Renaultov 1,6-litreni turbodizelski motor sa 130 KS je naprosto fantastičan. Uvjerili smo se u to u nizu Renaultovih i Nissanovih modela, a dojam nije drugačiji niti nakon testa redizajnirane treće generacije jednovolumena Renault Scenica u proširenoj Grand verziji.
Jednovolumen koji se na tržištu pojavio još 1996. tako je, osim stilskih promjena koje su ga vizualno približile novijim modelima poput Clia ili Captura, dobio i idealnu motorizaciju, jedan od najboljih srednje jakih dizelaša na tržištu. Radi vrlo tiho i uglađeno, a sa 130 KS i 320 Nm okretnog momenta vuče vrlo jako već od 1750 o/min. Do stotke masu veću od 1,5 tone potjera za 10,3 s, a najveća brzina je 195 km/h. Uz motor se odlično slaže šeststupanjski ručni mjenjač.
Pritom je potrošnja odlična. U gradu se kreće oko 8 litara, dok smo na otvorenoj cesti zabilježili 5,7 litara na 100 km.
Grand Scenic je pravi obiteljski automobil koji nudi pregršt prostora, korisnih pretinaca i praktičnih rješenja u kabini. Izdašan je prtljažnik koji može primiti 785 litara. Za one kojima je potrebno, Grand Scenic se nudi i sa sedam sjedala, a doplata iznosi 5000 kuna. Testni je primjerak bio opremljen bogatim Dynamic paketom opreme s kojim stoji 179.000 kuna, a na popisu dodatne opreme je cijela luksuzna lepeza opcija poput pomoći pri parkiranju sprijeda i straga, električna preklopivi retrovozori, 17” aluminijski naplaci, krovni nosači, Tom Tom navigacijski sustav, parkirni senzori, keyless funkcija. S dodatnom opremom stoji 188.781 kuna.
>> Grand Scenic - i model na zalazu može zasjati punim sjajem