Druga generacija Renault Captura, lidera u najbrže rastućem segmentu automobila u Europi, B-SUV klasi, veća je i prostranija od prve generacije koja je u šest godina prodana u 1,5 milijuna primjeraka. Kada je 2013. stigao na tržište u segmentu je imao samo dva konkurenta. Danas ih je osjetno više.
Već prvi ulazak i izlazak iz vozila, baš kao i robusniji izgled, odaje da je Renault odlučio ponuditi više SUV značajki (iako ni ubuduće neće biti 4x4 pogona), a obiteljski će kupci cijeniti prostraniju unutrašnjost i maksimalni prtljažni prostor od čak 536 litara (uz 16 cm uzdužno pomičnu stražnju klupu maksimalno pomaknutu naprijed). Novi je Captur 11 cm duži i s ukupno 423 cm narastao je za pola klase te je dimenzijama najsličniji VW T-Rocu i Fiatu 500X. I dizajnerski je sada dinamičniji, a personalizirati se može u više od 90 kombinacija boja karoserije, krova i detalja na eksterijeru.
Unutrašnjost se i dalje ističe mladenačkim duhom, također se može individualizirati, a sada u najboljim paketima opreme nudi 9,3” uspravno postavljen zaslon osjetljiv na dodir koji je najveći u klasi. U standardnoj je opremi 7-inčni ekran. Kao i u novom Cliu, Captur ima digitalnu instrumentnu ploču od serijskih 7” do 10,2”. Unutrašnjost je sada prostranija, što se osjeti i na prostranijim prednjim sjedalima (15 mm dulja baza), ali najviše na stražnjoj klupi (+17 mm za koljena).
2. razina autonomne vožnje
Sve u svemu, Captur je porastao za pola broja i sada zaista može biti izbor obiteljskih kupaca koji ne trebaju prevelik automobil. Upravo na njih računa i Renault budući da će novi, veći Captur biti zamjena i za karavanski Clio Grantour koji se više neće proizvoditi.
I oprema i ponuda sigurnosnih sustava u Capturu je sada izdašnija. Primjerice, već u početnoj opremi dolazi uz full LED svjetla, a novi je Captur dostupan uz 2. razinu autonomne vožnje. Sustav asistencije za vožnju autocestom i u koloni kombinira prilagodljivi tempomat sa stop&go funkcijom i sustav centriranja u voznom traku, a dostupan je uz automatski EDC mjenjač. Tu je i čitav niz aktivnih sigurnosnih sustava kao i 360° kamera za lakše parkiranje i manevriranje.
Na probnim smo vožnjama najprije sjeli u Captur pokretan 1,33-litrenim turbobenzinskim motorom sa 130 KS i 240 Nm okretnog momenta uz precizan 6-stupanjski ručni mjenjač. Uglađen je i tih i u svim režimima vožnje vrlo ugodan za vožnju uz više no dostatnu snagu. Na testnoj ruti od 174 km pretežito po otvorenoj cesti potrošnja nam je bila 6,2 l/100 km. Početni turbobenzinski TCe motor sa 100 KS i 160 Nm koji će biti vrlo zanimljiv našim kupcima nismo imali prilike isprobati, ali smo isprobali top izvedbu sa 1,33-litrenim TCe motorom sa 155 KS i 270 Nm uz EDC7 automatski mjenjač s dvije spojke. Puca od snage i brzine prebacuje munjevito i glatko. Na sličnoj ruti trošio je 6,4 l/100 km. S obzirom da je EDC7 mjenjač dostupan i uz TCe 130 verziju, top izvedba sa 155 KS vjerojatno će biti samo za najzahtjevnije.
Plug-in hibrid od 2020.
Captur će se nuditi i uz dva dizelska motora - 1,5-litreni dCi stiže u dvije verzije sa 95 i 115 KS. Iduće godine na tržište će stići i plug-in hibridna verzija E-Tech pa će Captur biti prvi Renault s plug-in tehnologijom. Hibrid će se temeljiti na 1,6 atmosferskom benzincu, a uz bateriju kapaciteta 9,8 kWh samo na struju moći će prijeći 45 km. Na tržište stiže u siječnju 2020., a cijena još nije poznata. Sigurno će zbog većih dimenzija i bolje opreme biti nešto skuplji od dosadašnjeg modela koji s TCe 90 turbobenzincem i Zen opremom stoji 123.750 kn.
Pogledajte i video sa sajma u Frankfurtu: