STOTINE KM TAKVIH CESTA

Prometni stručnjak: Zbog ovog problema godišnje izgubimo desetke života na cestama

Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
U prometnoj nesreći kod Vladislavaca jedna je osoba poginula
Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
U prometnoj nesreći kod Vladislavaca jedna je osoba poginula
Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
U prometnoj nesreći kod Vladislavaca jedna je osoba poginula
30.08.2021.
u 15:44
Prometnicu na kojoj su u subotu u Vladislavcima stradale djevojke može se, tvrdi Marušić, nazvati 'cestom koja zove smrt'
Pogledaj originalni članak

Djevojka u dobi od 27 godina poginula je u prometnoj nesreći koja se u subotu dogodila u Vladislavcima nedaleko od Osijeka, a policija je tada izvijestila da je do nesreće došlo zbog brzine neprilagođene stanju na kolniku.

Naime, godinu dana starija vozačica pretjecala je svadbenu kolonu prilikom čega je izgubila kontrolu nad vozilom i sletjela u odvodni kanal i udarila u betonski most kolnog ulaza.

Međutim, prometni stručnjak Željko Marušić upravo to vidi kao glavnog krivca smrti 27-godišnje putnice iz automobila u kojem su još jedna putnica i vozačica teško ozlijeđene.

Prometnicu na kojoj su djevojke stradale može se, tvrdi Marušić, nazvati 'cestom koja zove smrt'  jer da nije udarila u konkretni betonski prilaz, stotinjak metara dalje čekao bi je drugi, a potom red nezaštićenih armiranobetonskih strujnih stupova u koje je udarac još pogibeljniji, jer se pri udaru zabiju u automobil kao u sir i prepolove ga, piše autoportal.hr.

- U Hrvatskoj je stotine kilometara cesta s ovakvim pogibeljnim zonama izlijetanja, na kojima godišnje gubimo desetke života. Stoga bi na prometnicama gdje postoje takvi pogibeljni kruti objekti u zonama izlijetanja trebalo postaviti zaštitnu ogradu, a ako je nema, kao u konkretnom slučaju, brzinu bi trebalo ograničiti na 40 km/h i postaviti poprečne vibracijske usporne trake. A  na svim novim prometnicama trebalo bi ubuduće izbjegavati takva rješenja ili ih riješiti na siguran način - smatra Marušić i dodaje:

- U konkretnom je slučaju, dakle, zatajila pasivna sigurnost (kad se nesreća desi da posljedice budu čim manje),  a treba ispitati i je li poginula suputnica bila vezana sigurnosnim pojasom. No, nesreću je izazvala kompromitacija aktivne sigurnosti: višestruko kršenje prometnih propisa, loše gume, a moguće i korištenje mobitela. Ipak, zbog svega toga, ishod nije trebao biti tragičan. Da to ubuduće spriječimo, učinimo ceste, posebice zone izlijetanja, sigurnijima.

VIDEO Na cestama 20 poginulih više nego lani: Opet raste broj žrtava

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

AF
AfganistanskiHrvat
15:57 30.08.2021.

Ma bitno je kada ja skrećem u lijevo na raskrižju a iza mene tip obilazi kolonu, preko pune, preko pješačkog, suprotnim trakom u nedozvoljenom smjeru kroz raskrižje jednako smo krivi jer ja nisam gledao da li me netko na raskrižju obilazi. Naše sudstvo i propisi.

SP
Spezzi
16:28 30.08.2021.

ili ograda ili ovi mostići tako da zid ne bude ravan (vertikalan) nego pod 30 stupnjeva kosine pa neće biti frontalong sudara vozila u beton. to je par kubika betona više i stvar riješena.

Avatar Tata1208
Tata1208
18:18 30.08.2021.

Gospon Marušić, problem je divljanje, a ne mostovi. Kod normalne brzine, prilagođene uvjetima, moglo bi se, ako bi eventualno i došlo do izlijetanja, razbiti far, štosdemfer...