Flaširana voda, konzervirana hrana, žitarice, vlažne maramice, sredstva za čišćenje, sirupi, a prije svega, naravno, toaletni papir. Kućne potrepštine su to koje ponovno nevjerojatnom brzinom nestaju s polica američkih trgovina uslijed novog naleta panične kupovine.
Naime, kako javlja CNBC, s porastom broja slučajeva COVID-19 u SAD-u i širenjem delta varijante, u supermarketima je zabilježen 'oporavak' panične kupovine. Podsjetimo, takvim izvještajima svjedočili smo za vrijeme prvog lockdowna prošle godine kako širom svijeta, tako i u Hrvatskoj. Toaletni papir postao je simbol panične kupnje, ali police s vodom, konzerviranom hranom, žitaricama i sličnim potrepštinama ponovno nestaju s polica prije nego se stignu popuniti, i to posebno u državama u kojima se zaraza brzo širi.
Toaletnog papira na zalihama ima 14 posto manje nego inače. Tvrtka P&G organizirala je pojačanu proizvodnju u tri smjene, sedam dana u tjednu. Neke su trgovine, pak, postavile ograničenje broja kupljenih paketa papira, prenosi Daily Mail.
Potpredsjednik trgovačkog lanca Roche Bros, Arthur Ackles obaviješten je prošlog tjedna o ograničenjima kupovine proizvoda za čišćenje i higijenu tvrtke P&G-a u svojim trgovinama.
- Prizori praznih polica mogli bi potaknuti još veći val panične kupovine - upozorio je.
U odgovoru na pitanje zašto potrošači gomilaju toaletni papir čak i ako će kasnije biti dostupan, stručnjaci objašnjavaju da je razlog tome stres koji uzrokuje zaključavanje (lockdown), a koji može spriječiti potrošačevu sposobnost kritičkog zaključivanja. "Ljudi gledaju što drugi rade. Ako drugi gomilaju zalihe, to vas navodi da se uključite u isto ponašanje", rekao je za CNN Sander van der Linden, docent za društvenu psihologiju na Sveučilištu Cambridge.
A takvo ponašanje bilježi se već od sredine kolovoza.
"Danas u Costco trgovinama nije bilo pakiranja boce vode ili toaletnog papira... Znak vremena koja dolaze", napisao je 16. kolovoza korisnik iz Kalifornije, prenosi Daily Mail.
Panični kupci nisu pohrlili samo u trgovine nego i ljekarne. Najprodavaniji proizvodi trenutno su sirup protiv kašlja te proizvodi protiv alergija i za probleme sa sinusima. U usporedbi s istim razdobljem prošle godine, potražnja za proizvodima koji se koriste za prehladu, alergije i probleme sa sinusima porasla je za nevjerojatnih 65,3 posto, dok se sirupa protiv kašlja prodaje 52 posto više.
>> Pogledajte i ovaj video: Koronavirus - Delta nosi dvostruko veći rizik od hospitalizacije
Ma daj ne trkeljajte. Ovdje ima svega, kakve prazne police?