Prometni stručnjak Željko Marušić ističe kako penjanjem automobilom na rubnjak nastaje dinamičko opterećenje podvozja, uz rizik oštećenja guma, naplataka, amortizera, kuglastih zglobova i ležajeva te se remeti geometrija kotača i potom ugrožava sigurnost. Na Autoportalu ističe kako do penjanja automobilom na rubnjak često dolazi pri parkiranju, iako se time riskira kazna od 40 eura s obzirom na to da je parkiranje na pločniku, osim na obilježenim parkirnim mjestima, zabranjeno. Osim toga, skuplji problem mogu biti oštećenje guma i aluminijskih naplataka. Vozačima savjetuje da izbjegavaju penjati se automobilom na rubnjake, no donosi deset savjeta za one koji ne mogu izbjeći taj manevar.
- Napušite gume na tlak zraka za puno opterećenje. Time se smanjuje uvijanje gume pa teže dođe do kontakta rubnjaka s mekanim bokom gume i osjetljivim naplatkom.
- Svakom rubnjaku varira visina pa dobro pregledajte gdje je najniži i tu se penjite/spuštajte.
- Zamolite sve osobe da prije penjanja/spuštanja iziđu iz automobila, radi lakšeg penjanja te smanjenja opterećenja na kotače i podvozje.
- Štetno se penjati na rubnjak i spuštati s oba kotača istodobno, to treba obaviti fazno – jednim po jednim kotačem.
- Na veće rubnjake preporučljivo se penjati najprije pogonskim kotačima, jer pogonska obodna sila smanjuje dinamičko opterećenje kotača i podvozja.
- Automobilom priđite rubnjaku lagano i pod horizontalnim napadnim kutem od 45 stupnjeva te, kada ga kotač dodirne, zaustavite automobil. Što je napadni kut manji, veći je rizik oštećenja bokova gume i naplataka.
- Prednje kotače pri penjanju volanom zakrenite za dodatnih 20 stupnjeva prema rubnjaku, a pri spuštanju za dodatnih 20 stupnjeva od rubnjaka. Time se opterećenje s mekanih bokova gume prebacuje na čvrstu i otpornu gaznu plohu te smanjuje rizik kontakta (oštećenja) naplatka s rubnjakom.
- Penjite se lagano, u prvom stupnju prijenosa, po fazama. Kad se popnete prvim kotačem, zaustavite automobil kad rubnjak dodirne drugi, i potom lagano uspnite.
- Automobilom se s rubnjaka spuštajte, također, pod horizontalnim kutem od 45 stupnjeva, po fazama, dozirano kočeći pri spuštanju svakog kotača.
- Treba biti dovoljno prostora za manevar (u suprotnom odustanite!), kako nakon penjanja/spuštanja prednjim kotačima preranim zakretanjem u smjeru rubnjaka ne biste smanjili horizontalni kut između stražnjih kotača i rubnjaka te povećali rizik oštećenja gume i naplatka.
Samo jedan savjet: Ne penji se na rubnjak!