Obilniji snijeg, nakon jučerašnjeg predaha, trebao bi danas ponovno pasti u kontinentalnom dijelu Hrvatske. Najviše novog snijega, i do 40 centimetara, jučer su u Državnom hidrometeorološkom zavodu očekivali u Lici i Gorskom kotaru. U Zagrebu i okolici očekuje se deset do 20, a ponegdje i 25 centimetara novog snijega. Obistine li se te prognoze, Lika i Gorski kotar bit će prekriveni s oko metar debelim snježnim pokrivačem, a u Zagrebu će ukupno biti pola metra snijega. Meteorolozi prognoziraju snijeg i u sjevernom dijelu Jadrana.
Jučerašnju kratku stanku zimske su službe iskoristile za nastavak čišćenja cesta. No, bez obzira na to što su glavne ceste jučer bile većinom očišćene, mjestimično je i na njima bilo ugažena snijega i poledice, pa je vožnja bila otežana. Zimski uvjeti vožnje i dalje su na snazi, pa je obvezna zimska oprema. Iz HAK-a upozoravaju na opreznu vožnju i zato što je snijeg suzio kolnik, pa posebno treba paziti kod pretjecanja.
- Dosadašnji smo posao obavili dobro jer smo poštovali rok od osam sati nakon prestanka oborina, u kojem glavni državni pravci moraju biti osposobljeni za puni promet - ističe dipl. ing. Darko Novosel, šef Glavnog centra Zimske službe Hrvatskih cesta, koja je zadužena za 6900 kilometara državnih cesta, ne uključujući autoceste.
Ta je zimska služba angažirala 520 cestara i oko 420 vozila za čišćenje cesta, a proteklih je dana potrošila nekoliko tisuća tona soli i sipine za posipanje. Problema sa zalihama soli i sipine ne bi trebalo biti, kaže D. Novosel, jer je za ovu sezonu planirano da one ukupno iznose 32.000 tona, a zalihe su se i jučer popunjavale.
Stanovnici u većem broju hrvatskih gradova i jučer su negodovali zbog loše očišćenih cesta i ulica. No, ne postoji jedna institucija koja bi se mogla za to prozvati jer čišćenje cesta ovisi o njihovoj kategoriji. Tako su za državne zadužene Hrvatske ceste, za autoceste su pak zadužena poduzeća koja na njima naplaćuju cestarinu, a za županijske i lokalne odgovorne su županijske uprave za ceste. Sva ta poduzeća imaju i kooperante za čišćenje jer sami nemaju dovoljno ljudi i strojeva za čišćenje cesta. Ulice i trgove bi, pak, trebala čistiti lokalna komunalna poduzeća, a nogostupe i vlasnici kuća. U takvoj organizaciji, koja podsjeća na zbrku, teško je doći do odgovornih, a i oni koji svoj posao nisu odradili kako je trebalo imaju velik manevarski prostor za prebacivanje odgovornosti. Građani su, dakle, nezadovoljni, a gradske uprave, bez obzira na zametene ulice, tvrde da se sve čini kako bi se snijeg očistio. Jedini koji se ispričao za snježni kaos bio je koprivnički gradonačelnik Zvonimir Mršić. Kakve tek nevolje stanovnike kontinentalnog dijela Hrvatske očekuju danas, kad padne novi obilan snijeg?
Renato Ivanuš