U STRAHU OD LOCKDOWNA

Opet prazne police u SAD-u: Uvode se ograničenja na toaletni papir, nestašica i drugih proizvoda

Foto: Ilustracija/Rafael Ben-Ari/Newscom/PIXSELL
Opet prazne police u SAD-u: Uvode se ograničenja na toaletni papir, nestašica i drugih proizvoda
02.09.2021.
u 12:41
S porastom broja slučajeva COVID-19 u SAD-u i širenjem delta varijante, u supermarketima je zabilježen 'oporavak' panične kupovine
Pogledaj originalni članak

Flaširana voda, konzervirana hrana, žitarice, vlažne maramice, sredstva za čišćenje, sirupi, a prije svega, naravno, toaletni papir. Kućne potrepštine su to koje ponovno nevjerojatnom brzinom nestaju s polica američkih trgovina uslijed novog naleta panične kupovine.

Naime, kako javlja CNBC, s porastom broja slučajeva COVID-19 u SAD-u i širenjem delta varijante, u supermarketima je zabilježen 'oporavak' panične kupovine. Podsjetimo, takvim izvještajima svjedočili smo za vrijeme prvog lockdowna prošle godine kako širom svijeta, tako i u Hrvatskoj. Toaletni papir postao je simbol panične kupnje, ali police s vodom, konzerviranom hranom, žitaricama i sličnim potrepštinama ponovno nestaju s polica prije nego se stignu popuniti, i to posebno u državama u kojima se zaraza brzo širi.

Toaletnog papira na zalihama ima 14 posto manje nego inače. Tvrtka P&G organizirala je pojačanu proizvodnju u tri smjene, sedam dana u tjednu. Neke su trgovine, pak, postavile ograničenje broja kupljenih paketa papira, prenosi Daily Mail.

Potpredsjednik trgovačkog lanca Roche Bros, Arthur Ackles obaviješten je prošlog tjedna o ograničenjima kupovine proizvoda za čišćenje i higijenu tvrtke P&G-a u svojim trgovinama.

- Prizori praznih polica mogli bi potaknuti još veći val panične kupovine - upozorio je.

U odgovoru na pitanje zašto potrošači gomilaju toaletni papir čak i ako će kasnije biti dostupan, stručnjaci objašnjavaju da je razlog tome stres koji uzrokuje zaključavanje (lockdown), a koji može spriječiti potrošačevu sposobnost kritičkog zaključivanja. "Ljudi gledaju što drugi rade. Ako drugi gomilaju zalihe, to vas navodi da se uključite u isto ponašanje", rekao je za CNN Sander van der Linden, docent za društvenu psihologiju na Sveučilištu Cambridge.

A takvo ponašanje bilježi se već od sredine kolovoza.

"Danas u Costco trgovinama nije bilo pakiranja boce vode ili toaletnog papira... Znak vremena koja dolaze", napisao je 16. kolovoza korisnik iz Kalifornije, prenosi Daily Mail.

Panični kupci nisu pohrlili samo u trgovine nego i ljekarne. Najprodavaniji proizvodi trenutno su sirup protiv kašlja te proizvodi protiv alergija i za probleme sa sinusima. U usporedbi s istim razdobljem prošle godine, potražnja za proizvodima koji se koriste za prehladu, alergije i probleme sa sinusima porasla je za nevjerojatnih 65,3 posto, dok se sirupa protiv kašlja prodaje 52 posto više. 

 

 

>> Pogledajte i ovaj video: Koronavirus - Delta nosi dvostruko veći rizik od hospitalizacije

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

Avatar FranjoJosip
FranjoJosip
15:49 02.09.2021.

Ma daj ne trkeljajte. Ovdje ima svega, kakve prazne police?

AP
Ante Potina
16:25 02.09.2021.

ko to servira ove gluposti i neistine?

JA
Jadranko
14:50 02.09.2021.

Nije nestašica. To se samo mijenja roba. Dolazi zimski WC-papir.