Vozači ZET-ovih autobusa na 34 posljednje stanice svakodnevno se na stotinu puta okrenu opasnom vožnjom unatrag jer ondje još uvijek nisu uređena kružna okretišta. Unatoč opasnoj vožnji za putnike i prolaznike zbog nespretnog manevriranja s velikim autobusom uskim gradskim ulicama, na rješenje se čeka već godinama.
Sreća da nije bilo ozljeda
U Voltinom naselju vozači autobus okreću u Baštijanovoj ulici, a zbog uskog prostora i sami su već 14 puta udarili u nadstrešnicu u kojoj su čekali putnici.
- Nisu krivi vozači što su udarali u nadstrešnicu jer se nemaju gdje okrenuti, a sreća je da se do sada nisu dogodile i teže nesreće - kazala je Slavica Kozić koja već 17 godina radi na kiosku uz stanicu. Dodala je kako se o gradnji okretišta priča već godinama, ima i prostora za njegovo uređenje no izgradnju priječe planovi produžetka ulice. S ovakvim stanjem nisu zadovoljni ni ZET-ovi vozači koji sami najbolje znaju da svaki dan riskiraju.
-Teško je i opasno ovako okretati autobus. Posebno je opasno jer se putnici ne drže pješačkih prijelaza i nogostupa već se po izlasku iz autobusa rašire posvuda, a problem nam stvaraju i vozači koji svoje automobile parkiraju uz cestu pa imamo malo manevarskog prostora - kazao je Alojz Pečer. Autobus na gradskim linijama vozi već 27 godina i nije imao nezgoda prilikom njihovog okretanja, no smatra da se nešto mora poduzeti.
- Sreća je da za sada nismo imali težih nesreća iako su moji kolege već 14 puta oštetili nadstrešnicu pa se rješenje mora pronaći - kazao je Pečer.
Još opasnija situacija je u Mikulićima gdje se autobus okreće na glavnoj cesti.
-Nezgodno je i opasno jer je ulica jako prometna, a mi u rikverc moramo dva puta. Nešto se i planiralo poduzeti no jedan vlasnik nije želio dati dio dvorišta da se problem riješi - požalio se vozač Brano Mužek. I on je na cesti dugo, već 20 godina, a dok se ne pronađe rješenje, istaknuo je, treba biti jako oprezan. Šef ZET-a Dubravko Baričević kazao je kako je istina da na autobusnoj mreži postoji određen broj ‘manevarskih zaokretnica’ jer se u trenutku puštanja linija zbog imovinsko pravnih odnosa nije moglo izgradit i adekvatno okretište.
-Linije su uspostavljene kako bi olakšali putnicima no tada ni promet nije bio tako brz i opasan kao danas. Unatoč stalnom nastojanju da problem riješimo, nailazilo na brojne probleme - kazao je Baričević. Osnovni su financijske mogućnosti Grada jer se svako zemljište mora otkupiti od građana. Negdje pak ni sami građani zemlju ne žele prodati.
Sigurnosni aspekt
-Želja nam je u što skorije vrijeme ovu problematiku kritičnih ili potencijalno kritičnih mjesta maknuti s liste problema. Kako sa sigurnosnog aspekta za naše vozače tako i za ostale - istaknuo je Baričević.
Iz Grada su kazali kako se problem nastoji riješiti sukladno financijskim mogućnostima te da se trenutno otkupljuje zemljište za okretište linije 232 u Jazbini, a u fazi je i dovršetak okretište linije 263 u Planini gornjoj.
Na području Grada Zagreba su 22 linije na kojima postoji potreba za uređenje okretišta koja trenutno nisu onakva kakva zahtjeva vožnja autobusom. Na području Velike Gorice 11 je lokacija na kojima su neadekvatna okretišta, dok je na području Klinča Sela jedna lokacija.
>>Putnik napao vozača ZET-a kad je odbio otvoriti vrata autobusa