'KULTURA NA DLANU'

Ova ekipa pobijedila je ovogodišnjem HACKL-u: Osmislila je rješenje za digitalni pregled svih kulturnih događaja

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Proglašenje pobjednika trećeg izdanja Hackatlona "Kultura na dlanu"
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Proglašenje pobjednika trećeg izdanja Hackatlona "Kultura na dlanu"
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Proglašenje pobjednika trećeg izdanja Hackatlona "Kultura na dlanu"
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Proglašenje pobjednika trećeg izdanja Hackatlona "Kultura na dlanu"
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Proglašenje pobjednika trećeg izdanja Hackatlona "Kultura na dlanu"
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Proglašenje pobjednika trećeg izdanja Hackatlona "Kultura na dlanu"
25.11.2024.
u 16:30
Tijekom ovoga vikenda 50 natjecatelja podijeljenih u 10 timova razvijalo je prototipe rješenja, a u nedjelju su odabrana ona najbolja.
Pogledaj originalni članak

U petak je u Zagrebačkom inovacijskom centru (ZICER) u 12. paviljonu Velesajma otvoren novi hackathon, odnosno programersko natjecanje koje organiziraju Grad Zagreb i ZICER. Cilj je izrada tehničkih rješenja za učinkovitije, transparentnije i dostupnije javne usluge, a u ovom slučaju tijekom intenzivnog trodnevnog susreta smišljalo se kako pregled kulturnih događanja u Zagrebu predstaviti na jednom mjestu. 

Tijekom ovoga vikenda 50 natjecatelja podijeljenih u 10 timova razvijalo je prototipe rješenja, a u nedjelju su  odabrana ona najbolja. Pobjednički tim osvojio je 3000 eura te priliku za nastavak suradnje s Gradom Zagrebom do finalne realizacije projekta, dok su drugi i treći najbolji timovi dobili nagrade u visini od 2000 te 1000 eura

– Oduševljen sam vidjeti ovoliko mladih, pametnih i inovativnih ljudi koji su proveli cijeli vikend ovdje u ZICER-u, pravom inkubatoru ideja. Deset timova marljivo je radilo i predstavilo iznimno kreativna rješenja. Tražili smo aplikaciju koja će jednostavno i efikasno omogućiti pretraživanje kulturnih sadržaja u Zagrebu, i svako od ovih rješenja ima potencijal za daljnji razvoj i implementaciju – kazao je zamjenik zagrebačkog gradonačelnika Luka Korlaet koji je i dodijelio nagrade za prva tri mjesta ovogodišnjeg HACKL-a. 

Na proglašenju pobjednika prisustvovali su i Dražen Lučanin, pročelnik Službe za informacijski sustav i tehničke poslove, Frane Šesnić, direktor ZICER-a te Vojkan Gavrilović, predstavnik tvrtke GDi koja je bila generalni pokrovitelj ovoga Hackathona. Uz njih, zlatni sponzor Hackathona je bila tvrtka RAO, a HACKL su sponzorski podržali i HikVision, Mikrolink, DataBox, Telemach, KING ICT te Odašiljači i veze.

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Proglašenje pobjednika trećeg izdanja Hackatlona "Kultura na dlanu"

– HACKL je i ove godine dokazao kako su hackathoni kao koncept odličan model za povezivanje pametnih ljudi iz različitih interesnih sfera – od kreativaca i kulturnih znalaca do stručnjaka tehničkih struka. Ovogodišnji izazov je kroz fokusiran rad sudionika i suradnju unutar timova dobio odlična rješenja koja će nama ljudima, koji smo u današnje vrijeme uvijek u žurbi, a istovremeno i u potrebi za kvalitetnim kulturnim sadržajima, dati pravu informaciju u pravo vrijeme i oplemeniti život. Izabrana rješenja će prvo zaživjeti lokalno, a vjerujem uskoro nakon toga i globalno. Čestitam svim sudionicima, a posebno pobjednicima na predanom radu i rezultatima koje su danas pokazali – istaknuo Frane Šesnić, direktor ZICER-a, na kraju HACKL-a.

Ovogodišnja tema "Kultura na dlanu" imala je za cilj razviti rješenja koja će građanima i organizacijama omogućiti jednostavno pretraživanje i javni uvid u popis kulturnih događanja u Zagrebu, koristeći dostupnu bazu kulturnih sadržaja gradskih ustanova u kulturi. Grad Zagreb trenutno upravlja s 39 ustanova u kulturi, 8 kazališta, 11 muzeja i 16 centara za kulturu, a cilj ovog Hackathona je bio centralizirati pristup tim ustanovama, povećati vidljivost kulture te omogućiti interaktivan pristup kulturnim sadržajima grada kroz jednostavnu i pristupačnu mobilnu ili web aplikaciju.

Stručno povjerenstvo izabralo je tri najbolja tima, koji su u tri dana, od petka navečer do nedjelje ujutro, razvijali rješenja za mobilnu ili web aplikaciju s ciljem pretrage gradskih događaja u kulturi. Treće mjesto osvojio je tim "Bumbar", drugo mjesto tim "Fer i Konkurencija", a prvo mjesto osvojio je tim "Clarico". Pobjednička aplikacija, naime, spaja se na gradsku bazu podataka koja sadrži sve događaje u kulturi, a osim nužnih stavki poput pretrage i filtracije nudi i mogućnost personalizirane preporuke događaja putem strojnog učenja te integraciju chatbota kojeg posjetitelji mogu pitati za preporuku.

– Zahvaljujemo se Gradu Zagrebu i ZICER-u kao organizatorima Hackathona, mentorima i svima koji su sudjelovali u ovom fantastičnom iskustvu. Ponosni smo što smo pobijedili na Hackathonu, koji je bio odlično organiziran, i uživali smo u svakom trenutku rada. Izuzetno nam je drago što je grad Zagreb prepoznao naš trud i rad, te se veselimo budućoj suradnji! – rekao je Hrvoje Hrvoj iz tima Clarico.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.