Povijest će zabilježiti da je prvi potez novog hrvatskog ministra kulture, povjesničara Zlatka Hasanbegovića (uz Tihomira Oreškovića jedini Zagrepčanac po rođenju u Banskim dvorima), razrješavanje članova Povjerenstva za neprofitne medije.
U prvom radnom ministarskom tjednu ministar Hasanbegović je poslao i dva znakovita brzojava sućuti. Tako je 29. siječnja Ladi Kaštelan uputio opširni brzojav u povodu smrti njene majke, velike kazališne glumice Nade Subotić, inače i udovice hrvatskog pjesnika, ali i partizana te antifašista Jure Kaštelana. Ministar Hasanbegović u tom telegramu nije zaboravio da je Nada Subotić punih trideset godina glumila Madonu u kultnoj predstavi “Mirisi, zlato i tamjan” koju je prema romanu Slobodana Novaka u Teatru &TD (za ravnateljstva Vjerana Zuppe) režirao Božidar Violić. Pohvalio je i njeno maestralno recitiranje poezije (Nada Subotić je drugovala s brojnim pjesnicima u rasponu od Dragutina Tadijanovića do Vesne Parun), njene filmske uloge i entuzijazam s kojim je pohodila kazališne premijere. Bila je Nada Subotić jedna od stožernih glumačkih osobnosti hrvatskog gavellijanskog teatra, pa ne iznenađuje da joj je ministar odao počast.
A već 30. siječnja ministar Hasanbegović šalje još jedan brzojav sućuti, i to udovici uglednog slovenskog pjesnika, esejista, sociologa kulture i sveučilišnog profesora Aleša Debeljaka koji je preminuo u prometnoj nesreći na gorenjskoj autocesti u blizini Kranja. Debeljakova smrt rastužila je brojne njegove prijatelje i poštovatelje na cijelom ovom, ako hoćete, postjugoslavenskom prostoru. U Hrvatskoj je Debeljak prepoznat nakon što mu je Branko Čegec u Meandru početkom devedesetih objavio sjajnu esejističku knjigu “Sumrak idola” o važnosti jugoslavenskog iskustva, ali u onom emotivnom, ljudskom smislu. Bila je ta knjižica početkom devedesetih ljekovita za mnoge ranjene duše.
U svom telegramu sućuti Debeljakovoj udovici Erici Johnson Debeljak Hasanbegović spominje da je Debeljaku posljednja dva djela, knjigu eseja “Balkansko brvno” i zbirku poezije “Krijumčari”, objavila Fraktura. “U tim se knjigama Aleš Debeljak hrvatskoj kulturnoj javnosti predstavio hrabrim i oštrim uvidima u nedavnu prošlost, a po tome ćemo ga i pamtiti. Njegov cjelokupan književni opus, jednako se to može reći i za znanstveni, lucidan je, ponekad duhovit a ponekad mračan, osobni obračun s provokativnim temama, bez obzira s kojeg polja njegovih širokih interesa one dolazile. Njegove znanstvene rasprave s područja sociologije religije i kulture, studiozni prikazi religioznog fundamentalizma, nacionalnih identiteta i etničkih konflikata argumentirana su i dubinska analiza koja će nam, kao glas razuma, neizmjerno nedostajati.” Znakovitih li rečenica.
Hasanbegović mi je bio profesor na fakultetu. Odličan profesor. Čovjek zna strašno puno. Te sam uvjerenja da će kultura sada prodisati jednim drugim, čišćim zrakom.