ISTRAŽIVANJE

Tko je danas voljan platiti za vjerodostojne vijesti?

Foto: Getty Images
Tko je danas voljan platiti za vjerodostojne vijesti?
12.06.2019.
u 14:29
Facebook je uvjerljivo najvažniji izvor vijesti među društvenim mrežama.
Pogledaj originalni članak

Dobra vijest za novinarstvo je da je sve više ljudi zabrinuto zbog dezinformacija i stoga tragaju za vjerodostojnim izvorima vijesti, no loša je da nisu voljni podržati kvalitetno novinarstvo financijski, piše BBC.

Ti zaključci rezultat su velikog istraživanja instituta Reuters na sveučilištu Oxford koje je provedeno online anketom među 75.000 ljudi u 38 zemalja. Rezultati su objavljeni u Digital News Report

Prema tom istraživanju 55 posto ljudi u tim zemljama kazalo je kako ih brinu dezinformacije a u mnogo slučajeva radi se o uzlaznom trendu unatoč naporima vlada i društvenih medija da ih suzbiju. U Velikoj Britaniji, primjerice, 70 posto ispitanika suglasilo se s rečenicom: "Što je na internetu istina, a što je laž je nešto što me brine", što predstavlja skok od 12 posto u odnosu na godinu prije.

Prema studiji četvrtina ispitanika kazala je kako se okrenula vjerodostojnijim izvorima informacija a u SAD-u je njih čak 40 posto počelo tražiti vjerodostojne izvore vijesti. Što predstavlja vjerodostojni izvor vijesti je ostavljeno ispitanicama da sami odluče.

Jedan je ispitanik u Britaniji kazao kako za njega vjerodostojne izvore informacija predstavljaju tradicionalni mediji koji dugo postoje poput BBC-ija, Guardiana ili Independenta.

No istraživanje je pokazalo i da povjerenje u vijesti globalno pada a najveći pad zabilježen je u Francuskoj možda zbog podjela oko medijskog praćenja prosvjeda žutih prsluka.

U Velikoj Britaniji postotak onih koji vjeruju vijestima pao je s 51 posto u 2015. na 40 posto ove godine.

U SAD-u osobe koje su lijevih političkih uvjerenja mnogo više vjeruju vijestima i okreću se liberalnim medijima u kojima se njihovo mišljenje o američkom predsjedniku Donaldu Trumpu odražava.

Povjerenje američke desnice u vijesti palo je na samo devet posto možda i zbog Trumpova opisa medija kao "neprijatelja naroda".

U izvješću se navodi da nema pokazatelja da su ljudi spremniji platiti kvalitetno novinarstvo. Tek je malo povećan broj pretplatnika medija koji se smatraju vjerodostojnima i to uglavnom u nordijskim zemljama.

U SAD-u je tek uočen skok pretplata na New York Times i Washington Post nakon izbora Trumpa 2016., ali se i on vrlo brzo stabilizirao.

Čini se da su ljudi skloniji novac potrošiti na pretplatu na Netflix ili Spotify nego na vijesti.

Upitani što bi izabrali kad bi plaćali mjesečnu pretplatu na samo jedan proizvod  37 posto odabralo je video uslugu, 15 posto glazbu a sedam posto vijesti.

Iako ljudi izražavaju skepsu prema vijestima na društvenim mrežama istraživanje je pokazalo da one ostaju vrlo utjecajne.

Pametni telefoni sve su više put do vijesti i gotovo polovica osoba mlađih od 35 godina u Britaniji kaže da vijesti prvo potraži na društvenim mrežama a tek onda na internetskim stranicama medija.

Facebook je uvjerljivo najvažniji izvor vijesti među društvenim mrežama.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.