Police

Cijene kaska takve su da na 100 kuna CO ima 112 kuna troška

cacinci6_mas_crn_110111
Maja Šantoši /Pixsell
17.01.2011.
u 07:25

Osiguravatelji tvrde da je konkurencija u kasko osiguranjima već dovela do neekonomske cijene te je i pokraj pada više ne spuštaju

Smanjenje premije hrvatskih osiguravatelja u 2010. za 1,8 posto nije neobično u kriznoj godini, no zabrinjavajuća je činjenica da je zdravstveno osiguranje palo 2,5 puta više od “benchmarka” industrije, čak 4,6 posto. Ipak je riječ o temeljnoj potrebi građana koji su, očito, prisiljeni štedjeti i kad je zdravlje u pitanju. Među ostalim neživotnim osiguranjima s padom od 11,5 posto strši kasko, no čini se da osiguravatelji to ne shvaćaju kao indikator da nešto nije u redu s cijenom police.

Neki ipak rastu

– Osiguranje se svrstava u red troškova, zanemarujući njegovu pravu funkciju, zaštitu imovine, što je slučaj u kasko osiguranju vozila. Ipak, osnovni razlog pada je značajni pad prodaje novih vozila u posljednje dvije godine te jaka tržišna utakmica koja često dovodi do neprimjerenih snižavanja cijene kaska – smatra Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje.

Pauković ističe da se ne može očekivati smanjenje cijena, jer je zbog velike konkurencije ona relativno niska. Kasko je, kaže, opterećen visokim troškovima, pa je realnije očekivati stabilizaciju, pa čak i određeni rast cijena. U Croatia osiguranju napominju da je kasko danas toliko jeftin da ne pokriva ni troškove osiguranja. – Pojednostavljeno rečeno, na svakih 100 kuna premije osiguranje troši 112 kuna. Razlog je visoka konkurencija i potpuna liberalizacija osiguranja – kažu u CO-u.

U Eurohercu kažu da su danas za kasko više vezani građani koji ga moraju imati zbog načina financiranja kupnje leasingom ili kreditom. Generali pak bilježi godišnji rast kaska veći od osam posto. No, osiguranici se sve više odlučuju za jeftinije police. U Graweu svjedoče o rastu prodaje polica s osnovnim pokrićima i nižom premijom, i kod kaska i kod zdravstvenog osiguranja. – Sumnjamo da će doći do pojeftinjenja jer je i s trenutačnim cijenama upitna isplativost i mogućnost da se korisnicima pruži zadovoljavajući opseg usluga i zaštite. Visoki iznosi šteta ionako se namiruju iz drugih vrsta osiguranja, što smanjuje profitabilnost poslovanja osiguravatelja i industrije osiguranja u cjelini – napominju u Graweu. Kod zdravstvenih osiguranja osnovni je problem, kaže Pauković, pad kupovne moći građana. Dodatno je utjecalo ukidanje poreznih olakšica na ovu vrstu osiguranja, a tvrtke su pak sklonije ugovarati sistematske preglede koji su porezno priznati trošak. Najavljeni ulazak HZZO-a na tržište dodatnih zdravstvenih osiguranja smatra narušavanjem tržišnog natjecanja, jer će HZZO osiguranje provoditi prema pravilima koje sam propiše, za razliku od ostatka tržišta. U Allianzu kažu i da sustav primarne zdravstvene zaštite, unatoč poteškoćama, ipak funkcionira relativno zadovoljavajuće. Probleme tržišta ne dijeli Croatia zdravstveno osiguranje čija je premija, kako tvrde, lani premašila plan 7,34 posto. Predsjednica uprave CZO-a Vesna Dulibić razloge negativnog tržišnog trenda vidi i u velikom porastu broja privatnih zdravstvenih ustanova koje pružaju usluge uz jači marketinški pristup.

Rast osiguranja kredita

– Iako zdravlje nikada ne bi smjelo biti smatrano luksuzom, mnogi su se odrekli dodatnog izdvajanja financijskih sredstava za policu zdravstvenog osiguranja. Jedino u trenucima kada obolimo, izdvajamo dodatna sredstva iz raznih izvora i u različite svrhe. Od prošle godine HZZO je uveo obvezne doplate u javnozdravstvenom sustavu. Mnogi su osiguranici bili primorani na ugovaranje dopunskog osiguranja, pa im je to postalo prevelik financijski izdatak – ističu u Basleru.

Zbog straha od gubitka posla i smanjena plaće osiguranje kredita raslo je lani golemih 43,5 posto. Cardif osiguranje, koje se bavi isključivo tim segmentom tržišta, povećalo je u 2010. premiju čak 85 posto. No, daleko je veći nego prethodne dvije godine i broj zahtjeva za naknadom štete, posebno po osnovi otkaza. I Croatia osiguranje zaračunalo je lani, u prvoj godini ovog proizvoda, tri milijuna kuna premije u osiguranju kredita. Procjenjuju nastavak rasta ove vrste osiguranja jer su građani sve svjesniji mogućih problema u otplati kredita.

Ključne riječi

Komentara 11

BE
berna
07:45 17.01.2011.

daj nemojte pričati gluposti,hočete reći da osiguravajuća društva rade sa gubitkom

LO
lopata
07:56 17.01.2011.

Zar mislite da su mali ljudi stvarno glupi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kad dode cvrsta ruka na vlast ko Tito ili Staljin svi bute vi pred zid.

BE
belimo
19:23 17.01.2011.

Možda su u pravu. Kada isplate sve menađerske plače, naknade upravnim i nadzornim odborima, pa kupe koji autić, sat i slikicu ili neki slični politički reket uz sve realne troškove oni jednostavno ne mogu biti u plusu.....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije