Analiza plaćenih oglasa sedmero predsjedničkih kandidata

Do bodova preko djece, grba, pasa

Foto: AFP
Do bodova preko djece, grba, pasa
22.12.2009.
u 17:49
Sve u svemu, barem kada su oglasi u pitanju, vodila se manipulativna kampanja u kojoj teme često nisu imale veze s ovlastima hrvatskoga predsjednika.
Pogledaj originalni članak

Prema broju članaka objavljenih u novinama Milan Bandić apsolutni je pobjednik predsjedničke kampanje. Iako ga se u tim člancima nije štedjelo, pa je on i “najnegativniji” kandidat. S druge strane, o SDP-ovu kandidatu za Pantovčak Ivi Josipoviću novine su najpozitivnije izvještavale.

Senzacije u naslovima
Pokazalo je to istraživanje studenata Fakulteta političkih znanosti koje su napravili u suradnju s GONG-om, a u kojem su, osim analize tiska, istražili i kako se sedmero predsjedničkih kandidata – Bandić, Josipović, Pusić, Hebrang, Primorac, Vidošević i Kajin – predstavilo biračima putem plakata i videospotova u dva predizborna tjedna, od 3. do 9. te od 10. do 16. prosinca. Pokazalo se tako da je najpozitivniji trend imala Vesna Pusić, za koju se interes medija, kako kampanja polako ulazi u završnicu, povećava.

O Hebrangu se, s druge strane, uz Bandića, u drugom tjednu najnegativnije pisalo. Najveći broj senzacionalističkih naslova “zaradio” je Dragan Primorac zbog optužbi o zlostavljanju supruge. Kada je riječ o plakatima, u prvom tjednu svi kandidati imali su po jedan ili dva, a Ivo Josipović čak pet.

U drugom tjednu Nadan Vidošević “izbacio” je četiri nova plakata, a pojavili su se i novi plakati Milana Bandića, i to s novim sloganom – “S predsjednikom na posao” – te D. Primorca.

Među najzanimljivijim spotovima je onaj V. Pusić gdje se ženske cipele zamjenjuju muškima.

Teme bez veze s ovlastima Poruka je jasna – vrijeme je za predsjednicu. To je i prvi put da se u kampanji apelira na spolni identitet. Novost u kampanji su i članovi obitelji kandidata u spotovima, u kojima su uloge dobili i neki psi.

Sve u svemu, barem kada su oglasi u pitanju, vodila se manipulativna kampanja u kojoj teme često nisu imale veze s ovlastima hrvatskoga predsjednika.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

FI
fiona
18:38 22.12.2009.

Sami smo svjedoci medijske bljuzge u ovoj kampanji! Transparentno je koji mediji je podržavao kojeg kandidata, ali Bandić će pobjediti ne zato što je toliko članaka objavljeno o njemu već zato što je najbolji!

OB
-obrisani-
20:08 22.12.2009.

Predlažem da Bandića pošaljemo u Avganistan. Kad taj tamo uleti s \"tak it ot liv it!\" ili \"moje radno vrijeme je 24 sata dnevno!\" ili pak kad prokajka, gotovi su i Talibani i Karzaji i Liga Sjevera, sve! Taj bi dobio tamo više od 90 % glasova! Obama, nosi ga, što čekaš?!

BT
bili-tartuf
18:10 22.12.2009.

eko,..pa sada i \"Gong\"..., posli Bagovoga Pljusa....\"uvjerljivo, za popixdit\"...