vožnja bez karte

Ovo su najčešći načini i isprike kontrolorima ZET-a za 'švercanje'

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
01.08.2013., Zagreb - Od danas u javnom gradskom prijevozu ukinuto je placanje prijevoznih karti putem mobilnih uredjaja, te je pojacana kontrola karata. Razlog je ispitivanje novog sustava za mobilno placanje prijevoza. Photo: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Anto Magzan/Pixsell
07.10.2014., Zagreb - U Gradskom poglavarstvu ZET je u suradnji s Googleom predstavio novu uslugu - na kartama ce izmedju ostalog biti prikazane linije javnog prijevoza, trajanja zeljenog prijevoza i informacije o dolasku tramvaja i autobusa na odredjeno
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL
20.10.2014., Zagreb - Pripadnici PNUSKOK-a odnose dolazne materijela iz zgrade Gradskog poglavarstva. Mate Kraljevic, pomocnik procelnika za komunalno i prometno redarstvo. Photo: Grgur Zucko/PIXSELL
27.05.2015.
u 12:02
Kazne izdaju zaposlenici ZET-a ako ulove putnika bez karte, a naplaćuje ih Sektor za komunalno i prometno redarstvo Grada Zagreba
Pogledaj originalni članak

Izgovore poput "baš sam krenuo kupiti kartu", pokušaje razgovora na stranom jeziku i mnoge druge isprike ono su što svakodnevno slušaju kontrolori ZET-a, a nerijetko dožive i bježanje građana iz vozila ili ulazak u konflikt s njima. Naime, građani su sve kreativniji u izbjegavanju plaćanja karata, no unatoč tome mjesečno im se izda više od – 2000 kazni.

– Vozim se bez karte već tri godine, a moj način švercanja vrlo je jednostavan. Uđem u tramvaj, sjednem i vozim se bez karte. Ako dođe kontrola, ne reagiram previše na njih i ne dam im isprave – govori srednjoškolac Mislav koji, za razliku od svojih kolega, ne može dobiti besplatan pokaz jer nije iz Zagreba.

Nezadovoljni uslugom

Mislav je samo jedan od mnogih s kojima kontrolori ZET-a svakodnevno muku muče. Ipak, građani se slažu i kako usluga ZET-a često nije na razini na kojoj bi trebala biti, pa je švercanje i jedan od načina da iskažu svoje nezadovoljstvo.

– Istina je da je kriza, ali ako toliko ljudi ne plaća kartu, možda bi se i oni u ZET-u trebali zapitati rade li nešto krivo – objašnjava student Ivan.

A česta kašnjenja, neugodni vozači i loš vozni red najčešći su prigovori građana koji otežavaju posao kontrolorima i tako što im odbijaju pokazati isprave kada ih ulove bez karte.

– Ono što kontrolori mogu jest pozvati policiju koja onda može legitimirati osobu koja je počinila prekršaj – objašnjava Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a, te objašnjava da ulaskom u vozilo putnici prihvaćaju uvjete ZET-a, a oni su i kupnja karte te dobivanje kazne ako je nemaju.

A kazni, odnosno obavijesti o uplati kazne u iznosu od 250 kuna, ZET-ovi kontrolori godišnje izdaju oko 25.000, nakon čega posao preuzima Sektor za komunalno i prometno redarstvo Grada Zagreba. Naime, kontrolori ZET-a na terenu izdaju kazne, no ne naplaćuje ih ZET.

– Redovito od ZET-a dobivamo podatke o kaznama za čiju smo naplatu mi nadležni – objasnio je Mate Kraljević, pomoćnik pročelnika za Komunalno i prometno redarstvo. No, kao što izdavanje kazni ne prolazi glatko, ista je situacija i s njihovom naplatom.

Na Prekršajni sud

Naime, građani imaju rok od osam dana da uplate 250 kuna, a za to vrijeme mogu ZET-u dostaviti reklamaciju. Ako ona nije prihvaćena, tada Odjel komunalnog redarstva dostavlja putniku potvrdu o počinjenom prekršaju, i dalje u visini od 250 kuna. Ako osoba ni onda ne plati kaznu, dobit će prekršajni nalog u punom iznosu kazne od 500 kuna, a morat će platiti i troškove prekršajnog postupka u iznosu od 200 kuna. Tada ima osam dana da plati dvije trećine kazne, odnosno 333 kune, a nakon toga mora platiti puni iznos. Na prekršajni nalog građani imaju pravo uložiti i prigovor za koji je nadležan Prekršajni sud u Zagrebu. Prošle je godine tu mogućnost iskoristilo 650 građana.

>> Pogledajte nove ZET-ove autobuse koji stoje 17 milijuna kuna!

>> ZET-u stiže 79 novih vozača autobusa, na jesen i 50 novih vozača tramvaja

>> Nove karte ZET-a 
uz veliki jubilej zagrebačke uspinjače

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 25

VE
verica2
12:39 27.05.2015.

Karta je bezobrazno skupa. Sa dvadeset kuna, koliko košta odlazak i dolazak tramvajem ili autobusom, može se preživjeti cijeli dan. Pet kuna bilo bi dosta i previše! Većini građana Zagreba prijevoz se na neki način subvencionira, ali zamislite kako je onima iz Samobora, Jaske, Siska i mnogih drugih mjesta koji u Zagreb dolaze u školu, u bolnicu, na sud....Mnogi od njih jedva da imaju za kruh.

Avatar Hazl113
Hazl113
15:24 27.05.2015.

Švercam se u 95% slučaje, jer ne želim za 4-5 stanica platiti 10kn. Da se vozim 25 stanica, sigurno bi platio kartu, ali ne 10kn, jer je to bezobrazno skupo, već max. 8kn. Po stoti put pišem da bi trebalo uvesti polukatru koja bi vrijedila pola sata, u koštala max. 4kn. U današnje vrijeme bez problema se može napraviti plaćanje po stanici što bi bilo najpoštenije. Sramota da je parkiranje u javnim garažama jeftinije od mjesečne karte, a to je napravio Bandić. Zato se pitam da li je bolje imati više automobila po gradu, ili više putnika u gradskom prijevozu sa cijenom karte od max. 8kn, a polukartom recimo od 5kn. Zar je to tako teško napraviti. Jasno da nije, samo treba znati i htjeti.

PG
poducavam-glupe
12:19 27.05.2015.

Ne plaćaju jer nitko u ZETu nema diplomu za ono šta radi.