Konkurencija je velika. Uz pomoć besplatne Googleove aplikacije Arts&Culture može se zaviriti u brojne muzeje diljem svijeta, istraživati kulturnu ponudu, počev, recimo, od slika Van Goghove spavaće sobe, drevnih hramova Maja, sporta u Australiji ili ženskog desnog pokreta do japanske hrane i indijskih željeznica.
Unutra je 80 zemalja
Hrvatska u tom svijetu nije bez aduta. Štoviše, direktor Googleova projekta Arts and Culture Amti Sood, predstavljajući jučer suradnju s Hrvatskom turističkom zajednicom, otkrio je kako je “angažman na tom projektu učinio da žarko poželi posjetiti Hrvatsku”.
– Sve što sam vidio je fascinantno – kazao je Sood o projektu u kojem s hrvatske strane sudjeluju i Muzej za umjetnost i obrt, te Muzej Sinjske alke i koji su se time pridružili više od dvije tisuće kulturnih institucija iz cijelog svijeta.
Hrvatska je na Googleovoj platformi Arts&Culture u društvu 80 zemalja. To je veliki pothvat u svakom smislu i vjerujem da će dodatno približiti bogatu tradiciju Hrvatske potencijalnim gostima. Na Googleu svaki mjesec zabilježe više od 500 milijuna pretraživanja povezanih s umjetnošću, a 25 nematerijalnih tradicija Hrvatske; mi smo, naime, zemlja s ponajvećim brojem predmeta nematerijalne kulturne baštine na popisu UNESCO-a; sad postaje dostupna na jednom linku. I to na hrvatskom i engleskom jeziku.
– Siguran sam da će to pridonijeti pozicioniranju Hrvatske kao turističke destinacije bogate i raznolike kulturno-povijesne baštine – smatra direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Na platformi Art&Culture može se, inače, razgledati više od šest milijuna fotografija, videozapisa, rukopisa i drugih dokumenata o umjetnosti, kulturi i povijesti. Aktivno je više od 7000 digitalnih izložbi, a samo je Googleova art-kamera snimila više od 5000 fotografija raznih umjetničkih djela širom svijeta.
Inače, upravo je kultura, prema podacima Svjetske turističke organizacije, do korone bila motiv za više od 40 posto putovanja u svijetu. U vremenu nenaklonjenom stvarnim putovanjima, virtualna su sve traženija, a posredstvom specijalizirane Googleove platforme kulturoljupci iz cijelog svijeta dobili su “ulaznicu” da vide Sinjsku alku, tribunjska utrka magaraca, karneval u Rijeci, Nijemo kolo, izradu čipke od agave ili pripremu štrukli. U blagu hrvatske tradicije s područja zanata, narodne pjesme i plesa, svečanosti i hrane, među ostalim, mogu vidjeti i poslušati klapsko pjevanje, bećarac ili međimurske popevke.
Originalnost na moderan način
– Turisti danas traže originalnost na moderan način, a kulturna raznolikost Hrvatske bogatstvo je vrijedno pokazivanja cijelom svijetu. I to, od Trke na prstenac, Sinjske alke pa do manje poznatog ojkanja iz mog rodnog kraja. Sreća je da postoje digitalni kanali, posebno u ovo izazovno doba, a dok očekujemo povratak na staro normalno, projekti poput ovog omogućuju našim gostima virtualna putovanja – poručila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
Za Googleova direktora za regiju Adriatics Joška Mrndžu uključenje Hrvatske na platformu Arts&Culture od velike je važnosti.
– Ovaj alat uvelike zemlji pomaže na dobije na prepoznatljivosti, a sadržaj koji se prezentira nije samo za potencijalne turiste. Na prekrasan, moderan spoj tradicionalnog i urbanog u Hrvatskoj, svi možemo biti ponosni – poručuje Mrndže.
Umisto da slavimo, tribali smo se pitat tko je kriv, da je bila slovenija prije nas!!!