Zagrebačka banka poslala je svojim korisnicima niz uputa koje bi trebale pomoći u tome da se zaštite od mogućih prijevara na Internetu.
Upute prenosimo u cijelosti.
"Svjesni važnosti Vaše sigurnosti prilikom korištenja karticama Zagrebačke banke, izdvojili smo nekoliko korisnih savjeta i pravila pomoću kojih možete smanjiti ili izbjeći rizike kartičnih prijevara, posebno kod pokušaja tzv. phishinga kojim se od klijenata traže podaci o njihovom karticama.
Prodaja putem oglasnika odnosno različitih servisa za posredovanje
Ako prodajete robu ili uslugu, jedini podatak koji je potreban Vašem potencijalnom kupcu / fizičkoj osobi jest IBAN Vašeg računa te Vaše ime i prezime.
• VAŽNO! Potencijalnom kupcu nemojte nikada davati svoje kartične podatke (broj kartice, rok valjanosti i troznamenkasti broj s poleđine kartice, tzv. CVC) te podatke o tokenu (broj tokena, OTP iz tokena ili SMS-a, APPLI2/MAC iz tokena) kako bi Vam navodno uplatio iznos na račun ili karticu.
• Budite oprezni kad primite poruke, provjerite broj (npr. pozivni broj države) s kojeg je stigla te ne otvarajte poveznice koje su Vam dostavljene, a koje imaju samo za cilj prikupiti i zlouporabiti kartične podatke.
• Podaci o kartici i potvrde tokenom nužne su samo kad samostalno kupujete na internetu od registriranih internetskih trgovina.
Lažni nagradni natječaji
Ako sudjelujete u nagradnim natječajima na društvenim mrežama, pripazite na lažne profile. Najčešće je riječ o profilima koji izgledaju kao oni nekih velikih kompanija ili trgovačkih centara te profili poznatih osoba s kojih Vas obavještavaju da ste dobitnik te Vam dostavljaju poveznicu na kojoj ćete unijeti svoje kartične podatke.
• Isto tako, ne nasjedajte na oglase da ste nešto vrijedno osvojili (npr. najnoviji model skupocjenog mobilnog uređaja) samo ako uplatite mali iznos za nagradu (npr. 1 EUR). Unos kartičnih podataka za Vas će imati višestruko veće troškove, a obećani uređaj nikada nećete primiti.
• Ako ste nešto osvojili, organizatoru nagradnog natječaja obično je dovoljno Vaše ime i prezime te adresa za dostavu nagrade.
Poruke o poštarinama
Ako očekujete paket i primili ste poruku da trebate platiti poštarinu ili carinu, svakako provjerite e-adresu s koje ste primili poruku te ne otvarajte sumnjive poveznice.
• Obratite se dostavnoj službi putem koje očekujete svoju pošiljku za pojašnjenje oko dodatnog plaćanja ako niste sigurni da je poruka autentična
• Kada naručujete robu na internetu, cijena dostave već je uračunata u trošak koji ste prethodno platili!
Nestanak kartice ili sumnjivi troškovi
Ako Vam je ukradena kartica ili mobitel u kojem imate mobilno bankarstvo ili aplikaciju digitalnog novčanika, ili mislite da ste žrtva kartične prijevare, ODMAH nam se obratite na 01/3789 789", navodi se u priopćenju Zagrebačke banke, piše Poslovni dnevnik.