održali konferenciju

Zagrebački HSLS: Zagreb mora spriječiti gašenje Cibone, sportskog simbola grada Zagreba

Foto: HSLS Zagreb
Foto: HSLS Zagreb
Foto: HSLS Zagreb
Foto: HSLS Zagreb
Foto: HSLS Zagreb
25.09.2023.
u 16:00
Postalo je uobičajeno da je na prometnoj karti u Zagrebu sve označeno crvenom bojom i upozorenjima o zastojima, čime se povećala potrošnja goriva i, posljedično, količina ispušnih plinova, što nipošto ne može biti svrha ni ishod tzv. zelenih prometnih rješenja, kazao je predsjednik zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić
Pogledaj originalni članak

Da pješačka zona u Staroj Vlaškoj uzrokuje česte prometne kolapse te stanovnicima Podsljemena, Gornjeg grada i Medveščaka predstavlja prometnu noćnu moru, kako kašnjenje ljetnih radova rezultira sveopćim blokadama prometa na zagrebačkim ulicama te kako je najnovije proširenje pješačke zone, one u Masarykovoj, od ulice Gjure Deželića napravilo "prometno slijepo crijevo", istaknuli su među ostalim Darko Klasić, predsjednik zagrebačkog HSLS-a i saborski zastupnik te Kristijan Jelić, zastupnik HSLS-a u Gradskoj skupštini, na današnjoj tiskovnoj konferenciji. 

– Postalo je uobičajeno da je na prometnoj karti u Zagrebu sve označeno crvenom bojom i upozorenjima o zastojima, čime se povećala potrošnja goriva i, posljedično, količina ispušnih plinova, što nipošto ne može biti svrha ni ishod tzv. zelenih prometnih rješenja. Zabrinjavajuća je pritom i nedavno objavljena snimka edukacije članova stranke Možemo koja, osim nesnalaženja u upravljanju Zagrebom, možebitno otkriva prave uzroke prometnog nereda u našem gradu: namjerni zastoji u prometu i radovima na gradskoj prometnoj infrastrukturi radi veće uporabe bicikala i javnog prijevoza, to jest, prema izjavama iz te stranke, smanjenja raskoši u kojoj žive građani? Očigledno su ideolozi stranke Možemo predugo uživali u blagodatima životarenja u okrilju nevladinog sektora, ali zaboravljaju da Zagrepčani nisu pokusni kunići i da je osnovni zadatak gradske uprave upravljanje gradskim resursima na najbolji mogući način u svrhu dobrobiti svih građana – kazao je Klasić. 

VEZANI ČLANCI: 

Dodao je i kako se upravljanje gradom i povezanim procesima uči s vremenom te, u pravilu, poboljšava, no kako se zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, kao i Možemo, i dalje ponašaju kao zaposlenici sektora nevladinih udruga i organizacija, u kojem se financiranja odobravaju na temelju sumnjivih kriterija. Istaknuo je i kako će, s obzirom na političke svjetonazore, na određene društvene teme i fenomene, svatko gledati drugačije, no unatoč tome, u zagrebačkom HSLS-u vjeruju da temelj gradske prometne politike treba biti struka

– Stoga, vođeni zdravorazumskim političkim idejama, predlažemo da Grad Zagreb izradi sveobuhvatnu prometnu studiju s ciljem utvrđivanja postojećih problema i odgovarajućih stručnih rješenja kojima bi se, uključujući ciljeve smanjenja potrošnje goriva i emisija štetnih plinova na gradskim prometnicama, napokon ostvarili zeleniji rezultati, odnosno poboljšala kvaliteta prometa na dobrobit svih njegovih sudionika jer postojeće stanje postaje neizdrživo i za građane i za gospodarstvo – zaključio je Klasić.

Foto: HSLS Zagreb

Skupštinski zastupnik gradskog HSLS-a Kristijan Jelić osvrnuo se pak na uključivanje Cibone u sustav financiranja putem gradskog sportskog saveza čime je Tomašević, kako je istaknuo, neizmjerno pomogao klubu da prebrodi ovu sezonu. 

– Ali u situaciji kada su računi blokirani zbog neplaćanja starih dugova, klub neće moći opravdati utrošak primljenih sredstava na troškove tekuće godine, te mu ponovo prijeti ispadanje iz sustava financiranja. Sukladno stečajnom zakonu, FINA će ovih dana pokrenuti stečajni postupak Cibone nakon što je račun neprekidno blokiran 120 dana. Po mojim informacijama Cibona je u kontaktu sa svim vjerovnicima koji su blokirali račune kluba i uvjereni su da će se sa svima postići dogovor da povuku blokadu, jer bi u suprotnom sigurno ostali bez naplate svojih potraživanja. Vjerujem da će svaki dobronamjeran vjerovnik razumjeti da samo nastavak djelovanja kluba može dovesti do naplate njegovih potraživanja. Prema mojim informacijama već sada je više od pola ključnih vjerovnika maknulo blokadu, a iznos blokade smanjen je na cca 1/4 blokade – kazao je Jelić. 

Foto: HSLS Zagreb

Dodao je i kako je jedini spas za Cibonu, dvostrukog prvaka Europe, osvajača ABA lige te najtrofejnijeg košarkaškog kluba u Hrvatskoj, preoblikovanje u sportsko dioničko društvo koja bi omogućila dokapitalizaciju unosom svježeg kapitala. Klub je već, kako je istaknuo, započeo izradu elaborata i proces preoblikovanja čija svrha je osigurati sredstva za podmirivanje tekućih troškova poslovanja, kao i sredstva za servisiranje dugova iz prošlosti dokapitalizacijom KK Cibona.

Ministarstvo turizma i sporta, dodao je, nakon javnog savjetovanja u završnoj je fazi donošenja pravilnika o preoblikovanju koji je predviđen Zakonom o sportu, a koji je na snagu stupio 1. siječnja ove godine te koji je temeljni akt za provođenje ovog postupka.

VEZANI ČLANCI: 

ASFALTIRANJE ĆE TRAJATI MJESEC DANA

VIDEO Grad raskopao prometnu aveniju u Novom Zagrebu i ne namjerava stati, vozači: Ovo je nečuveno!

Radovi zatvaraju dio Holjevčeve do 21. listopada, obilazno moraju i ZET-ovi autobusi. Asfaltira se i Avenija Gojka Šuška, a danas se autima neće moći u centar. No zato časte besplatnim javnim prijevozom. Posjetili smo gradilišta i zatekli ljutite vozače te od grada doznali odgovor na najčešće ponavljano pitanje: Zašto baš sad, a ne ljetos? Također, iz gradske uprave, otkrivaju i kako su do kraja godine u planu još neke velike dionice.

– Grad sada ima priliku ne samo spasiti Cibonu, sportski simbol grada, već i postati suvlasnik kluba i na taj način imati puni uvid u poslovanje kluba. Važno je naglasiti da je sadašnja uprava naslijedila sva ta dugovanja od prijašnjih uprava kojima je Cibona očito služila kao bankomat. Apeliramo na grad i gradonačelnika da spriječi gašenje Cibone dokapitalizacijom, odnosno pretvaranjem potraživanja u kapital, ali i financijskom “injekcijom” koja bi klubu omogućila da lakše provede planiranu pretvorbu. Obzirom da su za dokapitalizaciju zainteresirani i drugi investitori, time bi grad stekao 30-40 posto vlasništva. Za usporedbu to je puno manje od Zadra i Splita koji su svoje klubove dokapitalizirali prije više od deset godina, pri tome je grad Zadar suvlasnik preko 80 posto u KK Zadar, a grad Split je suvlasnik u KK Split sa 90 posto. Na gradonačelniku je da predloži model za spas Cibone, a ja sam siguran da će svi zastupnici u gradskoj skupštini to jednoglasno podržati – zaključio je Jelić. 

GALERIJA Zagreb kao europska metropola! Pogledajte predivne prizore nove pješačke zone iz zraka

Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL
Foto: Luka stanzl/PIXSELL

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

RA
Raff2
12:19 27.09.2023.

Dovedite talentiranog Zenfa u Cibonu i bit će prvaci...