O navodnom velikom obujmu korupcije u Hrvatskoj nisam dobio službene kritike iz Europske unije te smatram kako je riječ o čistoj dezinformaciji – izjavio je bivši premijer Ivo Sanader 27. travnja 2009. godine na otvaranju gradnje Podravsko-bilogorskoga ipsilona.
Dvije laži
Danas, nakon dvije godine, očito je kako su u gornjoj slici sadržane dvije velike laži. Prva se odnosi na obujam korupcije u Hrvatskoj, koji je doista bio velik, a druga laž tiče se same autoceste iz Zagreba prema Bjelovaru i Koprivnici.
Prema ugovorima potpisanima na dan otvaranja nepostojećih radova, Ipsilon je trebao već biti – dovršen. Konkretno, rok za dovršetak gradnje iznosio je 22 mjeseca, što je isteklo u veljači ove godine.
– Projekt se počeo realizirati i ovih je dana građevinska operativa počela svoju aktivnost te će oko 15. svibnja početi intenzivni radovi na trasi jer bi do tada trebala biti izdana i građevinska dozvola – rekao je jučer, na proslavi Dana Križevaca, koprivničko-križevački župan Darko Koren (HSS).
Drugim riječima, autocesta koja je već, prema slovu ugovora s izvođačima, trebala biti puštena u promet počet će se doista i graditi više od dvije godine nakon službenog otvorenja radova te tri mjeseca nakon isteka roka za dovršetak gradnje.
Koprivnički gradonačelnik Zvonimir Mršić (SDP), koji čitavo vrijeme tvrdi kako je bilo skandalozno potpisati ugovore o gradnji bez građevne dozvole, a kamoli otvarati radove, ovih je dana u javnost izišao s nekim potankostima iz ugovora.
Terenci
Pribavio ih je, kaže, svojim kanalima jer ih nije uspio dobiti službenim putem ni kao saborski zastupnik. Hrvatske autoceste, kao investitor, te su dokumente proglasile poslovnom tajnom.
Mršić upozorava na odredbu kojom su se izvođači radova obvezali HAC-u kupiti osam automobila, po četiri za bjelovarski i koprivnički krak autoceste. Ta je stavka u ugovorima svrstana među "pripremne radove", u odjeljak koji se odnosi na osiguranje uredskih prostorija i vozila za investitore, a ukupno je riječ o iznosu od čak oko četiri milijuna kuna.
U ugovorima se specificira kako su uredske prostorije i automobili – četiri terenca i četiri "obične" limuzine – potrebni predstavniku HAC-a i nadzornom inženjeru.
s obzirom da su u Vladi puno izabranih sa podrucja BB i KK zupanije, jedina koja je vukla i realizirala je bila Durda Adlesic (unatoc svim njezinim manama). Ostali kilavci (Bajs, Jandrokovic, Friscic, itd, itd....) samo sjede i griju klupe a za razvoj zupanija i projekte koga briga.... nazalost povlacenjem gde Adlesic, projekt autoceste polako odlazi u zaborav...