Za primjer

Školu vode kao gospodarstvo – prodaju sve što proizvedu i zarade

Foto: I. Galović/PXL
Školu vode kao gospodarstvo – prodaju sve što proizvedu i zarade
20.09.2011.
u 15:03
Koliko smo uspješni, neka ocijene roditelji. Međutim, iskustva su pokazala da se naši učenici zapošljavaju, upisuju na fakultete, dobivaju stipendije i uspješno vode svoja obiteljska poljoprivredna gospodarstva – kaže ravnatelj M. Prskalo.
Pogledaj originalni članak

Brodska Srednja škola Matije Antuna Reljkovića jedina je u Hrvatskoj u kojoj učenici na praktičnoj nastavi rade sve ono što se inače radi na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima. Nakon što su cijelog ljeta sa stručnim nastavnicima ubirali i skladištili voće i povrće, učenici s početkom nove školske godine uče kako ih preraditi i dobiti finalni proizvod.

Povukli tri milijuna eura

Sve što proizvedu, odmah i prodaju, a zaradu troše strogo namjenski – za podizanje kvalitete rada škole te sudjelovanje na stručnim seminarima i ekskurzijama.

– Kupujemo sofisticiranu opremu, a sada smo kupili i uređaj za pronalaženje kvarova na strojevima.

Učenike postupno uvodimo u proces proizvodnje, od kombajniranja te utovara i odvoza pšenice na silos do vađenja šećerne repe, zaštite na radu i svega drugog. I te kako su svjesni da s ovakvom organizacijom praktične nastave najviše dobivaju upravo oni.

Danas uče ono što će im sutra trebati na poslu i zato se rado odazivaju čak i na ljetnu praksu, radeći dok njihovi kolege iz drugih škola odmaraju – ističe ravnatelj Vlado Prskalo.

Kada je u zemljama EU vidio koju korist društvo ima od dobro organizirane škole, Prskalo je stečena iskustva odlučio primijeniti u praksi.

Shvativši da u Hrvatskoj nema dovoljno novaca za takav model, okrenuo se europskim fondovima. Tako je u proteklih 12 godina u školu uloženo više od tri milijuna eura.

Nužna nova mreža škola

I dok jedni beru kupine i pretvaraju ih u kompot, pekmez, sok ili piće, učenici drugih usmjerenja timare stoku, rade oko konja, održavaju cvijeće...

– U školi beremo kupine i luk, radimo u školskom vrtu i praktikumu i uopće nije teško. Smisao je da učimo kroz praksu – kaže učenica drugog razreda agroturističkog usmjerenja Jasna Matešić.

Prema Prskalovim riječima, u Hrvatskoj treba napraviti novu mrežu poljoprivrednih škola i potpuno drugačiju organizaciju njihova rada. Nužno je, kaže, stvoriti škole s vlastitim gospodarstvom i proračunom, koje će biti tržišno organizirane i uključene u međunarodnu razmjenu znanja, nastavnika i učenika.

Koliko smo uspješni, neka ocijene roditelji. Međutim, iskustva su pokazala da se naši učenici zapošljavaju, upisuju na fakultete, dobivaju stipendije i uspješno vode svoja obiteljska poljoprivredna gospodarstva – kaže ravnatelj Mato Prskalo.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.