Steve Walpole, bivši kreativni direktor agencije Clark McKay & Walpole, 26 godina radio je u direktnom marketingu, od toga posljednjih 19 kao kreativni direktor. Walpole će na festivalu IdejaX u Zagrebu 26. i 27. svibnja govoriti o primjeni tehnologije kako bi se pomoglo potrošačima da stupe u interakciju s brendom.
Što neki proizvod čini brendom?
Proizvod je materijalni predmet koji proizvode tvrtka ili pojedinac i postaje brend samo ako za ciljanu skupinu postane emotivno važan. Snaga je brenda snaga osjećaja koje ljudi imaju prema njemu i konteksta u kojem ti osjećaji imaju smisao.
Što je ključno za potpunu integraciju potrošača i brenda?
Ne postoji samo jedan čimbenik, ima ih mnogo, a za početak su bitna tri – strast, znanje i predanost. Znanje o tome na koji način brend utječe na različitu ciljanu publiku u svakoj dodirnoj točki, a predanost da budete istomišljenik u svemu što brend čini.
Kojih su, po vama, najveći brendovi u svijetu i zašto?
Svakako Apple. Postoji malo toga što se uopće treba reći o Appleu više od iPod, iPad, iPhone – ako ih imate sve, imate stila; ako ih nemate, nemate stila. Ako upotrebljavate iMac, Mac Pro, MacBook Pro ili Air, kreativni ste. Ako ih ne upotrebljavate, niste.
Apple je unio revoluciju u naš svijet i dopustio svima da nose taj predmet ili da rade s nečim što ih čini ne samo stilski osviještenima već i kreativnima.
Tu je i Nike. Kao i za Apple, postoji malo toga što se treba reći za Nike. To je sportski brend koji nas ohrabruje da se natječemo sami sa sobom, osnažuje nas i dopušta nam da budemo sportski heroji bez obzira na fizičku kondiciju.
Oakley su naočale odlične izvedbe koje uvijek izgledaju karakteristično. Ono što Oakley čini posebnim jest činjenica da ono što jedan dan uopće ne stoji vašem licu idući je dan apsolutno savršeno i, što je najvažnije, kao i u slučaju Applea i Nikea, osoba se osjeća nepobjedivo. I, baš kao i Appleov, uvijek ćete prepoznati Oakleyjev proizvod zbog karakterističnog stylinga koji pronose kroza sve u što su uključeni, od svojih poslovnih prostora do izložbenih ormarića s proizvodima.
Velik je brend i David Beckham – on je više od nogometaša, on je brend, i to globalni brend. Izabran je za jednog od ključnih igrača u Londonu 2012. Bio je jedan od glavnih gostiju na kraljevskom vjenčanju princa Williama i Kate Middleton. Gdje god se pojavi, on je magnet za javnost i ikona s kojom se drugi brendovi žele povezivati.
Kojih je pet najboljih marketinških slogana u povijesti?
"A Mars a day helps you work, rest and play" – bio je to pjevani slogan za čokoladicu i jedino je padao kad su politički korektni policajci govorili da se to ne može govoriti za čokoladicu. Bio je savršen, jednostavan i pamtljiv, a nalet šećera koji je ta čokoladica stvarala doista bi vas podigao.
"Go to work on an egg" – jednostavan slogan koji je vratio jaje na britanske stolove.
"Norwich. A fine city" – možda je to zbog toga što sam odatle, ali, koliko ja znam, Norwich je jedini grad u Velikoj Britaniji koji ima slogan koji služi kao opis grada. Također se koristi otkada se sjećam i nalazi se na svakom znaku dobrodošlice kada ljudi ulaze u grad. I to je uistinu "dobar grad" (fine city).
"Just do it" – Nikeov slogan savršeno obuhvaća sve ono što taj brend jest.
"Refreshes the parts other beers can't reach" – još jedan odličan slogan koji je trajao godinama i sažimao sve što to pivo sadržava. Nažalost, propao je zbog politički korektnih policajaca.
Što je kreativnost?
Dobar kreativac stvara slike u mašti ciljane publike.
Koje hrvatske brendove poznajete?
Znam da se u Hrvatskoj proizvode neka odlična vina i osobno trenutačno pomažem jednoj hrvatskoj obitelji u Australiji s brendiranjem i marketingom njihovih vina.
Međutim, što se tiče ostalih brendova, ostala su mi još samo četiri – Slaven Bilić, Eduardo da Silva, Niko Kranjčar i Luka Modrić. Znam da je ovo varanje, ali volim nogomet ...
Pa da nemate bar nekog u tom zutom listicu koji govori i pise hrvatski. \" NAJBRENDOVI\" , pa na sto lici ova rijec? Sigurno ne na hrvatsku rijec, i to jos u naslovu. E bas tuzno izgledate.