Travel Turkey 2011

Bogati Turci šansa su za naš turizam

turska sajam
Ivana Jovanović
09.12.2011.
u 19:33

Sa 28,6 milijuna u 2010., u Turskoj se broj turista u ovoj godini popeo na 30 milijuna. Turska svjetsku krizu kad je u pitanju turizam nije ni osjetila pa je se u posljednje četiri godine broj turista povećao za više od 25 posto.

Turski vjetrovi pušu u Europi, rekao je ministar europskih poslova i glavni pregovarač s EU Egemen Bağış na otvaranju turističkog sajma Travel Turkey 2011. koji se do nedjelje održava u Izmiru. A da je to zaista tako, najbolji je pokazatelj više od 25 milijardi dolara prihoda i 30 milijuna inozemnih turista u ovoj godini, od kojih više od 50 posto iz Europske unije.

Raste broj turista

Kao jedna od najpopularnijih svjetskih destinacija, Turska po broju turista posljednjih godina suvereno vlada sedmim mjestom na globalnoj turističkoj ljestvici. U posljednje četiri godine, usprkos svjetskoj krizi, njihov broj porastao je 25 posto, a od 2002. i više od 200 posto. Strategijom do 2023. broj dolazaka trebao bi se povećati i na i 70 milijuna, što u konkurenciji s Grčkom, ali i ostatkom svijeta poput Kine, SAD-a te Italije i Španjolske, neće biti lako, kazao je turski ministar kulture i turizma Ertuğrul Günay.

No, očito je da to omiljeno odmorište Arapa i Europljana, koje se hvali sa 5000 godina starom tradicijom, bogato koristi svoje prednosti, od kojih bi štošta mogli naučiti i Hrvati i Slovenci, koji se među 600 izlagača iz 20-ak zemalja svijeta drugi put predstavljaju na turističkom sajmu u Izmiru. I Turci, naime, vole putovati, što u Hrvatskoj, koja je pojam o Turskoj dobila tek uz pomoć sapunice „Šeherezada", tek otkrivaju zaboravljajući koliko je ta zemlja posljednjih 10-ak godina gospodarski napredovala, pa je Istanbul već četvrti grad na svijetu po broju milijunaša i milijardera.

Na štandu Turističke zajednice grada Zagreba, jedinog izlagača iz Hrvatske koji se predstavlja na sajmu, i te kako je velika zainteresiranost i za prirodne ljepote i turističku uslugu te poslovne veze s hrvatskim turističkim agencijama i touroperaterima. Turci, naime, znaju uglavnom samo za Dubrovnik, koji posjećuju u sklopu bosanskohercegovačkih tura – i to uglavnom u vrijeme Bajrama, u posezoni – pa ih je u odnosu na 2009. već lani u to vrijeme bilo dvostruko više, oko 10.000.

Viša razina usluge

No, i platili bi im da dođu, slikovit je Boštjan Skalar, generalni konzul Slovenije u Turskoj. Kao i za Hrvatsku, i za Sloveniju su zainteresirani gosti srednje i visoke platežne moći, koji ne pitaju koliko što košta i bez problema troše i 10.000 eura na dan, jedino što im je, za razliku od Hrvatske, za Sloveniju potrebna viza. A kako su i sami na Mediteranu te zasićeni dosadašnjim europskim destinacijama, od nas traže nešto drugačije poput aktivnog turizma i ekologije i – što je najvažnije – visoki nivo usluge, kakav pružaju i sami.

- Nitko nije savršen, no Turci sve minuse svojom uslugom pretvaraju u plus – tvrdi Skalar, što potvrđuje i Andrea Berković sa štanda Turističke zajednice grada Zagreba. Uslužnost, o kojoj mogu posvjedočiti svi hrvatski turisti i poslovnjaci u Turskoj, Turci traže i u Hrvatskoj. No, na kraju se sve svede na to, objašnjava, da oni sami traže isprike za neljubaznost mnogih naših djelatnika u turizmu poput toga da smo mlada zemlja iznikla iz rata te da još puno trebamo raditi na edukaciji. Stoga im, nakon Dubrovnika, koji je u Turskoj dobio besplatnu reklamu i zahvaljujući dubrovačkom Rixos Libertas hotelu u turskom vlasništvu, treba pomoći da otkriju i bolju uslugu i nove destinacije poput Zagreba i kontinentalne Hrvatske - ali i krstarenja po Jadranu.

Nedovoljna reklamiranost hrvatskog, ali i slovenskog turističkog tržišta u Turskoj dosad se pravdala strahom od golemog te nedovoljnom upornosti, no otkako je u Hrvatskoj prisutan i Turkish Airlines, koji se posljednjih godina nametnuo već kao treća aviokompanija u Europi – Hrvatskoj ni Turska ni Turci nisu daleko. Aviokompanija koja je za uslugu u 2011. nagrađena i Sky Traxom, u velikoj je ekspanziji posljednjih godina s jednim jedinim ciljem - da uskoro bude prva u Europi. Turkish Airlines, koji je inače i generalni sponzor Travel Turkeya u Izmiru od 8. do 11. prosinca, ima već flotu od 180 aviona, koja se neprestano povećava, i leti na već više od 190 destinacija svijeta. Lani su pak prevezli čak 18,8 milijuna putnika, kazao je na sajmu u Izmiru predsjednik marketinga Turkish Airlinesa Halil Ibrahim Polat.

Komentara 3

OD
oltar domovine
21:51 10.12.2011.

Bogati Turci šansa su za naš turizam a mozda i nam natalitet povecaju koji je u stravicnom opadanu!

OB
-obrisani-
22:32 10.12.2011.

ovi bjeli Turci su istvari poturceni Katolici i Ortodoxi koje su Osmanlije povukle nakon Vladavine na Balkanu...a upravo ti bjeli Turci vladaju Turskom ...

Avatar dariodario551
dariodario551
13:29 13.12.2011.

Turci Bugari Rumunji,pa čak i Albanci su bogati i razvijen narod dobrodošli na naše obale i kao gosti ali i kao Poslovni Biznismeni

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije