Kolumna

Ne luta hodnicima vjeronauk, nego oni koji ne znaju što bi sa sobom

Foto: PIXSELL
Ne luta hodnicima vjeronauk, nego oni koji ne znaju što bi sa sobom
10.04.2012.
u 12:00
Upravo je Ministarstvo prosvjete glavni krivac za probleme koji se nastoje nametnuti vjeronauku.
Pogledaj originalni članak

Usred smo raznih rasprava o vjeronauku u školi. A u svakoj od njih zanemaruju se neke od važnih činjenica. Prva je ta da je vjeronauk izborni predmet. I u osnovnoj i u srednjoj školi. Tek kada se izabere, postaje obvezan. Druga je činjenica da uime djece vjeronauk biraju roditelji i za taj svoj izbor daju pismenu suglasnost. Na taj je način vjeronauk jedan od najdemokratskijih predmeta u školi. Ne postoji nijedan za koji se mogu na tako demokratski način opredijeliti i roditelji i učenici, zar ne? I u čemu je onda problem?

Po najnovijem je problem u satnici. Vjeronauk ima isti tretman kao i svi predmeti, tj. može biti bilo kad od prvog do posljednjeg sata, što mu se sada osporava. Trebao bi, kažu, biti prvi ili posljednji sat. No o tome ne odlučuju ni spomenuti roditelji, ni vjeroučenici, ni vjeroučitelji, čak ni sama Crkva, tj. biskupi koji vjeroučiteljima daju dekrete. Tko odlučuje?

Pa onaj tko sastavlja nastavnu satnicu: škola, profesori, nadležno ministarstvo. Upravo je Ministarstvo prosvjete glavni krivac za probleme koji se nastoje nametnuti vjeronauku. Ono, primjerice, u osnovnoj školi nije ponudilo nikakvu adekvatnu alternativu vjeronauku. U srednjoj školi postoji etika. I dio je učenika uredno upisuje. I ne luta hodnicima. Ne luta ni vjeronauk općenito.

Lutaju svi oni koji ne znaju što bi sa sobom i svojom stavovima, pa svoja nesnalaženja prebacuju na vjeronauk. Koji, čini se, ispašta zbog tuđih grijeha, a ne toliko zbog svoje (ne)savršenosti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 97

AR
ariesrevelator
17:19 10.04.2012.

Suludo besmislene rasprave o vjeronauku ... ; nitko ga, doista, ne demonizira, niti diskriminira. Jednaki će broj učenika ići na vjeronauk, koliko ima smisla da ih sada ide. Etika, isto, nije rješenje kao zamjenski predmet, jer je ona, u najvećoj mjeri, opća. Vjeronauk je dobrovoljan izbor na ovaj ili onaj način. I to znamo svi, osim naših vrlih demagoga sa obije strane. Primjereno je da bude krajem satnice i doista ne vidim u čemu je problem. I drugi izborni mogli bi se staviti krajem satnice, kao što je najbolje da matematika, fizika i kemija (u razredima, gdje se predaje) budu u sredini satnice. Osim ak\' se djecu vjeronauk ne poučava k\'o te predmete. S takvog vjeronauka bi i ja zbrisal ;)

CV
crna vrana
12:12 10.04.2012.

Bravo Darko Pavičiću ! Evo i don Ivan Grubišić se, nažalost, upregao u Jovanovićeva i Lugaričkina antivjeronaučna kola, otišavši još i dalje, kazavši kako vjeronauku nije mjesto u školi. Tako naš don Ivan, u uskrsnom ozračju, posta nevjerniji od nevjernog Tome. Što taština uradi od čovjeka !

LO
LOGIC
14:40 10.04.2012.

Rambo @ je napisao/la: \"a što kad bi....djeca htjela za izborni predmet imati....hinduizam ??? što bi tada ....bilo ???? \" ----------- Ista stvar kao sada s islamskim vjeronaukom. Tamo gdje postoji interes, održava se i takav vjeronauk. I baš to ti pokušavam reći, ne znaš gotovo ništa o ovoj temi a svejedno smatraš da imaš odgovore na sva pitanja. A ona se ne nalaze u VL i JL.