GLAZBENA INDUSTRIJA Diskografske kompanije odlučile zaustaviti gubitak milijardi dolara

Virtualnim džuboksom u rat s piratima

10.04.2009.
u 17:55
Pogledaj originalni članak

Universal i Warner Music Group, dvije najveće svjetske diskografske kompanije, dosjetili su se novom načinu borbe protiv pirata.

Šveđani ga osmislili
To je novi, legalni, virtualni džuboks s više od šest milijuna zvučnih zapisa koji korisnicima nudi dva načina korištenja. U prvom redu glazba se može besplatno skidati, ali s oglasima, a ako vas oni živciraju, onda se pjesme mogu skidati i bez njih.

U tom slučaju mora se plaćati mjesečna pretplata u iznosu od 14,77 dolara. Oružje protiv pirata je tzv. spotify, a osmislila su ga dva Šveđanina – Daiel Ek i Martin Lorentzon. U pet mjeseci, od njegova debija, više od milijun ljudi koristilo je spotify.

S druge strane prodaja glazbe srozala se u ovom desetljeću čak 25 posto, a u glazbenoj industriji tvrde da je 95 posto digitalne glazbe nezakonito skinuto, odnosno presnimljeno. Pirate u tim rabotama nisu spriječile ni tužbe.

– Spotify će utjecati na sve razine piratstva – poručio je Paul Brindley, šef Music Allyja, prenosi Bloomberg. Ključ uspjeha tog virtualnog džuboksa, nastavio je, jest taj što je besplatan i dobro funkcionira.

Spotify preporučuje pjesme i potiče korisnike da sami formiraju svoje liste izvođača.

– Sajtovi poput spotifyja potencijalnim kupcima glazbe mogu poslužiti kao mjesto na kojem će je poslušati prije nego što je odluče kupiti – kažu u Music Allyju.

Bolje skidati nego CD
Spotify pak i potvrđuje teoriju koja predviđa da će kupci radije skidati glazbu s interneta nego kupovati CD-e.

– Generacije koje su odrasle uz CD-e neće prestati kupovati glazbu na tom mediju, ali nove generacije koje razmjenjuju glazbene fajlove neće početi kupovati CD-e – objašnjava pak Mark Mulligan, glazbeni analitičar u Forrester Researchu iz Lonona.

Spotify korisnicima omogućuje besplatan pristup glazbi, što im je draže nego ilegalno skidanje.

Upravo zbog toga bi pirati mogli početi gubiti bitku s tim “švedskim izumom”, što nadasve priželjkuje glazbena industrija koja, prema procjenama, zbog piratskih snimki gubi milijarde dolara prihoda, prenosi Bloomberg.

Pogledajte na vecernji.hr