Promo

Luppa je predstavila globalnu inovaciju u istraživanju zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika: u svoj alat upravo je implementirala AI

Foto: Luppa
Foto: Luppa
Foto: Luppa
Foto: Luppa
Foto: Luppa
Foto: Luppa
24.07.2024.
u 09:34
Osim detaljne analize, alat uz pomoć AI tehnologije sada generira akcijske planove na temelju prikupljenih podataka, što direktno utječe na brzinu reakcije i povećanje zadovoljstva i angažiranosti zaposlenih te smanjenje fluktuacije
Pogledaj originalni članak

Moderno radno okruženje ima svoje prednosti, ali ima i mane, a da su zaposlenici na radnom mjestu zadovoljni i angažirani nikad nije bilo važnije. Prepoznavši to, na tržištu se prije nešto više od dvije godine pojavio alat za istraživanje i analizu zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika tvrtke Luppa, čije su najistaknutije značajke dosad bili prvenstveno instantni rezultati koji se mogu analizirati kroz vrlo detaljne filtre, čineći ga jednostavnim, ali vrlo moćnim suparnikom svakog HR-ovca.

AI – budućnost HR-a

Međutim, Luppa je sada otišla korak dalje te je predstavila Luppa AI: u svoj je alat za istraživanje i analizu zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika implementirala revolucionarnu tehnologiju koja omogućava ne samo generiranje i analiziranje podataka, već i predviđa rizik odlaska zaposlenika te, na temelju podataka, generira specifične akcijske planove koje HR odjel odmah može početi provoditi u djelo.

Izazovi HR-a

Klasični proces HR-a prilikom adresiranja problema i rada na povećanju zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika sastoji se od dvije faze – analiza i akcijskog plana. U fazi analize cilj je dobiti jasnu, transparentnu sliku stanja zadovoljstva i angažiranosti u tvrtki, dok je u fazi akcijskih planova cilj definirati konkretne aktivnosti koje će se provesti u svrhu povećanja razine zadovoljstva i angažiranosti.

Luppin alat dosad je uspješno podržavao prvu fazu; analizu. Međutim, iskustvo je pokazalo kako se dva scenarija vrlo često ponavljaju – naime, mala poduzeća često nemaju HR odjele, a velika ih imaju, no istovremeno imaju i stotine, pa čak i tisuće timova, od kojih svaki zahtijeva zaseban akcijski plan za najbolje rezultate, no HR jednostavno nema resurse za njihovo kreiranje.

Luppa AI nikako nije prijetnja HR profesiji; ova tehnologija rasterećuje HR specijaliste u tvrtkama i omogućuje im da svoje vrijeme ulože u provedbu akcijskih planove, osiguravajući time kvalitetnije i brže adresiranje potencijalnih i aktualnih problema u tvrtki, čime se zadovoljstvo zaposlenika može dovesti na željenu razinu puno brže nego ikada dosad. To je potvrdila i Ana Zrinski Smoljo, Voditeljica odjela za ljudske potencijale u GRAWE Hrvatska:

Svakako moramo biti svjesni rizika da se organizacija previše oslanja na tehnologiju i zanemaruje ljudski aspekt upravljanja ljudima. No sve dok ovakve alate prihvaćamo kao pomoć, i dalje ostaje velika odgovornost na menadžmentu i HR-u. U tom smislu ulogu AI alata vidim kao način da se HR i voditelji doista posvete ključnim izazovima, a AI je na raspolaganju da tu provedbu olakša.

S njom se slaže i Martina Jergović, Voditeljica HR projekata u Studencu, kad kaže kako su “alati već sad na dovoljno visokoj razini da analizom postojećih podataka te korištenjem prediktivnih analitika mogu npr. prepoznati u kojoj se fazi zaposlenik nalazi”.

Foto: Luppa

Što može Luppa AI?

Implementacijom AI tehnologije u alat, Luppin alat sada podržava HR odjele u obje faze rada na zadovoljstvu i angažiranosti zaposlenika – i analizu trenutne situacije i akcijske planove za budućnost.

Naime, na temelju prikupljenih podataka, AI radi analizu i grupira informacije te ih prezentira u obliku akcijskih planova, i to na tri razine.

