Matematika nije bauk! Naprotiv, zanimljiva je i zabavna. To su nam na satu učenja razlomaka kazali učenici 5a razreda riječke Osnovne škole Vežica. Većini njihovih vršnjaka matematika je teška i dosadna. Ali, za razliku od njih, koji je svladavaju pomoću klasičnih udžbenika, zbirki zadataka, radnih bilježnica, učenici 5a iz OŠ Vežica uče je na tabletima, radeći edukativne filmiće i videoprezentacije. Što je razlomak zorno je prikazala Laura virtualno “režući” jabuku na nekoliko dijelova. Hana je podijelila tortu, zatim čokoladu. Obje videoprezentacije na jasan i zanimljiv način pokazale su što su razlomci, kako se zbrajaju i oduzimaju.
– U svakom slučaju, na satu nema spavanja, aktivni su i sudjeluju u svemu. Za ove generacije učenika nije primjeren stari način poučavanja. Daleko im je prihvatljivije i bliskije korištenje tableta – kaže nastavnica matematike Mirela Babić. Voditeljica projekta informatizacije škole, nastavnica informatike Loredana Zima Krnelić drži da će svim školama postupak digitalizacije biti lakši jer će se moći poslužiti njihovim iskustvima.
– Naša bi škola trebala biti centar izvrsnosti da kolege mogu doći i od nas preuzeti stečena znanja i vještine. Svaka škola ubuduće će morati imati IT stručnjaka, tehničara koji može pomoći ako se pojavi problem – kaže. U vrijeme kad se kreće u internetizaciju škola, informatika je još uvijek izborni predmet i, što je najgore, radi se po planu i programu iz 1996. godine.
– Nas na fakultetima nitko nije pripremao za digitalnu nastavu, za ovakav način poučavanja, uglavnom smo samouki. Nekada je informatički pismen bio onaj tko je znao pisati na kompjutoru, a danas je informatički pismen onaj tko zna napraviti web stranicu i programirati u novim programskim jezicima. Budući učitelji se moraju pripremiti za korištenje novih tehnologija i drugačije načine poučavanja – zaključuje Loredana Zima Krnelić.
Tabletima se ove godine u OŠ Vežica koristi pet razreda i prvi u Hrvatskoj besplatno su dobili udžbenike u pdf-obliku te e-udžbenike.
Slažem se. No hitno je potrebno u školama poduzeti nešto konkretno na oživljavanju smislenog govora i pismenosti, dakle i rukopisa. Učenici se vrlo loše izražavaju govorom, formiranjem smislenih i potpunih rečenica što se odražava i u pismenosti, a rukopis je već generacija sramotno zapostavljen.