Za razliku od svojih 7000 kolega iz HŽ Infrastrukture, radnici HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Carga ipak će dobiti regres za 2012. godinu. To proizlazi iz aneksa kolektivnog ugovora u tim društvima koji je potpisan prije otprilike tjedan dana, nakon mukotrpnih pregovora koji su trajali više od tri mjeseca.
Iako su na osnovi tog novog aneksa radnici HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Carga ostali bez božićnice za 2012. te regresa, božićnice i uskrsnice za 2013. godinu, ali i još nekih prava – on je već izazvao veliko nezadovoljstvo među radnicima Infrastrukture. Naime, tri sindikata koja zastupaju radnike u toj tvrtki još prije nekoliko mjeseci dobrovoljno su, suočena s teškim financijskim stanjem u kompaniji, pristala na ukidanje tih dodatnih materijalnih prava.
S obzirom na to da ni druge tvrtke u sastavu Željeznica nisu u boljem stanju, radnici Infrastrukture sad se pitaju kako to da za njihov regres nije bilo novca, a za regres ostalih jest.
– Iako smo nominalno u odvojenim tvrtkama, svi znaju da Željeznica funkcionira po principu spojenih posuda. Zbog toga je suštinski nepravedno da se jednima regres oduzme pod izgovorom da novca nema, a onda drugima ipak isplati. Hoće li 500 milijuna kuna kredita koje Cargo i Putnički prijevoz podižu za otpremnine radnicima na kraju poslužiti za isplatu regresa? – pita se jedan nezadovoljni radnik. Bizarnost situacije dobro ilustrira primjer Sindikata željezničara Hrvatske, čiji će članovi zaposleni u HŽ Cargu i Putničkom prijevozu dobiti regres, a oni iz Infrastrukture neće.
samo neka si dijele,a kd neće biti za plaće onda će im svi biti krivi.....