Tvrtka Boston Consulting Group objavila je sedam najboljih praktičnih savjeta o tome kako bi se tvrtke, koje nisu izravno pogođene epidemijom koronavirusa, trebale pripremiti za krizu. Naime, anketa BCG-a je pokazala kako je samo četvrtina tvrtki spremna na vanjske utjecaje.
- Kada je riječ o kratkoročnim problemima, spremne tvrtke na njih reagiraju iznimno brzo, kako bi zaštitili svoje zaposlenike, kupce i dobavljače, poslovanje i javnost, a istovremeno se pripremaju za povratak u normalno poslovanje kada kriza prođe. Budući da je tek četvrtina tvrtki spremna na krizu poput koronavirusa, kako je pokazala anketa tvrtke Boston Consulting Group, osjećamo potrebu svima dati sažeti pregled najboljih praksi o tome kako odgovoriti na trenutna krizna događanja. Istovremeno, treba voditi računa i o tome kako ne izgubiti pogled na period iza krize, kada se poslovanje vrati u normalu – ističe Tomislav Čorak, izvršni direktor i partner u BCG-u.
Komunicirati jasno i često
Važno je izbjegavati slanje dvosmislenih poruka. Samo najbolje tvrtke komunicirat će jasno, kako s dobavljačima, tako i s kupcima. Kriza ne smije utjecati na poslovanje, a poželjno bi bilo imati osobu koju će svatko moći kontaktirati.
Osnovati tim za krizno upravljanje
Tim provjerenih ljudi u kratkom vremenu može donositi taktičke odluke. Takav će tim biti spretan, a njegova ključna uloga je da zaštiti ljude, zaposlenike i korisnike. Također, to znači i donošenje fleksibilnog plana rada.
Spoznati nove potrebe kupaca i odgovoriti na njih kako bi se očuvali lanci opskrbe
Tvrtke će morati prilagoditi svoje cijene i ponudu kako bi zadovoljile nove potrebe i želje kupaca. U slučajevima kada nisu moguća brza rješenja, treba osmisliti planove i provesti privremena rješenja te prenijeti planove svim relevantnim sudionicima.
Procijeniti rizik za poslovanje, posljedice za novčani tok te poslovne performanse
Moguće je da će krizna situacija stvoriti nepredviđene promjene. Krizna situacija ne znači da ne treba upravljati s učinkovitošću poslovanja jer će, prije ili kasnije, tržišta sama ocijeniti koje su tvrtke najučinkovitije prebrodile krizu.
Tvrtke kao dio sveukupnog rješenja
Najbolje će tvrtke poduzimati korake kako bi pomogle u oporavku društva i gospodarstva. Treba se usredotočiti na preklapanja gorućih društvenih potreba i svojih specifičnih sposobnosti.
Iskoristiti načela žilavosti u osmišljavanju korporativnih politika
Učinkovitost poslovanja je ključna u stabilnom sustavu u kojem nema iznenađenja. Žilavi sustavi u pravilu dijele nekoliko zajedničkih odlika koje bi se trebale odražavati u njihovim korporativnim politikama i reakcijama na kriznu situaciju.
Pripremiti se za iduću krizu
Covid-19 nije izazov koji se događa samo jednom. Treba se pripremiti na nove faze aktualne epidemije, kao i na nove epidemije koje budućnost donosi. Ovo je prilika da se poprave stvari.
I još jedan savjet za kraj: pripremiti se za promijenjeni svijet
Nakon što prođe najopasniji dio krize, tvrtke bi trebale razmisliti kakve je promjene donijela kriza, što su iz toga naučile te kako će se situacija odraziti na njihove planove za budućnost. Čak i dok kriza još traje, trebaju se dokumentirati poduzete mjere i posljedice, kako bi se iz njih mogle izvući lekcije.