STRATEGIJA ZA USPJEH

Ne donosi rezultate tehnologija, već zadovoljni ljudi koji stoje iza nje

Foto: Notch
Notch
Foto: Notch
Notch
Foto: Notch
Notch
08.02.2023.
u 16:21
"Tajnu" uspjeha tvrtke Notch otkrili su osnivač Roko Roić i novi voditelj marketinga Marko Barić.
Pogledaj originalni članak

Not Only Technology. Slogan je to koji stoji iza nagrađivane IT tvrtke Agency04 koja od rujna prošle godine posluje pod novim imenom Notch. Riječ je o jednoj od najbrže rastućih full service softverskih kompanija u centralnoj Europi, a njihovi klijenti su kompanije koje svojom veličinom ili idejama mijenjaju svijet, poput Strabaga, digital.ai, Delivery Hero i mnogih drugih. U razgovoru s osnivačem Rokom Roićem i novim voditeljem marketinga Markom Barićem doznali smo što stoji iza uspjeha Notcha, zašto je zadovoljstvo ljudi najvažnija “tajna” uspjeha. 

Na rebranding kojeg prati novo ime odlučili su se kako bi stvorili novu povezanost unutar tima.

- Osjetili smo da puno naših ljudi koji su došli u protekle dvije godine nisu bili povezani sa starim brandom, kao što se to vidjelo kod onih koji su došli prije pet ili više godina. Shvatili smo da je to nešto što se dogodi kada narasteš i željeli smo da u procesu rebrandinga sudjeluje cijeli tim. Oni su istaknuli zašto vole raditi u naša “četiri zida”, što najviše cijene u timu i zapravo je cijeli proces rebrandinga bio nešto što smo zajedno napravili. Volim naglasiti da je od samih početaka naš DNA isporuka i zbog toga smo tehnološki izvrsna tvrtka, ali u tome i je stvar - mi nismo samo tehnologija. Iza nje stoje ljudi, emocije, komunikacija, predanost, vizija i tehnologija. Not Only Technology – ističe Roko Roić.

@wearenotch Office rules: no workdays without games or puppies. 🐾 #notch #wearenotch #officerules #office #puppies #games #softwaredevelopment #fyp ♬ Solitude - Felsmann + Tiley Reinterpretation - M83 & Felsmann + Tiley

Notch tim u zagrebačkom uredu

Profitabilni od prvog mjeseca

Od 2014. kada su započeli kao start-up, narasli su na više od 200 zaposlenika, a svaku godinu poslovanja obilježio je veliki rast.

- Ne bih rekao da smo ikada bili klasični startup, u smislu da smo morali potvrđivati novi tržišni model ili tražiti vanjske investacije. Iako nas je bilo tek nekoliko, od prvog mjeseca smo profitabilni jer smo pratili provjereni poslovni model. Naravno, s vremenom smo modele evoluirali, pivotirali i zbog toga smo rasli. Svi bi željeli znati tajnu uspjeha, ali za naš uspjeh najviše se radilo o pravovremenom i stabilnom početku, a zatim agresivnom i agilnom rastu te adaptaciji. Iza Notcha krije se hrabar i odgovaran tim - hrabrost nam daje prostor za rast i razvoj, a odgovornost da smo stabilni u tim procesima – navodi Roić.

Kako nam otkriva, njihovu klijentsku bazu čine globalni disruptori, one tvrtke koje svojom veličinom ili idejama mijenjaju svijet – i baš takve izazove Notch uvijek prihvaća.

Splitski ured tvrtke Notch

Kada govorimo o planovima za 2023., kaže nam Roić, odlučili su se usredotočiti na daljnji rast.

- Kao što smo znamo, tehnološki i poslovni trendovi su trenutno jako disruptivni. No, mi smo se odlučili za napadačku godinu. Razvijali smo strategiju, analizirali je sa svih strana, uložili više energije nego ikad i odlučili da baš u ovakvim, izazovnim periodima treba voditi odlučno. Vjerujemo u mogućnosti našeg tima i sustav koji smo razvili, tako da ne mogu savjetovati svima na tržištu da nastupaju isto kao i mi – poručuje Roić.

Foto: Notch
Roko Roić, osnivač tvrtke Notch

Dotaknuli smo se i nedavnih otkaza u IT firmama poput Googlea koji su povezani s razvojem AI (umjetne inteligencije) te ga upitali misli li da će se isto odraziti i u Hrvatskoj.

