Kolumna

Počinitelju eutanazije nad Hrvatom kod 
nas prijeti progon

Foto: ilustracija
Počinitelju eutanazije nad Hrvatom kod 
nas prijeti progon
11.02.2015.
u 17:13
Dopuštenost eutanazije u Francuskoj moraju riješiti suci Europskog suda
Pogledaj originalni članak

Bilo je pitanje vremena kad će se to dogoditi. Samo do 2012., prema svojedobno objavljenim podacima, “samoubilački turizam” privukao je u Švicarsku bolesnike iz 31 zemlje. Iako, tko zna koliki je broj slučajeva pasivne eutanazije koji se i u Hrvatskoj događaju, ako ni zbog čega drugoga onda zbog “deontologije novca” u vrijeme recesije i štednje u zdravstvu.

Odvjetnik roditelja Vincenta Lamberta, koji se bore za život svoga sina koji bolnica u Reimsu i Francuska žele prekinuti, nedavno je sucima Europskog suda za ljudska prava rekao kako je na njima da donesu jednu od najtežih odluka o kojima se sudi u Francuskoj, gdje je inače pasivna eutanazija dopuštena.

Lambert je već godinama u vegetativnom stanju te su liječnici, uz sudsku potvrdu, odlučili postupno mu uskratiti besmisleno održavanje na životu. Supruga i dio obitelji slažu se s tom odlukom, a religiozni roditelji i jedna od sestara ne. Odvjetnik koji zastupa dio obitelji koja podržava eutanaziju ustvrdio je kako druga strana brani zapravo svoje interese i uvjerenja, a ne Vincentove, te da je vrijeme da se zaustavi sudski progon i dopusti Vincentu da dostojanstveno umre. Odvjetnik Vincentove supruge ustvrdio je da se od sudaca ne očekuje da donesu odluku o smislu njegova života, već da su oni čuvari zakona, a etičke principe trebaju zadržati za sebe. Obitelj se podijelila na pitanju života i smrti, a moguće je da će i suci.

Papa Franjo, sve češće autoritet i za nevjernike, osudio je eutanaziju kao “lažnu suosjećajnost” i “grijeh protiv Boga i stvaranja” pred Udrugom talijanskih katoličkih liječnika. Prema našem Kaznenom zakonu aktivna eutanazija predstavlja kazneno djelo “usmrćenja”, a čini ga “tko usmrti drugoga na njegov izričit i ozbiljan zahtjev iz suosjećanja zbog njegova teškog zdravstvenog stanja”. Počinitelju eutanazije u Švicarskoj nad našim državljaninom, u Hrvatskoj od 1. siječnja 2013. prijeti do tri godine zatvora, a prije tog datuma za “usmrćenje na zahtjev” bila je predviđena kazna i do osam godina.

>>Prvi Hrvat umro u Dignitasu, šestero na listi čekanja

>> Ako Vlada ne zaštiti građane s kreditima u švicarcima, neka dopusti eutanaziju

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 51

RI
Riječanka
06:50 12.02.2015.

Poštujem Papa Franju, ali zar se ne igraju i znanstvenici Boga kada umjetno održavaju čovjeka na životu. Što bi se dogodilo unazad nekoliko desetaka godina prije nego što su znanstvenici izumili taj aparat koji umjetno održava čovjeka na životu - čovjek bi umro. Konju i psu pomognemo da se riješi boli, zašto je grijeh kada se to ljudskom biću pomogne kada bi po prirod i po Bogu itako umro. O tome da li će trpiti bol do smrti onaj tko je pri svijesti trebao bi sam odlučiti i omogućiti da bira.

OB
ObrenM
17:56 11.02.2015.

Zanima me dali ce nasa drzava biti dosljedna u kaznjavanju ubojice Hrvata?Ljudski zivot u izopacenom svijetu vrijedi nekoliko tisuca eura.Sotonske kreature su to svele na turisticki obrt.Nebi me cudilo kada bi radi dopunske zarade uzgred prodavali organe ubijenih.

Avatar abakus
abakus
19:07 11.02.2015.

"Ubojstvo iz milosrđa" postoji otkad je svijeta i vijeka i obično se počinjalo nad ranjenim suborcima na bojištu kojima nije bilo moguće osigurati pravu pomoć i kojima je predstojala mučna agonija umiranja ili zarobljavanje od neprijatelja koji bi ih podrvgnuli nezamislivim mukama. Eutanazija se činila i čini se i dan danas i nad životinjama koje su bile ili jesu teško bolesne ili ozlijeđene i kojima bi daljni život bio samo nepotrebno trpljenje. Kao čovjeku, nezamislivo mi je da onu istu milost brze smrti koju danas omogućujemo staroj i bolesnoj mački ili psu ne možemo pružiti čovjeku koji je smrtno bolestan i teško trpi ili je pak tako teško bolestan da trpi i u fizičkom i u psihičkom smislu više nego što može podnijeti te ga to lišava i onog najosnovnijeg ljudskog dostojanstva. Zato "da" za eutanaziju. Ali samo za takve smrtno bolesne i teško fizički trpeće ljude i samo na njihov izričit zahtjev dan pri punoj svijesti nakon što im je ponuđena i osigurana sva pomoć koju današnja medicina može pružiti.