Puljanin Dean Tomić odlučio se u 50-im godinama života, nakon 20-ak godine pauze, vratiti inženjerskoj struci. Odlučio je promijeniti posao, grad i državu te se odselio u Berlin, gdje danas lijepo zarađuje i cijene ga kao stručnjaka.
Glas Istre piše kako ga mnogi znaju kao vlasnika kioska u Prvomajskoj ulici. Prije toga diplomirao je na Tehničkom fakultetu u Rijeci, u roku, bio je odličan student, radio je godinu dana u struci i onda otvorio svoj mali obrt. Nakon dvadesetak godina odlučio je s time stati i pokušati vratiti se u struku.
Podršku od prijatelja inženjera u Hrvatskoj nije dobio.
"Puno je to vremena, jako puno. Pa moja djeca već studiraju!", "Tko, ti? Ha-ha-ha-ha… Ma, što je tebi? Pa koliko si radio u struci, godinu dana, a imaš 20 godina pauze, ma daj, molim te, zaboravi na tu ideju, nemoj više nikad o tome razmišljati", "Čuj, svi mi znamo da si bio odličan student, ali – tebe je vrijeme pregazilo. Tehnika je otišla jako daleko od onog vremena kada si ti studirao. To moraš shvatiti i prihvatiti, tada će ti biti lakše", "Deane, to što si bio nabubao na faksu ti je ishlapilo i nemaš ništa od toga što si studirao. Uzalud si vrijeme potrošio", samo su neki od komentara s kojima se Tomić susreo.
– Da se pitaju moji studentski kolege, sada ljudi na vodećim pozicijama u Puli i Istri, ja ne bih mogao zaraditi ni za burek, ali budući da se sada pitaju Nijemci, imam mjesečni prihod koji za realnu konzumaciju života ne mogu potrošiti. Jer, realno, ne treba ti 100 pari cipela mjesečno. Sad sam Puljanin s berlinskom adresom. Goran Bare bi rekao "samo stoj na svjetlu i doći će kraj tami" – rekao je Tomić za Glas Istre.
Ipak, Tomić smatra kako se nije mnogo toga promijenilo otkad je on studirao.
– Osobno ne mogu vidjeti što se to u baznoj tehnici promijenilo. Svi zakoni u matematici su isti. Zakoni mehanike isti, statika, kinematika, dinamika, nauka o toplini, mehanika fluida, nauka o čvrstoći, teorija oscilacija i drugo. Što se promijenilo? Brzina svjetlosti i brzina zvuka iste, apsolutna nula i dalje na minus 273,16 Celzijusa, čelik istog kemijskog sastava, ima istu čvrstoću na vlak, tlak, savijanje, torziju i odrez kao i ranije. Tražim i ne mogu naći što se promijenilo. Promijenio se izgled automobila, karoserija, ali to je dizajn. Motor u njemu i dalje radi na ista četiri takta: usis, kompresija, ekspanzija, ispuh – zaključuje Tomić.
>> Pogledajte prosvjed radnika Uljanika zbog neisplate plaća
Kojeg li propagandnog sranja!