Sindikat biciklista jučer je na svom Facebook profilu podijelio fotografiju koja prikazuje da ni policijski službenici nisu u potpunosti sigurni što znači crvenom bojom pobojan dio ispred semafora.
Crveni dio ispred semafora naziva se "bike box", a služi kao površina za zaustavljanje bicikala ispred semaforiziranog križanja. "Bike box" bi trebao omogućiti ravnopravnu upotrebu prometnica svim prometnim skupinama, a prema tome, na toj površini nije mjesto automobilima.
Površina za zaustavljanje biciklista ispred semaforiziranih križanja služi i boljoj vidljivosti biciklista u raskrižju, posebno prilikom skretanja. S obzirom da su smješteni na početku svoje trake, svima su vidljivi, ne stoje u mrtvom kutu vozila koja skreću te mogu neometano krenuti.
Ova je fotografija uslikana u Kranjčevićevoj ulici koja je uz Gajevu, Primorsku, Preradovićevu i nekoliko drugih zagrebačkih ulica među prvima dobila zaustavni prostor za bicikliste.
Osim što se vozači automobila često ne pridržavaju pravila, "bike box" se pogrešno primjenjuje na još jedan način - i to na istom križanju na kojem je uslikano policijsko vozilo. U ulici Florijana Andrašeca postavljen je prije nekoliko dana, no, kako upozorava Sindikat biciklista, do njega ne vodi biciklistička traka. Prema Pravilniku o biciklističkoj infrastrukturi iz 2016. godine, do svakog bi "bike boxa" ona trebala voditi, no na zagrebačkim cestama to nije slučaj ni nakon četiri godine provođenja ovog oblika signalizacije.
Evo, anketa trenutno pokazuje da 30.62% poznaje, a 72.32% ne poznaje čemu služi bike box. To sveukupno čini više od 100% (točnije 102.94%). Samo se pitam jel se izbori za Sabor i za predsjednika isto vode na takav način, odnosno da imamo više glasova nego što je glasalo birača...