Na drugom InnetForumu, forum inovacija i novih tehnologija koji je i ove godine okupio velik broj inovatora i znanstvenika Brođanin Mario Mikulić predstavio je svoj električni automobil kojeg je sam izradio. Nakon dobivanja atesta i registracije njegov automobil u normalnom je voznom pogonu ulicama grada, a na 100 km troši svega 7,5 kuna.
- Živim u blizini granice i prekosavska rafinerija svakodnevno mi smrditi pod prozorom. Počeo mi je smetati taj neugodan miris rafinerije i benzinskih isparenja, pa sam na internetu započeo tražiti alternativne načine pogona automobila. Pročitao sam da su dečki iz Zagreba sastavili vlastiti automobil i to me jako zainteresiralo. Vidio sam šta sve moram kupiti od dijelova, kupio stari dotrajali Suzuki Maruti kojega sam platio 1200 kuna i počeo sklapati prvi električni automobil. U početku je bilo problema. Spalio sam nekoliko kompleta elektronike za upravljanje snažnim elektro-motorom , no početničke greške sam platio novim dijelovima i naučio na vlastitim greškama. Nije mi za zamjeriti jer po struci sam ekonomista, no završio sam i srednju tehničku školu, pa se ipak donekle razumijem u mehaniku. Kolega elektrotehničar me savjetovao u dijelu elektrike i elektronike, a mnoge stvari pronašao sam i na internetu. Odabrao sam Suzukia jer je prilično lagan u odnosu na druge automobile što je jako bitno, a naravno i njegova cijena od svega 1200 kuna koliko sam tada imao bila je presudna. U automobil sam u gradio pogonski elektro-motor od starog viljuškara snage pet i pol kilovata, svu potrebnu elektroniku za upravljanje snagom i pogonom, te 24 članka litijevskih baterija ukupne snage sedam i pol tisuća vata. To je dovoljno energije za 55 kilometara vožnje s jednim punjenjem, što je sasvim dovoljno u gradskoj vožnji . Računica isplativosti je jasna. Jedno punjenje za prosječno 55 kilometara vožnje po noćnoj tarifi stoji me svega 3, 75 kuna, a za 100 kilometara to je oko sedam i pol kuna, kaže ponosni vlasnik elektromobila Mario Mikulić i napominje kako nije imao većih problema pri atestiranju , tehničkom pregledu i registraciji vozila , koju je platio svega 850 kuna.
Organizatori drugog InnetForuma koji je i ove godine održan u prostorima ispred i u Kazališnoj dvorani "Ivane Brlić-Mažuranić" bili su Grad Slavonski Brod, Razvojna agencija grada Slavonskog Broda i Poduzetnički inkubator „Brodin“. Glavni cilj ovog zanimljivog dvodnevnog događa j a bio je promovirati inovativnost i nove tehnologije kao važan segment uspjeha hrvatskog gospodarstva.
Održana su brojn a stručna predavanja , a u izložbenom dijelu svoje nove patente i izume posjetiteljima su predstavili inovatori iz čitave Hrvatske, pa i šire. Uz električni automobil Maria Mikulića posebna atrakcija 2. slavonskobrodskog InnetForuma bili su solarni automobil SOELA, djelo učenika Elektrotehničke i prometne škole Osijek, te solarni automobil STELA 1 učenika Tehničke škole iz Siska, koje su posjetitelji mogli i isprobati. Izrada tih automobila financirana je sredstvima Europske unije, a izradili su ih sami učenici na što su vrlo ponosni. Svoje inovacije predstavio je i poznati slavonskobrodski inovator Ivan Jakobović, a posjetitelji su se posebno zanimali za njegov motor koji umjesto benzina za pogon koristi - običnu vodu.
>> Tesla gradi 5 milijardi dolara vrijednu tvornicu baterija za automobile
Bravo za brodske snage! Ne traba dati ni lipe je.... naftnim korporacijama! Živjela anarhija u praksi! Trebamo se konačno riješiti ovisnosti o fuck... benzinu, i naftnim tvrtkama...!