Zadnji vlak

Promjene će gradnju pruge ‘usporiti’ za šest mjeseci

Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL
Promjene će gradnju pruge ‘usporiti’ za šest mjeseci
06.12.2013.
u 12:40
Karlovačka županija mijenja prostorni plan zbog dijela nizinske pruge; karlovačke obilaznice i čvorišta u Josipdolu
Pogledaj originalni članak

Radit ćemo ciljane izmjene Prostornog plana Karlovačke županije zbog nizinske pruge i to na zahtjev Grada Karlovca, Općine Josipdol i HŽ Infrastrukture kojoj izmene trebaju zbog čvorišta u Josipdolu.

Dakle nije kasno, ali izmjena Prostornog plana županije prvi je korak do usvajanja nove obilaznice Karlovca što može trajati pola godine - pojasnio je Marinko Maradin, pročelnik za prostorno uređenje, građenje i zaštitu okoliša Karlovačke županije.

Ponuda HŽ Infrastrukture

Izmjena će se dogoditi na sjednici Županijske skupštine 17. prosinca, nakon čega Županija prikuplja zahtjeve za izradu izmjene plana, a javnu raspravu o predloženoj varijanti obilaznice očekuju u ožujku.

Pročelnik Maradin vjeruje kako će u ovom slučaju HŽ dati i studiju utjecaja na okoliš za koridor nizinske pruge u našoj županiji. No, kako će izgledati i koja će nova verzija karlovačke obilaznice biti prihvaćena, moraju dogovoriti Grad i HŽ. Grad Karlovac, ali i vijećnici Gradskog vijeća odlučni su da se planirana obilaznica, koja bi Karlovac trebala obilaziti preko Mekušanskog polja, Mostanja, ali i preko vodozaštitnog područja grada, ne gradi.

Predlažu varijantu, koju je izrekao vijećnik Davor Petračić po kojoj bi obilaznica bila duža, ali bi išla kroz nenaseljena područja i obišla bi vodozaštitno područje.

Jeftinija je jer se ne bi trebali graditi brojni nadvožnjaci i tuneli, kazao je Petračić.

– Obilaznicu koju HŽ Infrastruktura projektira suglasna je sa Prostornim planom, potpisanim ugovorima i projektnim zadacima. Svjesni da Karlovac tu varijantu ne želi, jer kažete da vam je nametnuta, nudimo drugu verziju zbog koje ne biste morali mijenjati prostorne planove.

Prijedlog je da se kao alternativa obilaznici napravi dogradnja drugog kolosjeka kroz grad. Dakle, imali bismo dvije pruge usporedno kroz grad, preko Mostanja gdje se odvajaju pruge, jedna ide prema Rijeci, druga za Belaj, odnosno Skrad.

S ekološkog stajališta to je povoljnija, jeftinija i krajobrazno prihvatljivija verzija, a stanovnike uz prugu zaštitili bismo zvučnim zidovima - pojasnio je projektant Ivan Nosal na sjednici Gradskog vijeća. Zbog njega bi srušili postojeći i gradili novi dvokolosječni nadvožnjak kod tržnice.

Podjela Grada i Županije

No, vijećnici su rekli da je i postojeća pruga kroz grad opterećenje, te da žele obilaznicu koja će biti prihvatljiva HŽ-u i Karlovcu.

– Grad inzistira na široj varijanti obilaznice zbog zaštite interesa građana. Od toga nismo i nećemo odustati i vjerujem da ima nade da se to i provede, jer HŽ ionako mora čekati izmjene Prostrong plana županije zbog Josipdola, pa može i zbog Karlovca.

Istina, podjela se dogodila između Karlovac i Karlovačke županije koja je spornu obilaznicu uvela u Prostorni plan 2009., ali idemo to sada ispraviti - kazao je gradonačelnik Damir Jelić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.