Ucjena

Milošević HŽ-u neće jamčiti za kredit ako mu ne da 75 mil. za most

Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
\'26.05.2009.,Brijesta, poluotok Peljesac - Mjesto na kojem bi se Peljeski most trebao spojiti s kopnom. Premijer Ivo Sanader u obilasku gradilista buduceg mosta. Sve u svrhu predizborne kampanje.Teku
Foto: 'Robert Anic/PIXSELL'
'21.04.2011. Zagreb- TZV Gredelj, novi niskopodni elektromotorni vlak. Photo: Robert Anic/PIXSELL'
Foto: 'Zarko Basic/PD/PIXSELL'
'10.12.2009., Zagreb - Domagoj Ivan Milosevic, predsjednik Uprave Pastora. Photo: Zarko Basic/Poslovni dnevnik/PIXSELL'
29.09.2011.
u 07:35
320 milijuna eura vrijednost je projekta za koji je sada osigurano samo 100 milijuna kuna
Pogledaj originalni članak

Potpredsjednik hrvatske Vlade Domagoj Ivan Milošević uvjetovao je Europskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD) i upravi HŽ Holdinga izdavanje jamstva za kredit kod EBRD-a vrijedan 150 milijuna eura time da polovica toga iznosa ode za pelješki most!

Predizborna obećanja

Tvrde to naši dobro upućeni izvori bliski upravi HŽ Holdinga i EBRD-a koji nisu pristali na takav aranžman pa će na kraju EBRD HŽ-u dati kredit od samo 75 milijuna eura, za koji je Vlada izrazila spremnost dati jamstva.

Premijerka Jadranka Kosor u više je navrata posljednjih dana najavljivala kako će se gradnja pelješkog mosta uskoro nastaviti, no u Vladi imaju velik problem s financiranjem tog projekta vrijednog oko 320 milijuna eura, čija gradnja nije ni počela upravo zbog nedostatka novca.

S obzirom na to da su banke poput EBRD-a i Europske investicijske banke jasno rekle da ih pelješki most ne zanima i smatraju ga besmislenim projektom, u Vladi su se našli u velikim teškoćama s osiguranjem novca za njegovu gradnju i ostvarenjem predizbornog obećanja premijerke Kosor. Kako doznajemo od sudionika pregovora o kreditu za HŽ, potpredsjednik Vlade Milošević svoju je ideju da polovica planiranog kredita za HŽ ode na pelješki most, osim upravi HŽ-a, iznio i čelnicima EBRD-a, koji su također odbili takvu mogućnost.

S obzirom na to da cijeli posao između HŽ-a i EBRD-a ovisi o državnom jamstvu, a koje Vlada ne želi dati za iznos od 150 milijuna eura ako pola tog iznosa ne ode na most Pelješac, HŽ i EBRD trenutačno pregovaraju o kreditu u iznosu od samo 75 milijuna eura.

HŽ je 150 milijuna eura koje bi dobio od EBRD-a planirao uložiti u modernizaciju voznog parka i kupnju višesustavnih lokomotiva te nabavu elektromotornih vlakova. No, novi elektromotorni vlakovi očito će morati biti stavljeni na čekanje, s obzirom na to da će HŽ, prema svemu sudeći, na kraju dobiti samo polovicu od potrebnih 150 milijuna eura.

HŽ će sa 75 milijuna eura dobivenih od EBRD-a kupiti 15 novih višesustavnih lokomotiva, a Končar i Gredelj, koji su već izradili prototipove vlakova za HŽ, pričekat će bolja vremena za njihovu proizvodnju i isporuku HŽ-u.

Zsuzsanna Hargitai iz EBRD-a, koja vodi pregovore o kreditu HŽ-u, na naša konkretna pitanja o uvjetovanju izdavanja jamstva za HŽ pelješkim mostom nije konkretno odgovorila te Miloševićeve pritiske nije ni potvrdila ni opovrgnula. I iz njezina se odgovora iščitava da postoji problem s jamstvima jer je kazala da se “iznos kredita može promijeniti u svjetlu daljnjih pregovora i opsegu projekta”. Kazala nam je i da ugovor o kreditu s HŽ-om uz državna jamstva planiraju potpisati u četvrtom tromjesečju ove godine.

U fazi pregovora

U HŽ Holdingu službeno su nam pak odgovorili da bi kredit trebao iznositi 150 milijuna eura i da je trenutačno u fazi pregovora. Službeno u Hrvatskim željeznicama kažu da u ovom trenutku ne raspolažu informacijama o eventualnom umanjenju iznosa kredita.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 175

PI
PIDOČA
08:38 29.09.2011.

ako se ne napravi most nema Šeksu i ekipi ić autom/autobusom u Dubrovnik,:-))))

ZE
.zeitgeist.
08:40 29.09.2011.

Bitno da se ima 500 milijuna godišnje za Crkvu, 350 milijuna za BiH, milijardu i pol za džepove HDZovaca, ali se nema za lijekove i školstvo. Sad bi još prali lovu na pelješkom mostu. kakvih 75 milijuna? Pa za pelješki treba 2.5 milijarde kuna, a na kruju će se cijena poest na preko 3 milijarde. Sa 3 milijarde se mogu čuda napraviti, a ne nekakav most za 100 vozila dnevno.

ČA
čaratan
10:36 29.09.2011.

Morales,potpisujen sve sta si napisa