Konačno! Na test je stigao atmosferski benzinac s četiri cilindra ispod poklopca motora, koji je danas prava rijetkost u novim automobilima. Popularniji su benzinci uz turbo ili kompresor, sveprisutni turbodizelaši, a sve više i hibridi. Pogotovo kod Toyote.
Doduše, Toyotin 1,33-litreni Dual VVT-i benzinac sa 99 KS, kojeg smo vozili u redizajniranom Yarisu, nije nov. Taj se motor s dvostrukim promjenjivim upravljanjem ventilima već pet godina ugrađuje u više modela, pa i veći Auris. Ali, još je uvijek zabavan, dovoljno jak i ono što je najbitnije nerastrošan (trošili smo 6,5 l/100 km u prosjeku). U gradu se može računati na 7,5 l/100 km, ali ako se ne pazi potrošnja može porasti na više od 8 litara, dok na otvorenoj cesti može biti vrlo štedljiv s potrošnjom ispod 5,5 l/100 km. U današnjim autima 99 KS nije mnogo, ali ovome Yarisu dobro pristaju i vozač može zaista uživati, pa čak i na rubu sportske vožnje. Voli se zavrtiti, a odlično ga prati fino proračunati 6-stupanjski mjenjač, kojem 6. brzina nije kao u nekim autima samo reda radi, već zaista koristi.
Ono što kod Yarisa oduševljava je prostranost. Iako je s 390 cm jedan od manjih u segmentu, po ponudi prostora u kabini je jedan od najboljih. Rezultat je to pomalo jednovolumenske forme koja ga prati već treću generaciju.
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
Od konkurenata se izdvaja i po "touch&go" multimedijskom sustavu koji je jednostavan za korištenje, a sadrži i korisnu kameru za parkiranje straga.
U Lounge+ izvedbi Yaris donosi zaista bogatu opremu poput dvozonskog klima-uređaja, fine kože na upravljaču, stražnjih LED svjetala, bočnih zračnih zavjesa i jastuka za koljena vozača, 16" alu naplataka...
Cijena je 106.255 kuna. Dizelaš je bitno skuplji, ali hibridni Yaris s automatskim mjenjačem i sličnim paketom opreme uz državne je poticaje jeftiniji.
>> Paklena naranča privlači izgledom, osvaja vožnjom
>> Najpoželjniji automobil iz gradskog B segmenta
Neš ti motora, ima 99ks i popije preko 8litara. toliko je trosio i golf prije petnaest godina sa 1,6 benz. motorom