ulaže se 380 milijuna eura

Rijeka Gateway terminal bit će najmoderniji u EU

Rijeka Gateway terminal bit će najmoderniji u EU
15.09.2023.
u 14:46
Fiskalni doprinos državi u prvoj će fazi, kažu, biti oko sto milijuna eura i s rastom poslovanja samo će rasti
Pogledaj originalni članak

U riječkoj je luci počela je gradnja budućeg Rijeka Gateway terminala, najveće investicije u povijesti riječke luke koja će omogućiti otvaranje više od 300 novih radnih mjesta na novom terminalu. Kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali s radom bi trebao početi 2025. godine, a radi se o ulaganju vrijednom 380 milijuna eura, od čega će više od 200 milijuna eura biti uloženo u prvoj fazi u sljedeće dvije godine, a dodatnih 180 milijuna eura namijenjeno je za drugu fazu u sljedećih deset godina.

Zapošljavanje u regiji

– Izgradnja terminala imat će pozitivan utjecaj na lokalnu zajednicu. Uz pojačanu gospodarsku aktivnost i angažman lokalnih partnera, samo unutar terminala očekuje se otvaranje više od 300 novih radnih mjesta, dok bi neizravno zapošljavanje u regiji moglo biti višestruko veće. Rijeka Gateway bit će prva luka na Jadranu s električnim kontejnerskim dizalicama na daljinsko upravljanje, a s dubinom obale od čak 20 metara spremni smo dočekati neke od najvećih svjetskih kontejnerskih brodova – kazao je Koen Benders, predsjednik Uprave kompanije Rijeka Gateway.

Rijeka Gateway bit će najmoderniji, daljinski upravljani kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe. S koncesijom za idućih 50 godina služit će kao glavna ulazna točka u zemlje i tržišta zaleđa Europe te će imati ključnu ulogu u razvoju lokalnog gospodarstva, s obzirom na to da će većinu projektnih ugovora izvoditi domaće tvrtke. Već u prvoj fazi moći će godišnje zaprimiti ukupno 650.000 kontejnera, a u sljedećoj fazi i više od milijun kontejnera godišnje.

– Očekujemo da će se u prvoj fazi poslovanja fiskalni doprinos državi kretati oko sto milijuna eura, a nakon 2030. godine računamo da će biti do 200 milijuna eura. Vodimo računa i o održivosti implementirajući najsuvremenije tehnologije kako bismo smanjili svoj ugljični otisak – kazao je Tomislav Žunić, član Uprave kompanije.

Rijeka Gateway je kompanija u zajedničkom vlasništvu APM Terminalsa, koji posluje u sastavu A.P. Moller – Maersk, te domaće tvrtke ENNA Logic, koja posluje u sastavu ENNA grupe. Zvonimir Novak, direktor poslovnog razvoja Energie Naturalis, izjavio je da je ovo povijesna prilika za pozicioniranje Rijeke kao ključnog morskog izlaza za zemlje središnje i jugoistočne Europe.

– Postoji veliki prostor za povećanje tereta u svim lukama sjevernog Jadrana. Na nama je da na najbolji mogući način iskoristimo prednosti ovog terminala, lokacije, znanja i iskustva koje imamo na raspolaganju. Siguran sam da su oči svjetskih brodara danas usmjerene prema Kvarneru, a usmjerene su s razlogom – dodao je.

Bolja kvaliteta života

Početak radova obišli su i izaslanik premijera, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver, zamjenica župana Primorsko-goranske županije Marina Medarić, gradonačelnik Rijeke Marko Filipović i ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.

– Realizacijom ove velike investicije riječka će luka dobiti novi zamah i stvorit će se svi preduvjeti da preuzme vodeću poziciju u ovome dijelu Europe. Također, dovršetkom izgradnje prometnice D403, koja povezuje ovaj terminal izravno s čvorom Škurinje riječke zaobilaznice i dalje s mrežom europskih prometnica, te rasterećenjem lokalnog gradskog prometa i smanjivanjem gužvi, znatno će se poboljšati kvaliteta života naših sugrađana, što će utjecati i na smanjenje onečišćenja zraka – kazao je Marko Filipović, gradonačelnik Rijeke.

VEZANI ČLANCI:

VIDEO: Jak pljusak zahvatio je Zagreb u popodnevnim satima

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.