Seljacima se ne isplati riskirati

Sela propadaju, a broj registriranih traktora raste

Foto: Damir Špehar/PIXSELL
Sela propadaju, a broj registriranih traktora raste
01.02.2016.
u 08:30
Kazne za neosigurano poljoprivredno vozilo su od 5000 do 15.000 kuna, a ako nije registrirano, kazna je dodatnih 700 kuna
Pogledaj originalni članak

Poljoprivredna proizvodnja pada, mladi napuštaju sela, manje je farmi i OPG-ova... Slika je to hrvatske poljoprivrede na koju godinama upozoravaju čelnici seljačkih udruga. No, od 2007., kad je Centar za vozila Hrvatske uveo jedinstveni informatički sustav za obradu podataka o tehničkim pregledima vozila, broj registriranih traktora se penje. Te 2007. evidentirano ih je 94.610, a već 2011. više od 100.000.

Pretpristupni fondovi

Prošle godine registrirano ih je 112.035. Nažalost, nije to posljedica obnove voznog parka i tračak nade da će sela ponovno oživjeti, nego rezultat pojačanog nadzora policije koja kažnjava vlasnike neregistriranih i neosiguranih vozila na cestama. Tvrdi to predsjednik Hrvatske poljoprivredne komore Mato Brlošić.

– Policija je posljednjih godina pojačala akcije pa je porast broja registriranih traktora posljedica uvođenja reda – ističe. Ne vjeruje da je veći broj traktora povezan s novcem iz EU fondova, uz pomoć kojih bi poljoprivrednici pomladili vozni park, on je, prema njegovoj procjeni, star oko 30 godina! Saša Jerković, predsjednik Županijskog saveza poljoprivrednih udruga iz Varaždina, kaže da je najviše novih traktora kupljeno 2007. i 2008. iz pretpristupnih fondova, a od ulaska Hrvatske u EU uvoze se bez plaćanja PDV-a i rabljeni iz Slovenije i Austrije, proizvedeni između 2000. i 2005.

Prosječna dob do 30 godina

– Prosječna dob traktora je 25 do 30 godina. Kupovali su se masovno krajem 80-ih i početkom 90-ih, kad su se IMT fergusoni proizvodili u Srbiji, a mi smo imali i Torpedove traktore – napominje Jerković. On u voznom parku ima traktor od 48 godina, koliko ima i sam, te jedan mlađi iz 1989., kad je galopirajuća inflacija išla na ruku onima koji su podizali kredite. Policijske kontrole vozila daju rezultate, povećava se sigurnost prometa, a vlasnici su procijenili da im se ne isplati riskirati kazne od 5000 do 15.000 kuna ako poljoprivredno vozilo nije osigurano, a dodatnih 700 kuna ako nije registrirano.

– Registracija košta oko 600 kuna, rizik se ne isplati – ističe Jerković.

>> Ispred interesa Slavonije uvijek su interesi političara

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

DU
Deleted user
10:19 01.02.2016.

Sve navedeno u članku je u velikom dijelu točno. Krajem osamdesetih godina traktori od 50 ili 60 konja kupovali su se za desetak tisuća maraka, a to je u to doba bilo tri do četiri bik i dva legla odojaka. I ti češki, poljski ili traktori iz bivše juge i danas zadovoljavaju potrebe kućanstava koja obrađuju oko 5 ha zemlje. Danas za takav traktor treba prodati bar pet puta više bikova i odojaka. A takva manja gospodarstva su garant opstanka sela i smanjenje pritiska na zavodima za zapošljavanje.

DU
Deleted user
09:23 01.02.2016.

u europi se traktori unajmljuju i ljudi dobro zaradjuju na poljoprivredi...kod nas svaka kuca po 2 do 3 traktora i ne zaradjuju nista....

TR
Trnjanec
10:59 01.02.2016.

Ovo je činjenični odgovor na dilemu treba li subvencionirati poljoprivredu ili ne. Naravno da ne treba, jer se od subvencija, umjesto povećanja proizvodnje, navodnjavanja, staklenika, zaštite mrežama od tuče, itd, novac od subvencija troši na traktore, Golfove dizel i dizanje katova na kući bez fasade.