Akcijski plan ukupnog rezultata obuhvaća sve prikupljene podatke, uspoređuje ih s benchmarkom i matricom važnosti te generira detaljnu i sveobuhvatnu strategiju povećanja zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika koja služi kao izvrsna početna točka.

Akcijski plan dimenzija analizira podatke o zadovoljstvu u svakoj dimenziji zasebno, uspoređuje ih s benchmarkom te generira konkretne akcije koje je potrebno poduzeti kako bi se zadovoljstvo povećalo u svakoj od 12 dimenzija zadovoljstva.

Akcijski plan čestica bazira se na podacima o zadovoljstvu prikupljenima na razini pojedinačnih faktora, odnosno pitanja, te ih analizira s benchmarkom kako bi generirao konkretne akcije koje je potrebno provesti u određenoj tvrtki za povećanje razine zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika u odnosu na tu česticu.

Uz akcijske planove, jedna od važnih značajki AI-ja je analiziranje i grupiranje dodatnih komentara i otvorenih pitanja. Naime, nakon vrijednog feedbacka klijenata koji koriste Luppin alat za svoje zaposlenike, omogućeno je da svaki zaposlenik za svaku česticu doda svoj komentar kako bi dao širi kontekst svojih odgovora. Na kraju upitnika nalaze se i otvorena pitanja, stoga je, posebice u velikim poduzećima, analiza takvog tipa informacija te donošenje zaključaka o njima, dugotrajan proces. AI sada analizira, tematski grupira te sumira zaključak i sentiment informacija prikupljenih kroz dodatne komentare i otvorena pitanja, štedeći vrijeme HR odjelima.

S ovom novom funkcionalnošću, alat je dobio i nove benefite:

“Za početak, brzina obrade podataka značajno utječe na uštedu vremena, kao što smo imali prilike vidjeti, AI alat sigurno može obraditi velike količine podataka i prepoznati obrasce prema zadanim parametrima. Upravo brzinu reakcije u kombinaciji s prepoznavanjem trendova i sugestijama konkretnih mjera vidim kao veliku prednost alata.”, navela je kao benefit Ana Zrinski Smoljo, Voditeljica Odjel za ljudske potencijale u GRAWE Hrvatska.

“Ovaj alat značajno ubrzava proces donošenja odluka, što je velika prednost u održavanju visoke razine angažiranosti i zadovoljstva zaposlenika.” dodala je Jelena Jelušić iz INSPO Consultinga.

Istraživanje efektivnosti AI-ja

Kako bi u Luppi bili sigurni da je AI spreman za korištenje, napravljeno je ispitivanje u kojem se alat testiralo u stvarnoj situaciji. Cilj istraživanja bio je usporediti sposobnost AI-ja da generira akcijske planove u odnosu na akcijske planove iskusnih HR stručnjaka, i to u kontroliranim i jednakim uvjetima.

Jedan se tim sastojao od šest HR stručnjaka i Luppa AI-ja koji su imali zadatak napraviti akcijski plan na temelju dobivenih informacija, a drugi se tim sastojao od devet evaluatora čiji je zadatak bio ocijeniti akcijske planove prvog tima, poredati ih od najboljeg prema najlošijem te procijeniti koje su planove generirali HR stručnjaci, a koje Luppin AI.

Rezultati istraživanja pokazali su kako je AI ostvario nadprosječne rezultate te da većina evaluatora nije mogla raspoznati koje je planove kreirao stručnjak, a koje AI, čime je utvrđeno kako će Luppin alat s integriranom AI tehnologijom igrati ključnu ulogu u podršci HR stručnjaka i njihovih aktivnosti.

Kako do Luppa AI-ja?

Luppa AI bit će lansiran i dostupan klijentima od 15.7., a dio je Enterprise paketa. Svaka nova tvrtka koja odabere Luppin Deep Dive alat za istraživanje i analizu zadovoljstva i angažiranosti svojih zaposlenika te se odluči za Enterprise paket, bit će korisnik Luppa AI-ja, koji će se kontinuirano unaprjeđivati kako će algoritmi primati nove informacije, učiti i optimizirati svoj rad, a veliku ulogu igrat će upravo povratna informacija HR-a i onih koji koriste alat.

Sve detalje o Luppinom alatu, AI-ju te paketima koji su dostupni možete pogledati na Luppinim stranicama ili ih konktaktirati kako biste zajedničkim snagama tržište rada učinili boljim! 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr