenje. Kaže da i dalje ne može vjerovati što se dogodilo, no porast pratitelja nakon vijesti o smrti ga ne iznenađuje, koliko god to bizarno bilo. Upravo suprotno, dokazuje trend koji postoji u svijetu:

Recimo, Disneyeva zvijezda Cameron Boyce nedugo je nakon smrti dobio čak osam milijuna pratitelja na Instagramu, a Avicii je nakon prerane smrti također "zabilježio" stabilan rast u pratiteljima. Ove činjenice samo ukazuju na to da svijet u kojem danas živimo jednostavno živi i diše društvene mreže. Kada čujemo da je neka slavna osoba, čak i neka koju ne pratimo toliko, preminula, prva stvar koju radimo je razgovor s prijateljima putem Messengera ili WhatsAppa, a potom idemo na Facebook, Twitter ili Instagram kako bismo iskazali sućut. Budući da ljudi u trenutku žaljenja, barem prema mojem mišljenju, nastoje tražiti bilo kakvo rješenje, često se okrenemo praćenju društvenih mreža jer nam je to ono najbliže.

Foto: SOCIAL MEDIA/REUTERS/PIXSELL
Avicii

Šimić kaže kako osobno nije pratio Kobea na Instagramu, a neće ni sad, ali može shvatiti da se neki ljudi na taj način nose s tugom. Dodaje da je žalosno što se profili preminulih influencera, glumaca, pjevača ili sportaša često koriste i za promidžbu, ali i da je istovremeno nemoguće zanemariti doseg koji slavne osobe imaju kad umru prerano, što je i pokazatelj toga da su društvene mreže jedan od najjačih alata za mnogo toga danas. 

Marijan Palić, stručnjak za digitalni marketing i autor knjige Atomski marketing, tvrdi da je dosta iznenađujuć rast pratitelja na Instagramu pokojnog Bryanta. Kaže kako shvaća sve objave na društvenim mrežama jer se time odaje počast ovom velikom igraču i čovjeku, no, s druge strane, smatra da praćenje preminule osobe nema previše smisla.

Prema mojem mišljenju, jedino razlog zbog kojeg to ljudi rade je da žele odati dodatan respekt ili osjećaju grižnju savjesti što to ranije nisu učinili. Poznato je da više shvaćamo koliko su neki ljudi veliki i važni tek kad ih nema. Mnogi su vjerojatno otišli pogledati što je objavljivao i kako je živio pa su onda, onako usput, i zapratili. Jasno je da se s tih društvenih mreža više neće ništa objavljivati pa dodatno ne vidim smisao praćenja, rekao je Palić te dodao da se nada da će, kad prođe određeno vrijeme, netko iz obitelji preuzeti te društvene mreže i sadržam nastaviti njegovo nasljedstvo jer je ono jako veliko i bilo bi ga šteta zaustaviti. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.