EDDY RAMICH I JANA VALDEVIT Po povratku s turneje gdje su pet tjedana žarili i palili komercijalnim top-listama

U Japanu smo postali dio svjetske scene

Foto: import
U Japanu smo postali dio svjetske scene
06.10.2005.
u 11:19
Pogledaj originalni članak

Uspjehom o kakvom samo sanjati može većina hrvatskih, posebno underground, glazbenika, glazbeni dvojac Eddy Ramich i Jana Valdevit, poznati pod nazivom Eddy meets Yannah okrunili su višegodišnje poslovno i privatno partnerstvo.

Nakon što su njihovi remixi, pjesme Tanyje Marie "Come With Me" i Bobbyja Caldwella "What You Want Do For Love" pet tjedana žarili i palili japanskim komercijalnim top-listama, njihov im je japanski izdavač kuća Victor Entertainment omogućila da ih i osobno posljednjega tjedna u rujnu predstave u dva kultna tokijska kluba - Yellow i Room - zbog čega su, kako kažu, još uvijek u pozitivnom šoku.

Njihova glazba, što dokazuju i komercijalne top-liste na kojima su bili među prvih dvadeset, ne smatra se undergroundom, a radijsko je vrćenje bitno, objašnjavaju, jer kad Japanci čuju skladbu koja im se sviđa na radiju - odlaze kupiti CD. Štoviše, postoji podatak prema kojem 80 posto Japanaca smatra da mora kupiti originalan CD jer bi u protivnom propala glazbena industrija.

- Svirao sam u najpoznatijim londonskim klubovima... Ma svirao sam posvuda po Europi, u Americi, ali nigdje se nije dogodilo da zbog mene otvore bocu Dom Perignona. U Tokyju je bilo fantastično - kaže Eddy. Ushićeno poput male djece prepričavaju što im se događalo i opisuju gostoljubivost svojih domaćina. Priznaju da tijekom tih nekoliko dana nisu mogli razgledati Tokyo koji broji 32 milijuna stanovnika, a kretali su se strogim gradskim središtem Shiburom, gdje su bili smješteni, gdje se nalazi njihova izdavačka kuća i najbolje i najveće trgovine s CD-ima.

- Svjesni smo toga da je naš doživljaj toliko dobar zato što smo cijelo vrijeme bili u "žiži" scene kojoj i sami pripadamo - zaključuje Jana. - A u toliko mnogoljudnom gradu svatko može pronaći tisuću sebi sličnih ljudi - dodaje.

- Nigdje na svijetu nisam vidio toliko mnogo, a tako dobro vizualno isfuranih mladih ljudi. gledajući ih na ulici gotovo da po odjeći možeš prepoznati tko što sluša. Izdizajnirani su od glave do pete pa pankeri nose Guccijevu jaknu i naočale - kaže Eddy. Iako to riječima nisu rekli, Eddy i Jana u Tokyju imali su pravi zvjezdani tretman što se može zaključiti iz njihove priče.

Gotovo da nisu smjeli sami stolicu pomaknuti, a kamo god su došli prepoznavali su ih i prije negoli su bili predstavljeni. Njihov CD prodaju u svakom glazbenom megastoreu, a restorani u koje su ih vodili bili su otvoreni samo radi njih. No, pravo se oduševljenje gostovanjem vidi tek kad Eddy i Jana opisuju klubove u kojima su nastupali.

- Prvu smo večer svirali u klubu Yellow uz Toshia Matsuuru, Soil & Pimp Sessions i Gillesa Petersona koji je bio zvijezda večeri jer ga Japanci obožavaju. Ostali smo frapirani kad smo shvatili da znaju sve naše pjesme makar u živoj svirci nikad ne zvuče isto kao na CD-u. A ne samo da su prepoznavali svaku nakon prvih taktova, nego su znali i tekstove ili barem tekstove refrena. Bili smo totalno zbunjeni, a poslije su nam rekli da smo napravili sjajan party koji bi se našao među top 10 održanih u tom klubu, te da je definitivno bio najzabavniji show - objašnjavala je Jana.

Inače, klub Yellow jedan je od kultnih tokyjskih klubova i pripada u klupsku elitu poput londonskih Ministry of Sound ili Factory. Oni koji u njemu nastupaju, ovisno o reakciji publike, ili propadaju ili su na najboljem putu da postanu zvijezde. Yellow je klub u kojem se stječe dobar ili loš imidž. Eddy meets Yannah dobili su čistu peticu.

- Drugi smo nastup imali u Roomu kojeg drži Shuya Okino (polovica sastava Kyoto Jazz Massive).

To je klub u kojem se skupljaju DJ-i i sviraju na svojevrsnom afteru koji počinje nakon svirke u drugim klubovima, dakle oko tri sata i traje otprilike do osam sati. Ondje se svira za ljude koji vrlo dobro znaju što im svirate, jer i sami stvaraju takvu glazbu. Ako vas tu publika prihvati, postali ste nezaobilazan dio scene. Tu se stječe poštovanje - objašnjavaju. Dakako ne treba ni reći da su se za gramofonima smjenjivali s Kyoto Jazz Massiveom.

Puni pozitivnih dojmova Eddy i Jana sigurni su da to neće biti prvi i posljednji posjet Japanu. No, kako je i ova kratka turneja bila tempirana prema izlasku njihovog zajedničkog prvog albuma i uspjehu na top-listama, tako će i sljedeću turneju, oboje se nadaju nešto dulju, planirati uz sljedeći album.

- Novi nam je materijal već u pripremi. Odlučili smo ga objaviti točno godinu dana nakon prvog, dakako ponovo za svog njemačkog izdavača - Compost Recordsa, preko kojeg smo došli i do japanskog Victor Entertainmenta kaže Eddy.

Pogledajte na vecernji.hr