U crkvi Čudotvorne Gospe Sinjske postavljena je čoka, monumentalna instalacija, kao trajni spomen na 300. obljetnicu “silaska Gospine slike s Grada u crkvu”. Svetu misu i blagoslov čoke, rad akademskog kipara Jeronima Tišljara i dar obitelji Ive Delonge, u nedjelju je u sinjskoj crkvi predvodio mons. Franjo Komarica, banjolučki biskup. Sinjska čoka je skulptorski oblikovana metalna kruna postavljena na stropu i ispunjena diskretno osvijetljenim ručno brušenim prizmama od stakla u boji.
Riječ je o ideji staroj 22 godine na koju je došao kipar Stipe Sikirica, a još tada posao je povjeren Tišljaru. Međutim, do realizacije nije došlo dok gospodarstvenik Ivo Delonga, podrijetlom iz Sinja, prije tri godine nije otišao u mirovinu i odlučio se odužiti zajednici.
- Donirao sam svima koji su utjecali na moj odgoj i obrazovanje, vrtiću, školama, Matici hrvatskoj, a crkvi sam htio donirati nešto posebno. Kontaktirao sam s gvardijanom fra Antom Čovom i s Jeronimom Tišljarom i tu davnu ideju smo realizirali. Za mene kažu da sam tvrd čovjek, ali danas na misi zasuzile su mi oči – kaže Delonga. Sinjani su oduševljeni novom instalacijom trajno postavljenom u crkvi. Kipar Jeronim Tišljar kaže da je dobro što je imao toliko vremena za detaljnu pripremu tako velikog projekta.
- Trebalo je postići idealnu proporciju čoke, sve provjeriti. To što je prošlo toliko vrijeme dobro je za ovakav tip umjetničke instalacije koja nije nešto što se jedanput prezentira, već postaje integralni dio javnog prostora. Trebalo ju je inkorporirati u crkvu s poštovanjem prema elementima koji otprije postoje - kaže Tišljar.
Čoka predstavlja krunu koja je marijanska, hrvatska i Kristova. To je trostruka kruna koja simbolički označava zahvalu tim čvorišnim duhovnim i nacionalnim elementima, a u likovnom smislu je orijentacija unutar prostora koja okuplja dio gdje je slika Gospe stalno izložena i dio koji se odnosi na obred mise. Ja sam svoj dio u likovnom smislu napravio, za mene taj dio završava, kaže Tišljar, a čoka tek sad počinje živjeti s ljudima kojima će biti dio likovne, estetske i duhovne orijentacije.
Mihe 1:7 prikladno govori: “Svi rezani likovi njezini bit će razbijeni. Svi bludnički darovi njezini spalit će se u ognju. Sve ću idole njezine potrti, jer se je od plaće bludničke to posakupilo, neka to opet bude plaća bludnička!"