bogata kulturna raznolikost

Hrvatska ušla u veliki Googleov ‘muzej’ Art&Culture

Foto: Ivo Biočina/HTZ
Ples ljelja
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Zagreb: MUO jesensku izložbenu sezonu započeo izložbom "Breaking News"
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
muzej Alke
19.09.2020.
u 21:25
Direktor projekta Amti Sood tvrdi da je, surađujući s Hrvatskom turističkom zajednicom i radeći na uključenju hrvatske umjetnosti, vidio fascinantne stvari te da je baš zbog toga žarko poželio posjetiti našu zemlju
Pogledaj originalni članak

Konkurencija je velika. Uz pomoć besplatne Googleove aplikacije Arts&Culture može se zaviriti u brojne muzeje diljem svijeta, istraživati kulturnu ponudu, počev, recimo, od slika Van Goghove spavaće sobe, drevnih hramova Maja, sporta u Australiji ili ženskog desnog pokreta do japanske hrane i indijskih željeznica.

Unutra je 80 zemalja

Hrvatska u tom svijetu nije bez aduta. Štoviše, direktor Googleova projekta Arts and Culture Amti Sood, predstavljajući jučer suradnju s Hrvatskom turističkom zajednicom, otkrio je kako je “angažman na tom projektu učinio da žarko poželi posjetiti Hrvatsku”.

– Sve što sam vidio je fascinantno – kazao je Sood o projektu u kojem s hrvatske strane sudjeluju i Muzej za umjetnost i obrt, te Muzej Sinjske alke i koji su se time pridružili više od dvije tisuće kulturnih institucija iz cijelog svijeta.

Hrvatska je na Googleovoj platformi Arts&Culture u društvu 80 zemalja. To je veliki pothvat u svakom smislu i vjerujem da će dodatno približiti bogatu tradiciju Hrvatske potencijalnim gostima. Na Googleu svaki mjesec zabilježe više od 500 milijuna pretraživanja povezanih s umjetnošću, a 25 nematerijalnih tradicija Hrvatske; mi smo, naime, zemlja s ponajvećim brojem predmeta nematerijalne kulturne baštine na popisu UNESCO-a; sad postaje dostupna na jednom linku. I to na hrvatskom i engleskom jeziku.

– Siguran sam da će to pridonijeti pozicioniranju Hrvatske kao turističke destinacije bogate i raznolike kulturno-povijesne baštine – smatra direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Na platformi Art&Culture može se, inače, razgledati više od šest milijuna fotografija, videozapisa, rukopisa i drugih dokumenata o umjetnosti, kulturi i povijesti. Aktivno je više od 7000 digitalnih izložbi, a samo je Googleova art-kamera snimila više od 5000 fotografija raznih umjetničkih djela širom svijeta.

Inače, upravo je kultura, prema podacima Svjetske turističke organizacije, do korone bila motiv za više od 40 posto putovanja u svijetu. U vremenu nenaklonjenom stvarnim putovanjima, virtualna su sve traženija, a posredstvom specijalizirane Googleove platforme kulturoljupci iz cijelog svijeta dobili su “ulaznicu” da vide Sinjsku alku, tribunjska utrka magaraca, karneval u Rijeci, Nijemo kolo, izradu čipke od agave ili pripremu štrukli. U blagu hrvatske tradicije s područja zanata, narodne pjesme i plesa, svečanosti i hrane, među ostalim, mogu vidjeti i poslušati klapsko pjevanje, bećarac ili međimurske popevke.

Originalnost na moderan način

– Turisti danas traže originalnost na moderan način, a kulturna raznolikost Hrvatske bogatstvo je vrijedno pokazivanja cijelom svijetu. I to, od Trke na prstenac, Sinjske alke pa do manje poznatog ojkanja iz mog rodnog kraja. Sreća je da postoje digitalni kanali, posebno u ovo izazovno doba, a dok očekujemo povratak na staro normalno, projekti poput ovog omogućuju našim gostima virtualna putovanja – poručila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.

Za Googleova direktora za regiju Adriatics Joška Mrndžu uključenje Hrvatske na platformu Arts&Culture od velike je važnosti.

– Ovaj alat uvelike zemlji pomaže na dobije na prepoznatljivosti, a sadržaj koji se prezentira nije samo za potencijalne turiste. Na prekrasan, moderan spoj tradicionalnog i urbanog u Hrvatskoj, svi možemo biti ponosni – poručuje Mrndže.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

BA
Barbasmora
08:39 20.09.2020.

Umisto da slavimo, tribali smo se pitat tko je kriv, da je bila slovenija prije nas!!!