U Istarskoj županiji jučer je u osnovnim i srednjim školama počela virtualna nastava, dok će u ostatku Hrvatske nastava na daljinu početi u srijedu. U virtualnoj nastavi svaki učenik ima svoje mjesto u virtualnoj učionici, koju vodi razrednik.
Ministarstvo obrazovanja osiguralo je digitalne materijale koje nastavnici mogu koristiti za pojedine predmete, s primjerima i zadacima iz određenog gradiva. Kako je funkcionirala virtualna škola u Istri? Sudeći prema onome što nam je jučer ispričala Dora Pršo, učenica šestog razreda Osnovne škole "Monte Zaro" u Puli, prvi dan virtualne škole, barem u njezinom slučaju, prošao je jako dobro.
Dora, baš kao i cijeli njezin razred, u kojem je 20 učenica i učenika, bili su spremni za virtualnu školu jer su se sa svojom razrednicom pripremali od konca prošlog tjedna, pa i preko vikenda. Cijeli je razred tijekom vikenda bio u stalnom kontaktu kako bi sve bilo spremno u ponedjeljak.
Nastava je počela jučer točno u osam sati ujutro, iako je sustav Microsoft Teams za predmetnu nastavu u početku malo blokirao, i to samo pojedinim učenicima. Neki su se odmah uspjeli ulogirati, a neki malo kasnije. Sve u svemu, prvi dan virtualne škole u slučaju pulske OŠ "Monte Zaro" dobro je funkcionirao. Dori je sve to bilo jako zanimljivo i zabavno. I u ovom se slučaju očito pokazuje da je djeci bliska nova tehnologija, o čemu svjedoči i Dorin primjer.
Razrednik je u programu Teams napravio virtualni razred s predmetnim učiteljima i djecom, čime je omogućena međusobna komunikacija. Virtualna se nastava odvija kao i obična nastava u učionici, predmet po predmet. Dora je zato jučer dobivala upute i savjete od učitelja po uobičajenom rasporedu. Međutim, kako neki učenici nisu uspjeli otvoriti Teams, oni su nastavu pratili putem Sportske televizije ili YouTubea jer su im učitelji poslali odgovarajuće linkove, koji su objavljeni i na internetskoj stranici škole.
Dora kod kuće ima i internet, YouTube i Sportsku televiziju, ali neka djeca nemaju, a cilj je bio virtualno "pokriti" svu djecu kako bi mogla pratiti nastavu. Učiteljica iz hrvatskog jezika zadala im je točnu stranicu u čitanci i rekla da najprije pročitaju basnu na toj stranici i onda odgovore na pitanja putem Teamsa. Dora nam je ispričala i kako su djeca dobila uputu od učitelja kako da se ponašaju u virtualnom razredu s upozorenjem da moraju pripaziti kako pišu jer virtualna nastava ipak nije Facebook ili Instagram.
Njoj se virtualna nastava jako sviđa. Teams je većinom dobro funkcionirao, dobivala je povratnu informaciju učitelja na vrijeme, sve joj je bilo jako zanimljivo i, kako nam je kazala, "jako cool".
I u školi "Monte Zaro", kako doznajemo iz same škole, bili su zadovoljni kako je prošao prvi dan. Svi su učitelji bili u školi, neki su bili uzbuđeni, a neki nervozni, jer i njima je virtualna škola bila velika novost. Na kraju su svi bili zadovoljni jer su uspjeli.
VIDEO Za učenike nižih razreda nastava se emitira na trećem programu HRT-a