Edukativni program „Za odgovorno odrastanje mladih“ od prošle se školske godine provodi na nacionalnoj razini uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja, u oko 60 škola na području cijele Hrvatske. Glavni cilj programa, namijenjenog roditeljima učenika prvih razreda srednjih škola, edukacija je roditelja i djece o štetnim posljedicama alkohola, sprečavanje maloljetničke konzumacije alkohola te pružanje podrške u uspostavljanju dobre komunikacije između roditelja i djece.
HEINEKEN Hrvatska projekt provodi od 2013. godine uz podršku stalnih partnera - Psihološkog centra TESA te Policijske uprave karlovačke, prvo na području Karlovca, a od prošle školske godine i na nacionalnoj razini uz službenu podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja.
U sklopu dvjestotinjak do sad održanih interaktivnih predavanja za roditelje, od 2016. godine do danas, provedena su i kratka istraživanja koja su pokazala da su roditelji nakon predavanja pokazali osjetno veće razumijevanje o važnosti kvalitetne komunikacije s djecom te su bili spremniji usvajati nova znanja o primjerenim načinima discipline adolescenta.
Tijekom prošle godine očekivanja i ciljevi bili su još veći. No, pandemija koronavirusa gotovo je preko noći blokirala život na kakav smo navikli, donijela je drugačiju svakodnevicu i uvela nas u „novo normalno“. Netipična i iznimno teška školska godina 2019./2020., koja je započela štrajkom školskih djelatnika, prekinula se uslijed lockdowna i prebacila u virtualni svijet da bi ipak završila u školskim klupama, iscrpila je sve uključene u obrazovni sustav – učitelje i profesore, roditelje, a najviše učenike.
Unatoč tomu, predavanja u sklopu projekta „Za odgovorno odrastanje mladih“ održana su u 19 hrvatskih gradova, a u njima je sudjelovalo 1.006 roditelja učenika prvih razreda 23 srednje škole. Dvije trećine, odnosno preko 60 posto roditelja iskazalo je da su iznimno zadovoljni predavanjima te ih ocijenili kao izvrsne te da su na njima su naučili nešto novo i korisno. Iz statistički značajnih razlika u udjelu ispravnih odgovora u upitnicima, koja su se provodila prije i nakon predavanja, može se zaključiti da su roditelji i objektivno stekli nova znanja o tome kako komunicirati s adolescentima.
„Situacija u kojoj se nalazimo, neizvjesnost i strahovi s kojima se svi susrećemo, neminovno utječe i na djecu, posebno u osjetljivoj adolescentskoj dobi. Tim je važnije razvijati dobre komunikacijske i roditeljske vještine, a niz godina iskustava u ovom projektu i istraživanja provedena među roditeljima dokazuju nam da su ova predavanja iznimno korisna“, izjavila je Tanja Dejanović Šagadin, psihologinja Psihološkog centra Tesa.
Ljudmila Bratko Gašpić, menadžerica za korporativne poslove kompanije HEINEKEN Hrvatska, dodala je: „Znali smo da će podizanje projekta na nacionalnu razinu sigurno doprinijeti snažnijem osvješćivanju roditelja i djece o štetnim posljedicama maloljetničke konzumacije. Veseli me što smo usprkos iznimno izazovnoj godini, uspjeli smo odraditi veći dio planiranih interaktivnih predavanja za roditelje. S projektom ćemo, kao odgovorni proizvođač piva, nastaviti i u sljedećoj školskoj godini kako bi osvijestili javnost, a posebice roditelje i adolescente o važnosti sprečavanja neodgovorne konzumacije općenito. U program ćemo uvesti neke novosti kako bismo se prilagodili uvjetima „novog normalnog“ te pomogli što većem broju roditelja i djece u uspješnoj komunikaciji i međusobnom povezivanju.“