Dana 11. prosinca 2024. održana je godišnja Skupština Hrvatske udruge digitalnih izdavača (HUDI). Predstojeća 2025. godina bit će ključna u naporima regulacije cijelog digitalnog tržišta, primarno poslovanja velikih platformi poput Mete i Googlea, s ciljem očuvanja održivosti hrvatske medijske industrije.
Odnos između velikih tehnoloških kompanija i hrvatskih medija već je dugo kompleksan, no posljednjih godina ravnoteža moći se značajno narušila. U protekle tri godine, HUDI je putem AdEx istraživanja ukazao na značajan utjecaj velikih tehnoloških kompanija na hrvatsku medijsku scenu. Čak 70% prihoda od digitalnog oglašavanja odlazi tehnološkim gigantima, što smanjuje sredstva za razvoj hrvatske digitalne medijske scene.
HUDI se posljednjih godinu dana intenzivno bavi provjerom činjenica, problematikom koja je sve prisutnija na društvenim mrežama i negativno utječe na javnost, posebno na mlade. Zaštita mladih od neželjenog sadržaja na društvenim mrežama, bilo da je riječ o krivim informacijama ili općenito neprimjerenom sadržaju, ključna je za očuvanje mentalnog zdravlja društva.
Standardizacija i razvoj tržišta jedan je od glavnih ciljeva HUDI-ja, a tijekom 2024. godine HUDI je okupio sve relevantne medije, standardizirao pravila i metodologiju te od 1. siječnja 2025. godine pružit će transparentan uvid u rezultate posjećenosti hrvatskim medija. Time HUDI zaključuje značajan period i započinje novo poglavlje s početkom sljedeće godine.
U 2025. godini, pod predsjedanjem Maje Blumenšajn, HUDI će usmjeriti svoje napore na daljnju regulaciju i razvoj tržišta.
Maja Blumenšajn, dosadašnja članica izvršnog odbora HUDI-ja i direktorica odjela Novih medija Nove TV, jednoglasno je izabrana za novu predsjednicu Hrvatske udruge digitalnih izdavača. Nastavljajući niz istaknutih lidera, Maja preuzima ovu odgovornu funkciju te donosi svježu energiju i inovativnu perspektivu koja će dodatno osnažiti djelovanje udruge:
„Naša nastojanja u razdoblju od osnivanja do sada bila su usmjerena na uređenje i bolju regulaciju postojećih procesa. Kao naš najvažniji projekt ističe se napokon unificirano, jedinstveno mjerenje posjećenosti koje će stupiti na snagu 1.1.2025. Sada dolazimo u fazu kada fokus možemo preseliti na rješavanje ključnih problema hrvatskih digitalnih izdavača i bolju regulaciju cijelog digitalnog tržišta s ciljem vraćanja ravnoteže između lokalnih medija i globalnih digitalnih platformi.“
Dosadašnji predsjednik Matej Lončarić, glavni direktor digitalnog poslovanja CME Adria, tijekom 2024. godine pružio je izvanredan doprinos razvoju digitalnog izdavaštva u Hrvatskoj svojim iskustvom i strateškim pristupom.
Okupljeni predstavnici domaće digitalne izdavačke scene imali su priliku za kvalitetno umrežavanje, razmjenu iskustava i konstruktivnu raspravu o ključnim izazovima i prilikama u industriji. U dinamičnom okruženju digitalnog izdavaštva, udruženje ostaje čvrsto posvećeno podršci članovima kroz kreiranje održive i inovativne budućnosti digitalnog izdavaštva u Hrvatskoj, osiguravajući relevantnost i konkurentnost na globalnoj razini.
U svom godišnjem izvješću, izvršni direktor udruge, Ozren Kronja, istaknuo je kako je HUDI tijekom 2024. godine postigao značajne uspjehe u promicanju i zaštiti interesa digitalnih izdavača te unaprijedio njihov položaj na hrvatskom medijskom tržištu. Posebno je naglasio preuzimanje mjerenja posjećenosti hrvatskih web stranica, što predstavlja veliki korak prema standardizaciji industrije. Najavio je strogo fokusirane i snažne aktivnosti u 2025. godini s ciljem osiguranja prosperitetne budućnosti za sve hrvatske medije.
Izvršni odbor HUDI čine Igor Cenić, član upravnog odbora Hanza Medije, Marin Katušić, direktor razvoja sadržaja, Index promocija, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe.