Terminal u koncesiju, Radić spustio cijenu

Zbog krize država i Grad odustali od financiranja gradnje zračne luke

13.11.2008.
u 22:59
Pogledaj originalni članak

Priča oko izgradnje novog terminala zračne luke dobila je nov zaplet nakon što je premijer Sanader najavio da većinski vlasnici aerodroma, Vlada i Grad, ipak neće financirati njegovu izgradnju, nego će se na međunarodnom natječaju potražiti koncesionar koji bi svojim novcem izgradio novu putničku zgradu.

Glavni razlog zaokreta u razmišljanju gospodarska je kriza, objasnio je premijer Ivo Sanader na posljednjoj sjednici Vlade. Boško Matković, direktor aerodroma, kaže da je zračna luka još 2006. godine kada je pripremala projekt s konzultantskom kućom Roland Berger razradila nekoliko modela financiranja, a među njima bila je i koncesija.

Postoje zainteresirani partneri
– Zadovoljan sam ovakvim prijedlogom vlasnika zračne luke jer to znači da se od projekta, unatoč gospodarskoj krizi, ne odustaje – poručio je danas Matković. Sada je potrebno, nastavio je, odlučiti hoće li se ići na djelomičnu ili potpunu koncesiju i raspisati međunarodni natječaj.

Premda ne spominje imena, Matković tvrdi da postoje zainteresirani partneri koji bi koncesijskim modelom izgradili zgradu. Promjena modela financiranja drugi je zaokret od proglašenja pobjedničkog rada na natječaju za idejno rješenje terminala. Podsjećamo, nedavno su Sanader i Bandić odlučili pet nagrađenih radova poslati na financijsku procjenu.

Potom je trebala odlučiti prema čijoj će se ideji graditi. Pobjednički rad Jure Radića, Branka Kincla i Velimira Neidhardta, koji su autori nakon pobjede procijenili na 280 do 300 milijuna eura, ispao je preskup. Limit je, naime, bio 250 milijuna, a Radić je pak danas rekao da bi gradnja terminala prema njihovu radu, što je gruba projektantska procjena, stajala od 220 do 230 milijuna eura.

Parket od 1000 ili 500 kn
Procjenu od 300 milijuna tim je dobio računajući prema cijeni gradnje bečkog aerodroma.

– I kada se kuća gradi, može se u nju postaviti parket od tisuću kuna, ali i onaj od 500. Tako je i s gradnjom terminala, ali to ne znači da bi uz cijenu od 230 milijuna eura terminal bio nekvalitetno sagrađen – tvrdi Radić.

Pogledajte na vecernji.hr