- Naravno, takvi potezi su uvijek glasni, ali stavimo te brojeve u perspektivu. Smanjenja broja zaposlenika su manja nego broj novozaposlenih u periodu poslije lockdowna. Naime, iako nas je covid zaustavio sve na trenutak, potaknuo je digitalnu transformaciju i još više ubrzao rast digitalnih kompanija. Nažalost, nisu se sve vizije i obećanja ostvarili, poput Metaversa i NFT-eva koji su puno obećavali, ali nisu isporučili ono što se smatralo da hoće. U ovim trenutcima, došlo je do korekcije operativnih troškova i pokazalo se da su burze jako dobro reagirale na to te da su dionice tih kompanija porasle. Također, važno je reći da, unatoč otkazima, svaka od tih tvrtki ima i dalje više zaposlenih nego što je to bilo 2020. – komentira Roić, očekujući i dalje brzi rast njihove industrije, no možda malo manje volatilan nego što je bio prošlih godina. Što se tiče njihovog tima, i dalje su fokusirani na rast te kontinuirano proširuju Notch tim, poručuje Roić.

Novo proširenje u marketingu

Jedan od tih proširenja bio je i novi voditelj marketinga Marko Barić, koji je svoje marketinške početke gradio već kao bodybuilding prvak. Sada je na red došla IT scena. 

- U Notch su me privukli novi izazovi koje želim staviti pred sebe, pogotovo zato što se radi o jednoj od najuspješnih softverskih firmi u regiji. Od prvog razgovora shvatili smo da imamo puno zajedničkog, fokusirani smo na ciljeve. Ono što me također privuklo je kultura unutar Notcha, briga o ljudima koji stoje iza tehnologije, mogućnostima koja se otvaraju, fokusiranost na balans između posla i privatnog života. I sam rebranding pokazuje da je u Notchu prepoznato da su upravo ljudi, njihovo zadovoljstvo i ispunjenost projektima na kojima rade u prvom planu, a tek onda možemo razgovarati o ciljevima i izazovima kojima sebi postavljamo za daljnji rad. - istaknuo je Barić.

Foto: Notch
Marko Barić, voditelj marketinga tvrtke Notch

Jedan od izazova na koje se treba prilagoditi cijelo tržište, bez obzira radi li se o marketingu ili IT-u, definitivno je AI, točnije trenutno najpoznatiji ChatGPT. Barić nam je otkrio prednosti i nedostatke, kao i očekivanja ChatGPT senzacije.

- Koristi se već u izradi jednostavnih kodova, kreiranje web stranica i alata, također i za pisanje tekstova, ali i ostalih materijala koje možemo koristiti u marketinške svrhe. Ukoliko želimo napraviti dobar scenarij i slično, uz pravilne naredbe krajnji rezultat je vrlo dobar. Što se tiče nekog straha i narativa da će dobar dio radne snage u tech ili marketing industriji ostati bez posla, to nije istina. Opstanak ovisi o prilagodbi, odnosno oni koji će ovaj alat koristiti da unaprijede svoje vještine, neće imati problem. Zapravo ChatGPT je alat koji će uskoro postati dio i drugih alata koje koristimo – kaže Barić, dok kao nedostatak ističe ljudskost jer umjetna inteligencija nema dušu i sam pojam života i emocija joj je nepoznat.

Sadržaj koji producira ChatGPT moguće je detektirati, pojašnjava Barić – Google već prepoznaje tekstove koji su napravljeni putem ovog chatbota i što se tiče SEO optimizacija, strašno ruši rating stranice ukoliko se koristimo istim.

AI može unaprijediti neka zanimanja i pritom ne moramo strahovati od opasno jake umjetne inteligencije, ističe Barić, jer uči s obzirom inpute koje dobije od nas ljudi.

- Ako pogledamo koliko internet ima informacija, umjetna inteligencija tu može napredovati i možda smišljati nove tehnologije. Postavlja se pitanje može li umjetna inteligencija, ako je već toliko sposobna, osmisliti tehnologije autonomnih vozila, baterije koje se ne trebaju puniti, baterije koje ne koriste litij i slično. Može li UI napraviti revoluciju u tom pogledu ili nam samo olakšati sve ono što radimo danas? Na to pitanje je teško dati konkretan odgovor, ali ako govorimo o opasno jakoj umjetnoj inteligenciji onda smo jako daleko od toga. Trenutno smo fokusirani na to da se UI ponaša kao čovjek, što možda i nije poanta umjetne inteligencije kao takve. Više bi stavio u kontekst toga da nam olakša neke procese, a ne da mijenja čovjeka jer smo tek od toga stotinama godina daleko, najviše zbog autonomnog sustava. Kao što sam prethodno spomenuo, pojam života je umjetnoj inteligenciji relativan pa se u par testova UI samouništila jer ono što nas drži na životu je u najužem kontekstu "svrha" – zaključuje Barić.

Ako želite biti ti koji ćete raditi na kompleksnim sustavima poput ChatGPT-a i koji će razvijati inovativne sustave za globalne disruptore, provjerite otvorene pozicije jer Notch kontinuirano širi svoj tim. 

Sadržaj omogućio Notch.

Pogledajte na vecernji.hr