Za one kojima je ovogodišnji europski automobil godine Peugeot 308 pretijesan, Francuzi su izradili prostranu obiteljsku karavansku verziju. 308 SW ima impozantan prtljažnik od 610 litara, što je čak 50 litara više od modela 508 SW (!), odnosno jednako prtljažniku Škode Octavije Combi.
U segmentu kompaktnih karavana samo Honda Civic Tourer sa 624 l ima veći prtljažnik od Peugeota 308 SW. Slično kao Civic, Peugeot u 308 SW-u nudi “magic flat” sustav, odnosno vrlo jednostavno se preklapa 60:40 djeljiva stražnja klupa i dobija se prošireni prtljažnik s ravnom podnicom, koji zaprima 1660 litara.
Bez obzira na 33 cm veću dužinu i 11 cm veći međuosovinski razmak, karavanom se upravlja jednako ugodno kao i hatcbackom. Takav je osjećaj za malenim upravljačem i počišćenim i-cocpitom kojim dominira 9,7-inčni multimedijski ekran.
Isprobali smo novi 1,2-litreni PureTech trocilindarski turbobenzinac sa 130 KS (stiže i verzija sa 110 KS). U vožnji se, zbog 230 Nm okretnog momenta, usudili bismo se reći, ponaša poput dizelaša. Iako na niskim okretajima zna ostati bez daha, vrlo se lijepo može voziti u visokom stupnju prijenosa i na malim brzinama. Čak ni zvuk u kabini, što je vjerojatno rezultat i dobre zvučne izolacije, nije iritantan kakav zna biti kod motora s tri cilindra. Na 250 kilometara dugom putu većinom otvorenim cestama sjeverne Francuske prosječno smo trošili 6,2 litre (tvornička prosječna potrošnja je 4,7 l/100 km). U tvornici u Douvrinu, koja od sada proizvodi samo benzinske trocilindarske motore, uvjerili smo se u kvalitetu izrade aluminijskih blokova motora.
Novost je i “drive sport pack”, odnosno vozački paket, koji pritiskom na tipku prebacuje parametre motora, turbopunjača, ukrućuje upravljač u sportski mod, a boja na instrumentnoj ploči postaje papreno crvena.
U Hrvatsku stiže u lipnju, a početna cijena za 1,2 THP sa 110 KS će biti 135.408 kuna. Početni dizelaš (1,6 HDi sa 92 KS) stajat će 139.194 kune.
>> Peugeot 308 europski je auto godine
>> Peugeot 308, spoj dizajna i performansi