Testirali smo

Hyundai i30N - u jednoj sekundi od obiteljskog auta do sportaša

Hyundai i30N
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
1/8
17.02.2018.
u 16:32

U Hyundaiju i30N vozač može sam odrediti postavke ovjesa, motora i ispušnog sustava. Performance izvedba stoji 252.990 kuna

Glas se brzo proširio i novi Hyundaijev kompaktni sportaš i30N već je kod ljubitelja sportskih automobila stekao odličnu reputaciju. S pravom, jer nakon što smo ga isprobali na stazi i na redovnom se testu pokazao kao pun pogodak.

Prije svega, radi se o automobilu koji se može koristiti svakodnevno, za obiteljske potrebe (dolazi s pet vrata i prtljažnikom od 395 litara), kada je vrlo udoban, a u doslovno sekundi se pritiskom tipke “N” - koja se nalazi na upravljaču - pretvara u pravu sportsku raketu. Tada je odziv na gas brži, ovjes i upravljač se ukrute, a kroz ispušni lonac i dvije velike cijevi odmah se javlja brundanje i pucketanje, a kad se stisne gas i pravo pucanje. Performance model ima 25 KS više (ukupno 275 KS) od i30N Sport modela, a ima i pravu mehaničku šperu na prednjoj osovini. Sama špera ne umanjuje jednostavnost rukovanja upravljačem, pa je upravljanje i u sportskom modu vrlo jednostavno.

Hyundai i30N
1/15

Inače, nudi pet načina rada - uobičajene eco, normal i sport, te dinamične sport+ i custom - a u ovom zadnjem sami možete odrediti postavke ovjesa, motora i ispušnog sustava, pa se tako može podesiti, primjerice, udobniji ovjes, ali da iz auspuha izlazi pravi sportski zvuk. A zvuk Hyundaija i30 N zaista je nešto posebno, definitivno jedan od najboljih na tržištu.

Unutrašnjost je gotovo identična kao u “civilnom” i30, izuzev sportskog trokrakog upravljača, sportskih sjedala i sportske ručice mjenjača. Sam 6-stupanjski mjenač, koji snagu prenosi na prednje kotače, izuzetno je precizan sa sportskim kratkim hodovima. Turbobenzinac 2-litrenog obujma nudi 353 Nm dostupnih već od 2000 o/min (u overboostu do 378 Nm) i uvijek bez odgađanja reagira na stiskanje gasa, dok izravan upravljač javlja sve informacije s ceste. Do stotke sprinta za 6,1 s, a najveća mu je brzina 250 km/h.

Za razliku od jednostavne unutrašnjosti, i30N se mišičavom karoserijom, spojlerima, stražnjim difuzorom i u slučaju testiranog modela atraktivnom “Performance blue” bojom (doplata 3424 kn), koja se ističe u mraku, odmah izdvaja na cesti i privlači poglede. Ali, ušminkan je s mjerom, nije prenapadan.

Urus, Jetta... Pogledajte najveće novitete detroitskog sajma automobila:

Hyundai i30N
1/45
Ključne riječi

Komentara 1

IB
ibiza
20:26 17.02.2018.

pravi autic

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije