Godišnji odmor i odlazak na more mnogima predstavljaju najiščekivaniji dio godine i vrijeme za opuštanje, no ima i onih koji ovo ljeto neće vezati samo uz lijepe uspomene. Dvojica Zagrepčana tako su se s odmora vratila s dodatnom brigom – automobilima koje treba popraviti nakon što su ih nepoznate osobe oštetile. Jednom sprejem, drugom ključem.
Prvi se incident dogodio na plaži Zrće gdje je 25-godišnjak oko 22.30 sati parkirao automobil na makadamu, na javnom parkingu nedaleko plaže. To mjesto, kako je naveo, nije osvijetljeno niti ima kamere kao oblik zaštite i nadzora.
- Kada sam parkirao nije bilo auta oko mene. Primijetio sam štetu kada smo se oko 05:15 sati ujutro vraćali s plaže gdje mi se prvo učinilo da se radi o pjeni za brijanje, no kako je sunce izlazilo, postalo je jako brzo očito da se radi o spreju koji se nije mogao skinuti – istaknuo je te ustvrdio kako ne zna zbog čega je netko to odlučio napraviti. S obzirom na to da nekoliko sati nije bio kod automobila, smatra kako je možda u tom periodu netko parkirao blizu njega na način da blokira prolazak drugim vozačima što bi potencijalno nekoga nagnalo na takav potez.
Čišćenje i poliranje automobila platio je 1800 kuna, a taj je iznos, navodi, mogao biti i viši.
- Sva sreća pa nije bilo potrebe za novim slojem boje. Netko mi je mogao i gore stvari napraviti na autu. Svakako sam bio ljut radi štete, ali čim se prije prihvati situacija, može se i lakše riješiti – zaključuje 25-godišnjak.
Znatno veća šteta, procijenjena na oko 20 tisuća kuna, zabilježena je na automobilu 51-godišnjaka. Njemu je u Rovinju, na parkingu kod stambene zgrade u kojoj ima stan, automobil izgreban ključem.
- S obzirom da mi je auto friško ofarban, osjećaj baš bio intenzivna ljutnja zbog ljudske gluposti, obijesti ili kaj je već natjeralo počinitelja da to napravi. Ekipa ne razmišlja da to nije šala, da tu štetu netko treba platiti – naveo je Zagrepčanin.
Ministarstvo unutarnjih poslova ne vodi zasebnu evidenciju o prijavama ovog tipa šteta, no pojedina osiguravajuća društva ustupila su nam svoje podatke.
Tako, primjerice, Wiener osiguranje u svom sustavu prati kategoriju šteta “Zlonamjerni postupak ili obijest trećih osoba“. Tijekom 2021. godine, imali su gotovo 90 evidentiranih šteta vezanih za navedeni rizik, a u tekućoj godini za sada ih imaju više od 50. Nešto manje šteta zabilježilo je UNIQA osiguranje. Oni, kako navode, godišnje evidentiraju oko 20 šteta na vozilima uzrokovanih zlonamjernim postupkom ili obijesti treće osobe. Ističu i kako do sada nisu uočili trend porasta ove vrste oštećenja.
To se događa jer ima jako ljubomornih i zločestih gadova gdje god da kreneš. To je dno ljudskog roda i zavidna marva.