Pronaći hranu iz lokalnog uzgoja, provjerene kvalitete i svježine, baš onu koja priziva mirise djetinjstva i ima puninu okusa sve je teže. Globalno zatopljenje, gospodarske prilike, ratovi... sve su to uzroci zašto je hrana sve skuplja, a izbor sve manji. Iako ima velike potencijale biti prava žitnica Europe, Hrvatska, nažalost, ima sve više problema sa samodostatnosti poljoprivredne proizvodnje. Za svoje potrebe dovoljno proizvedemo tek nekoliko namirnica, a sve ostalo moramo uvoziti. Hrvatska trenutačno za vlastite potrebe može proizvesti dovljno samo kukuruza, pšenice ječma i zobi, mandarina te kupus. Sve druge poljoprivredne proizvode, kao i mlijeko i meso, uglavnom zbog premale domaće proizvodnje, uvozimo.
Ne moramo ostati „gladni“
Koliko ovo stanje može biti zabrinjavajuće, najbolje se pokazalo za vrijeme pandemije COVID-19 i posljedičnog zatvaranja granica širom Europe, ali i svijeta, kada smo se osvijestili i shvatili da bi u slučaju dugotrajnog prekida lanaca opskrbe s drugim državama mogli ostati “gladni“.
Potražanja za domaćim voćem i povrćem doslovno je „eksplodirala“ i tek smo tada doista spoznali svu blagodat onoga što nam je nadohvat ruke. Prema podacima Udruge hrvatskih tržnica, do početka krize zbog koronavirusa, 10.000 OPG-ova svoje je proizvode plasiralo isključivo na tržnice. Borba za kupce, ali i za opstanak, mnoge je natjerala na digitalizaciju poslovanja, otvaranja web stranica, digitalno oglašavanje. Imati kvalitetnog teleoperatera kao ključnog partnera koji će osigurati stabilnu internetsku i telefonsku vezu i ostalu komunikacijsku infrastrukturu pokazalo se od presudne važnosti. Dogovaranje poslova, narudžbe, oglašavanje preko društvenih mreža, fiskalne blagajne... za baš sve je potreban internet, stabilna i brza veza te adekvatne digitalne usluge kakve poslovnim korisnicima, tvrtkama i obrtima nudi A1 Hrvatska. Kombinirajući internet, telefon, mobitel nude im se najbolja rješenja uz koje se poslovanje podiže na viši nivo.
U Hrvatskoj je 160.000 OPG-ova
A da su OPG-ovi sve važniji faktor domaće poljoprivredne proizvodnje te da itekako zaslužuju podršku i pouzdane partnere na putu do uspjeha, najbolje govori činjenica je prošle godine vrijednost otkupa otkupa od obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava porasla za 27,5% te je iznosila pet milijardi kuna. Poljoprivredna i dostatna proizvodnja hrane, možda više no ikada, predstavljaju imperativ u održivom razvoju, a nositelji te proizvodnje i održivog razvoja nedvojbeno su OPG-ovi, kao osnovni oblik rada poljoprivrednog gospodarstva. Trenutačno ih je registrirano nešto više od 160.000. Proizvodnja poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, proizvodnja neprehrambenih proizvoda i predmeta opće uporabe, pružanje ugostiteljskih, turističkih i ostalih usluga i pružanje ostalih sadržaja i aktivnosti njihove su osnovne djelatnosti. Uzgajaju jagode, šljive, batat, lavandu, grožđe, prave pekmeze, sokove, čajeve, čips, prirodnu kozmetiku, ulja, brašna, kolače... Ratari su i stočari, imaju mini sirane, farme ovaca, koza, krava, svinja, jelena, pataka, njihove farme čiste roboti, njive snimaju dronovi, kompjutorski se računa i bilježi koliko kojoj životinji treba hrane... Oni su inovativni su čuvari tradicije, marljivi poljoprivredni proizvođači u čiijim proizvodima i uslugama želimo sve više uživati.
Sadržaj donosimo u suradnji s A1 Hrvatska